1

شستشو و نگهداری لباس‌ بافتنی

بهترین روش شستشوی لباس بافتنی | اکتیو کلینرز

لباس‌های بافتنی از گذشته در سراسر دنیا رواج داشته و امروزه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند. بافتنی‌ها مانند انواع لباس‌های دیگر به نوع خاصی از شستشو و مراقبت نیاز دارند. خیلی از افراد برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و دوام بیشتر این نوع لباس‌ها، کار شستشوی آن را به خشکشویی‌ها می‌سپارند، ولی اگر شما می‌خواهید آنها را در خانه بشویید، با راهنمای اکتیوکلینرز در مورد شستشو و نگهداری لباس‌های بافتنی همراه باشید.

نکته‌ی مهم در بحث نگهداری از این مدل لباس‌ها این است که سعی کنید کمتر آن‌ها را بشویید و تا زمانی که کاملا کثیف یا لک نشده‌اند از شستن آنها خودداری کنید؛ و اگر لباس لیبل شستشو دارد، کاملاً مطابق آن عمل کنید و فقط ترفندهای این راهنما را به کار بگیرید.

توجه داشته باشید که این راهنما برای شستن لباس های بافتنی معمولی است و لباس های پشمی و کشمیر و انواع بافتنی‌های خاص، شیوه‌های شستشوی متفاوتی دارند و یا باید حتما به خشکشویی سپرده شوند.

بهترین روش شستشوی لباس بافتنی

بهترین روش شستشوی لباس‌های بافتنی در خانه، شستن آن‌ها با دست است. این نکته‌ی بخصوص در مورد بافتنی‌های ظریف بیشتر باید رعایت شود. پیش از شستن لباس، آن را پشت‌و‌رو کنید تا از پرز شدن آن جلوگیری شود.

برای شستشوی لباس‌های بافتنی با دست، از آب ولرم استفاده کنید. آنزیم و کلر موجود در شوینده‌ها به بافتنی آسیب می‌زند. بهتر است برای شستشوی آنها از شوینده‌های ملایم یا شامپو استفاده کنید. عمل شستشو باید با ملایمت انجام گیرد تا به الیاف و بافت لباس آسیب وارد نشود. پس از شستشوی لباس، آن را به آرامی فشار دهید و از فشردن و مچاله کردن آن خودداری کنید. سپس مدتی در یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن کاملاً گرفته شود. لباس بافتنی را به هیچ عنوان نباید در حالت خیس آویزان کنید. روش‌های خشک کردن لباس‌های بافتنی را در در قسمت مربوط به خشک کردن بافتنی‌ها ببینید.

نحوه خشک کردن لباس‌های بافتنی

لباس بافتنی را نباید در حالت خیس آویزان کرد زیرا به علت سنگینی حالت خود را از دست می‌دهد. برای خشک کردن، آن‌ها را روی یک حوله قرار دهید بعد لباس و حوله را با هم لوله کنید تا آب آن کاملاً گرفته شود سپس آن را به صورت افقی روی بند رخت آپارتمانی پهن کنید تا در معرض هوای اتاق خشک شود.

سعی کنید تا حد ممکن چروک‌ها را با دست برطرف کنید و کمی بکشید تا صاف و مرتب خشک شوند. برای خشک کردن این مدل لباس‌ها هرگز از حرارت بخاری یا وسایل گرمایشی دیگر استفاده نکنید چون هم باعث آب‌رفتن لباس‌های بافتنی می‌شوند و هم بافتشان را تخریب می‌کنند. اگر لباس علی‌رغم همه ملاحظاتی که انجام دادید چروک شده و نیاز به اتو دارد به راهنمای اتوکشی لباس‌های بافتنی مراجعه کنید.

شستشوی لباس‌های بافتنی با ماشین لباسشویی

در شستشوی لباس بافتنی با ماشین لباسشویی بهتر است آنها را در حالتی که داخل یک کیسه توری مخصوص ماشین لباسشویی بگذارید تا با لباس‌های دیگر تماس کمتری داشته باشند. می‌توانید کیسه‌های توری مخصوص ماشین لباسشویی را که معمولاً برای شستشوی لباس زیر یا کفش مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به راحتی از بازار تهیه کنید.  این کار مانع پرز گرفتن لباس بافتنی می‌شود.

 بیشتر ماشین‌های لباسشویی دکمه یا تنظیماتی برای شستشوی لباس‌های بافتنی دارند. اگر ماشین لباسشویی شما فاقد این تنظیمات است، باید بدانید شستشو باید با آب ولرم، شوینده ملایم و کمترین درجه‌ی شستشو و چرخش باشد. بهتر است برای این نوع لباس‌ها از مایع نرم‌کننده هم استفاده کنید. بعد از اتمام شستشو از خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. آب بافتنی را به ملایمت بگیرید و با روش‌هایی که در قسمت خشک کردن لباس‌های بافتنی گفته‌شده‌ی، آن‌ها را خشک کنید.

راهنمای اتوکشی لباس‌های بافتنی

برخی اوقات لباس بافتنی چروک می‌شود. توصیه کارشناسان در این مواقع سپردن لباس به خشکشویی‌هاست ولی این انجام این کار در خانه هم امکان‌پذیر است.

 برای از بین بردن چروک لباس بافت، اتو را روی درجه بخار قرار دهید و با کمک بخار از راه دور، چروک لباس را از بین ببرید. اگر لباس خیلی چروک شده بود، یک پارچه سفید را با اسپری آب کمی خیس کنید و روی لباس قرار دهید و اتو را روی پارچه سفید بگذارید و بردارید. اتو را نباید به هیچ عنوان روی بافتنی بکشید چون باعث دفرمه شدن آن می‌شود. همچنین می‌توانید راهنمای اتو کردن لباس بافتنی را بخوانید.

نگهداری از لباس‌های بافتنی

لازم است چند نکته برای نگهداری از لباس‌های بافتنی به منظور طولانی شدن عمر و جلوگیری از کم شدن جلوه‌ی آن‌ها، مورد توجه قرار بگیرد. اول اینکه در زمان خرید دقت کنید لباس هایی با بافت محکم تهیه کنید. لباس های با بافت ضعیف در زمانی کوتاه دفرمه می‌شوند و جلوه خود را از دست می‌دهند. برای حفظ جلوه‌ی لباس‌های بافتنی باید در نگهداری از آنها در کمد هم دقت کنید. برای اینکه بافتنی‌ها را مدت زمان زیادی نگه دارید، بهتر است که آنها را به صورت تا شده در کشو یا قفسه بگذارید؛ و از آویزان‌کردنشان خودداری کنید.

 نکته مهم دیگر این است که لباس‌های بافتنی را در جایی خشک، تاریک و خنک بگذارید. چون بافت این مدل لباس‌ها در مجاورت‌ نور و گرما آسیب می‌بیند و رطوبت هم بوی نامطبوعی در آنها ایجاد می‌کند. لباس‌های بافتنی را در کمدی پُر و مملو از لباس نگذارید و اجازه ندهید که به آنها فشار بیاید. این نوع لباس‌ها باید تا شده و بدون قرارگرفتن تحت فشار لباس‌های دیگر در کمد نگهداری شوند. این کار علاوه بر حفظ زیبایی و جلوه لباسها از بیدخوردگی آنها هم جلوگیری می‌کند. در فصل‌های گرم سال که از لباس‌های بافتنی استفاده نمی‌کنید، تراشه چوب سدر یا ضد بیدهای دیگری که در بازار موجود است را لابلای بافتنی‌های‌تان بگذارید.

پرز و گلوله شدن روی بافتنی‌ها به دلیل ایجاد اصطکاک میان آن‌ها و لباس‌های دیگر است. پس آن‌ها را خیلی فشرده در کنار هم قرار ندهید و زمانی که لباس را به تن می‌کنید، نگذارید که کیف و کمربندتان در اصطکاک و تماس مداوم با لباس بافتنی‌تان قرار بگیرد. اگر لباس بافتنی شما پرز و گلوله شد می توانید از پرزگیرهایی که در بازار موجود است استفاده کنید یا یک تیغ یک بار مصرف را به آرامی روی بافتنی بکشید تا گلوله‌ها از بین بروند.

خشکشویی لباس بافتنی با اکتیو کلینرز!

خدمات خشکشویی تخصصی ما به گونه‌ای طراحی شده است که به بافتنی‌های ظریف شما رفتاری را که شایسته آن است ارائه دهد. با امکانات پیشرفته و متخصصان حرفه‌ای ما مطمئن باشید که لباس‌های بافتنی شما با حساسیت بالا و بهترین کیفیت تمیز خواهد شد. شما فقط با ۳ کلیک می‌توانید راحت‌ترین فرایند خشکشویی را تجربه کنید پس همین حالا از سایت اکتیو کلینرز دیدن کنید و سفارش خود را ثبت کنید!

روش کار در خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *