0

راهنمای کامل مراقبت و نگهداری شلوار جین

نگهداری و مراقبت از شلوار جین | اکتیو کلینرز

نگهداری شلوار جین یکی از دغدغه‌های اصلی ماست که بدون شک اگر این لباس را در کمد لباسی خود داشته باشید، شدیداً ذهن شما را درگیر می‌کند. شلوار جین یکی از البسه مورد علاقه بیشتر افراد در تمام سنین است. نگهداری از آن سخت نیست، اما بهتر آن است که روش‌های مراقبتی آن را بدانید. این شلوار تقریبا جنس سخت و محکمی داشته و طیف رنگی آن از سفید یخی به آبی با انواع طیف‌ها و در نهایت به طوسی و مشکی منتهی می‌شود. البته پیراهن مردانه، کت، کاپشن و مانتوهای جین هم طرفداران خود را دارند. اما بیشترین لباسی که با این متریال می‌توانید بین سلیقه‌های مختلف مشاهده کنید، شلوار است.

نگهداری شلوار جین با دانستن این نکات

نکاتی درباره شستشو و نگهداری و مراقبت از شلوار جین | اکتیو کلینرز

نگهداری شلوار جین حالا دیگر سخت نیست. فضای مجازی با امکان دسترسی افراد به اطلاعات درون خودش، به شما کمک می‌کند که هرچه بهتر و با دقت‌تر از تمام وسایل خود مثلا لباس‌ها و البته شلوار جین‌های خود مراقبت کنید. ما هم اینجا هستیم تا این نکات ظریف و کاربردی را برای شما شرح دهیم. ادامه این مطلب شامل نکات مهم نگهداری شلوار جین است تا این شلوار همیشه برای شما مانند روز اولش نو و خوش‌رنگ باقی بماند.

شستشوی صحیح شلوار جین

شستشوی صحیح شلوار جین | اکتیو کلینرز

اولین موضوعی که در زمان نگهداری از شلوار جین باید به آن دقت کنید این است که شلوار جین خود را تا جایی که ممکن است در مدت زمان طولانی شستشو دهید. یعنی آن را دیر به دیر بشویید. ضمن اینکه بهتر است شلوار جین را حتماً با دست شستشو دهید. البته می‌توانید از ماشین لباسشویی هم برای شستن شلوار جین خود استفاده کنید. اما گزینه بهتر برای از بین نرفتن بافت پارچه شلوار جین استفاده از دست است.

نحوه شستشوی شلوار جین با دست

برای شستن شلوار هم فقط کافیست که یک تشت آب که متناسب با اندازه شلوار جین شما باشد و شلوار جین کمتر در آن چروک شود را، انتخاب کرده آن را پر از آب ولرم کنید. حالا کمی پودر شستشوی دستی لباس یا مایع لباسشویی درون آب حل کرده و اجازه دهید که خوب کف کند. دقت کنید که تمام مواد شوینده شما باید به خوبی در آب حل شوند. چون اگر در آب حل نشده و بر روی شلوار جین باقی بمانند آن را به راحتی لکه خواهند کرد.

در ادامه شلوار جین را در این ترکیب شستشودهنده قرار دهید و با دست به آرامی بر روی سطح پارچه آن بکشید. سپس اجازه بدهید که شلوار جین شما ۱۵ دقیقه الی ۳۰ دقیقه در این تشت باقی بماند. دقت کنید که نباید شلوار را به هم بسابید و فقط کافی است که دست خود را به آرامی بر روی پارچه شلوار جین بکشید. حتی استفاده از یک تکه پارچه حوله‌ای تمیز یا یک برس نرم هم برای شستن شلوار جین شما کافی است. 

در ادامه آب کثیف تشت را خالی کرده و مجدداً تشت  را با آب تمیز پر کنید. حالا ۱۰ دقیقه اجازه بدهید تا شلوار در آب تمیز باقی بماند. سپس شلوار را به آرامی تکان داده تا آلودگی‌ها و کثیفی‌ها از آن خارج شود. به محض اینکه کف به طور کامل از شلوار شما خارج شد، به راحتی می‌توانید آن را از آب خارج کنید. به هیچ عنوان شلوار جین خود را نچلانید چون هم تار و پود آن را ضعیف و نابود کرده و هم باعث چروک شدنش خواهید شد. در ادامه مجدداً یک بار دیگر شلوار جین را در زیر آب گرفته و بعد از آن اجازه بدهید که به راحتی در هوای آزاد خشک شود.

چند نکته مهم در زمان شستشوی شلوار جین

نکات مهم شستن شلوار جین یا لی | اکتیو کلینرز
  • برای نگهداری بهتر شلوار جین توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان شلوار جین خود را در بازه‌های زمانی کوتاه شستشو ندهید.
  • ضمن اینکه بهتر است از آب سرد برای شستن شلوار جین استفاده کنید. آب داغ باعث کهنه شدن ظاهر شلوار جین و آسیب دیدن بافت پارچه آن می‌شود. همچنین رنگ آن را هم کم‌رنگ‌تر می‌کند.
  • همچنین برای خشک کردن شلوار جین خود به هیچ عنوان آن را آویزان نکنید. بهتر است آن را در یک مکان و روی سطحی صاف قرار دهید تا در مجاورت هوای آزاد قرار گرفته و به آرامی خشک شود.
  • دقت کنید که در زمان شستشو، حتماً شلوار جین خود را پشت و رو کنید. ضمن اینکه این شلوارها را زیاد نشویید. 

شستشوی شلوار جین با ماشین لباسشویی

البته همونطور که در قسمت قبل گفتیم بهتر است شلوار جین را با دست بشویید تا طول عمر آن بیشتر شود. اما اگر عجله دارید یا احساس می‌کنید که شلوار شما باید بیشتر تمیز شود، بهتر است شلوار جین را با لباسشویی تمیز کنید. ممکن است ماشین لباسشویی شما برنامه شستشوی لباس‌های جین را داشته باشد که قطعاً انتخاب این برنامه بهترین روش شستشو خواهد بود.

دقت کنید که دمای آب تقریباً بین ۳۰ الی ۴۰ درجه باشد یا به عبارتی آب لباسشویی برای شستشوی شلوار جین کاملاً ولرم باشد. اگر شلوار شما لکه شده، اول لکه گیری آن را انجام دهید. ضمن اینکه حتما مایع لباسشویی مخصوص لباس‌های جین را درون لباسشویی بریزید. در نهایت اگر شلوار جین شما کمی زبر و سفت بود می‌توانید از نرم‌کننده هم استفاده کنید.

تثبیت رنگ شلوار جین

برای اینکه شلوار جین شما رنگ خود را از دست ندهد و کمرنگ نشود توصیه می‌کنیم که حتماً آن را در یک تشت آب با یک فنجان یا یک پیمانه سرکه سفید خیس کنید. تقریباً ۱۵ دقیقه الی ۲۰ دقیقه کافی است تا شلوار شما در این ترکیب استراحت کرده و رنگ آن کاملا و برای همیشه تثبیت شود.

خشک کردن شلوار جین بدون نور خوشید

خشک کردن شلوار جین در نور خورشید | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

نکته مهمی که در مورد نگهداری شلوار جین باید به آن اشاره کنیم این است که به هیچ عنوان، هیچگاه شلوار جین خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید، خصوصاً وقتی که آن را شستشو داده‌اید. باید به جای استفاده از نور و حرارت مستقیم خورشید، شلوار جین را در مکانی پر از سایه قرار داده و اجازه بدهید که به مرور زمان، به آرامی و در جریان هوای آزاد قرار گرفته و خشک شود.

اگر تصمیم گرفتید شلوار جین را اتو کنید اتوی بخار مناسب‌تر است.

ضمن اینکه فراموش نکنید حتماً زیپ شلوار خود را در زمان شستشو و خشک کردن ببندید تا شلوار شما دفرمه نشود.

 البته آویزان کردن شلوار جین بر روی بند لباس منعی ندارد. اما دقت کنید که حتماً به دور از گرما و حرارت آفتاب باشد. نور خورشید بر روی آن نتابد و در معرض هوای آزاد و سایه باشد تا کامل خشک شود.

لیبل شلوار جین

قبل از شستشو و خشک کردن شلوار، توصیه می‌کنیم که حتماً به لیبل یا برچسب شلوار جین خود دقت کنید. بر روی این برچسب تمام اطلاعات لازم که باید بدانید، برای شما توضیح داده شده است. ماده شوینده مناسب، نحوه نگهداری، دمای شستشو و آنچه که باید در مورد شلوار جین خود بدانید را می‌توانید بر روی این لیبل پیدا کنید.

بهترین روش نگهداری شلوار جین

بهترین روش نگهداری شلوار جین | اکتیو کلینرز

بهتر است شلوار جین خود را به گونه‌ای نگه دارید که هوا در میان بافت آن رفت و آمد کند و الیاف آن جا برای تنفس کافی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که شلوار جین را تا کرده و آن را درون کمد یا کشو نگه دارید. برای تا کردن شلوار جین هم کافی است که آن را بر روی زمین یا یک سطح صاف قرار داده و از وسط هر دو پاچه آن، شلوار را بر روی یکدیگر قرار دهید. سپس مجدداً از قسمت زانو آن را تا کرده و بعد از آن مجدداً شلوار را تا کنید تا به اندازه کافی کوچک شده و در کمد یا کشو قرار بگیرد.   

مشکل بوی نامطبوع شلوار جین

اگر شما هم با مشکل بوی بد شلوار جین روبرو هستید، باید بگوییم که این شلوار به دلیل تماس مستقیم با پوست بدن و سطوح خارجی، دچار باکتری‌هایی می‌شود. در ادامه به موجب حضور این باکتری‌ها، شلوار بوی بدی به خود می‌گیرد. حالا اگر شلوار جین شما لکه نشده، دفعات پوشیدن آن انگشت شمار است و تقریباً یک شلوار تمیز به حساب می‌آید، با 2 روش به راحتی می‌توانید بوی بد آن را رفع کنید.

اول اینکه شلوار خود را به مدت زمان ۲۴ ساعت در فضای آزاد قرار دهید.

دوم اینکه شلوار خود را درون فریزر بگذارید. برای این کار کافیست که شلوار را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده، سپس آن را درون فریزر بگذارید. شلوار شما به همراه باکتری‌هایش کاملاً یخ زده و فریز می‌شود و بوی بد آن به طور کامل از بین می‌رود. در ادامه قبل از پوشیدن شلوار اجازه دهید که از یخ زدگی خارج شده و به دمای اتاق برسد.

نگهداری شلوار جین تا شریک عمرتان باشد

این مطلب را به روش‌های نگهداری شلوار جین اختصاص دادیم. در هر حال تمام متریال‌ها نیاز به ریزه کاری‌های خود برای نگهداری و محافظت دارند تا طول عمرشان بیشتر شود. اگر نکاتی که در این مطلب به شما ارائه کردیم را رعایت کنید، بدون شک طول عمر شلوار جین شما بیشتر از مدت زمان استاندارد آن خواهد شد. در انتها اگر نتوانستید شلوار جین خود را با رعایت نکات اصولی شستشو دهید، پیشنهاد ما مراجعه به خشکشویی‌های معتبر و خوشنام است. مراجعه به مجموعه اکتیو کلینرز اولین پیشنهاد ما به شما است. این مجموعه با حضور کارشناسان با تجربه و ماهر خود تمامی لباس‌های جین شما را طبق اصول استاندارد، خشکشویی کرده و تحویل خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *