0

هر آنچه باید برای مراقبت از لباس‌های سفید بدانید

آموزش کامل مراقبت از لباس سفید | اکتیو کلینرز

شما با دانستن چند ترفند مهم و نکته‌ی ظریف، می‌توانید لباس‌هایی به سفیدی برف و نرمی پر قو داشته باشید. لباس‌های سفید با اینکه طرفداران بسیاری دارند اما چندان در زندگی عادی ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. مگر در مواقع‌ و موقعیت‌های خاص که زیاد هم نیستند. علت آن هم سختی نگهداری از این لباس‌ها است. در این مقال نکات مهمی را در خصوص مراقبت از لباس‌های سفید، می‌خوانیم.

صفر تا صد مراقبت از لباس‌های سفید

نکاتی درباره مراقبت از لباس‌های سفید | اکتیو کلینرز

مراقبت از لباس‌های سفید این امکان را به ما خواهد داد که بدون دغدغه این لباس‌ها را تهیه کرده، در کمد نگهداری کنیم و هر زمان که مایل بودیم، از آن استفاده کنیم. البته بهترین زمان برای استفاده از لباس‌های سفید فصل زمستان است. اما در زمان ورزش کردن یا حتی خواب هم ممکن است که ما تمایل به استفاده از لباس‌های سفید داشته باشیم.

نگهداری و مراقبت از لباس سفید و پوشیدن آن، برای  اغلب ما ترسناک است. اینکه لباس را چطور نگهداری کنیم تا در طی تغییر فصل و قرار گرفتنش در جوار دیگر لباس‌ها، تغییر رنگ ندهد اهمیت زیادی دارد. حتی اینکه لباس ما در زمان استفاده به هزار و یک دلیل ظاهرش تغییر نکند، یکی دیگر از دغدغه‌های تمام افراد است. البته با پیشرفت تکنولوژی و حضور شوینده‌ها، تمیزکننده‌ها و لکه‌برهای مدرن، استفاده از لباس سفید و نگهداری آن دیگر ترسناک یا غیرممکن نیست.

این مطلب خط بطلانی است بر تمام نگرانی‌های ما پیرامون لباس سفید!

مشکلات مراقبت از لباس‌های سفید  

تمیز کردن لکه لباس سفید | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

اگر بخواهیم از ابتدا مراقبت از لباس‌های سفید را برای شما شرح دهیم، اول از همه باید در مورد مشکلات اینگونه لباس‌ها صحبت کنیم. این لباس‌ها با کوچک‌ترین اشاره‌ای لکه شده و ظاهر زیبا و شکیل خود را از دست می‌دهند. گاهی اوقات شما مجبور هستید لباس سفید خود را برای از بین بردن لکه‌های آن چندین و چند بار شستشو دهید. اما باز هم لباس شما تمیز نشده و ظاهر اولیه خود را کاملاً از دست می‌دهد.

ناگفته نماند که به واسطه گرمی هوا و عرق کردن، لباس‌های سفید به سرعت ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. لباس سفید در برخی از نواحی مانند آستین‌ها، پشت گردن و قسمت زیر بغل به قدری  تغییر پیدا می‌کند که دیگر نمی‌توان آن را پوشید. این لباس‌ها با اینکه در فصل گرما و بهار و تابستان بهترین گزینه برای پوشش ما به حساب می‌آیند، اما به سرعت می‌توانند شما را از استفاده خود پشیمان کنند. البته جای هیچ نگرانی نیست. اگر تا انتهای این مطلب با ما باشید، ما در چند مرحله سریع، کوتاه و البته کاربردی به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید لباس‌های سفید بخرید، نگهداری کنید و بپوشید.

لباس‌های سفید را جداگانه بشویید

خشک کردن لباس‌های سفید | اکتیو کلینرز

اولین قدم در مراقبت از لباس‌های سفید این است که حتما آن‌ها را بصورت کاملا جداگانه و مجزا از دیگر لباس‌های رنگی، بشویید. حتی نباید لباس‌های سفید را در کنار لباس‌های آبی بسیار روشن یا طوسی روشن، شستشو دهید. نکته مهمی که در این بین باید به آن دقت کنید این است که آلودگی و چرک بودن لباس‌های دیگر به سرعت رنگ لباس‌های سفید شما را تغییر می‌دهد. مطمئن باشید اگر لباس سفید خود را با دیگر لباس‌های رنگی شستشو دهید در پایان، لباس سفید شما نیز تغییر رنگ داده و رنگ لباس‌های دیگر را به خود خواهد گرفت.

در این بین اگر دیگر لباس‌های شما آلودگی‌ زیادی داشته باشند، باعث چرک مرد شدن لباس شما خواهند شد. نکته مهم اینکه در اغلب مواقع لباس سفید شما دیگر تمیز نشده و ظاهر سفید و مرتب خود را کاملا از دست خواهد داد.  

لباس‌های سفید را مداوم بشویید

شستشوی مداوم لباس سفید | اکتیو کلینرز

اگر تصور می‌کنید که لباس سفید باید حداقل دو یا سه بار پوشیده و سپس شسته شوند، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. لباس‌های سفید هر چقدر بیشتر شسته شوند براق‌تر و شفاف‌تر هستند و از بروز چرک مردگی در آن‌ها جلوگیری خواهد شد. شاید ندانید که عرق بدن انسان حاوی آمونیاک است و همین عرق به مرور زمان به پارچه لباس آسیب می‌زند. به همین دلیل اگر لباس سفید خود را نشسته در کمد قرار دهید، بدون شک دفعه بعد که به سراغش می‌روید پارچه لباس شما زرد رنگ شده است. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که حتماً لباس سفید خود را بعد از هر بار پوشیدن بشویید. البته اگر لکه‌ای بر روی پارچه لباس ایجاد شده بود، اول لکه را برطرف کنید و سپس آن را شستشو دهید.

لکه‌ها را به سرعت تمیز کنید

لکه‌بری لباس سفید در سریع‌ترین زمان ممکن | اکتیو کلینرز

نکته مهمی که در مورد مراقبت از لباس‌های سفید باید به آن اشاره کنیم این است که این لباس‌ها اگر لکه شوند و لکه آن‌ها کهنه و قدیمی شود به راحتی ماندگار شده و شاید دیگر هرگز پاک نشود. به عبارتی اگر لکه‌ای بر روی لباس شما خشک شود ،تقریباً پاک کردن آن غیر ممکن خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از شستشوی لباس حتماً لکه را تمیز کرده و دقت کنید که لکه لباس پخش نشود. پخش شدن لکه یعنی افزایش قدرت نفوذ آن در سایر نقاط پارچه لباس شما.

برای تمیز کردن لکه‌های لباس هم بهتر است که از شوینده‌ها و سفیدکننده‌های مخصوص این لباس‌ها استفاده کنید. اگر این مواد در دسترس شما نبود، استفاده از آب لیمو یا جوش شیرین به عنوان راه‌های سنتی و خانگی هم کارساز است.

برای مثال می‌توانید یک عدد قرص آسپرین را با کمی آب داغ حل کرده، برای پاک کردن لکه الکل یا لکه‌های زرد رنگ عرق از آن استفاده کنید. حتی این روش برای پاک کردن لکه جوهر هم کاربردی و مفید است.  البته اگر تصمیم  گرفتید برای پاک کردن لکه لباس از حلال شیمیایی استفاده کنید، بهتر است پارچه لباس را قبل از هر کار بررسی کرده و با در نظر گرفتن بافت آن، حلال مورد نظر خود را انتخاب کنید.  گاهی اوقات به دلیل دقت نکردن به بافت پارچه و ملاحظات مربوط به آن، با استفاده از محلول‌های شیمیایی آسیب‌های جدی به لباس و بافت پارچه خود وارد می‌کنیم.

شستشوی لباس سفید با دست بهتر است

شستشوی لباس سفید با دست | اکتیو کلینرز

 البته یکی از راه‌های مفید و صددرصد استاندارد برای شستن لباس‌های سفید، سپردن این لباس‌ها به خشکشویی است. اما یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای شستشوی لباس‌های سفید، شستن آن‌ها در منزل و البته با دست است. برای این کار کافیست که اول لیبل روی لباس را مطالعه کنید. سپس درجه حرارت مناسب آب را در نظر بگیرید و در گام بعد از شوینده‌های توصیه شده برای لباس خود استفاده کنید. ناگفته نماند که اگر لباس سفید شما برچسب نداشت، توصیه ما انتخاب ملایم‌ترین شوینده برای شستشوی آن است.

آب داغ برای مراقبت از لباس‌های سفید بهتر از آب سرد است

دمای شستشوی لباس سفید | اکتیو کلینرز

در ادامه توصیه‌ها برای دانستن نکات مراقبت از لباس‌های سفید جالب است که بدانید اگر لباس‌های سفید را با دمای آب گرم شستشو دهید، بهتر و سریع‌تر تمیز می‌شوند. به عبارتی بهترین دما برای شستشوی لباس‌های سفید رنگ و کتان، از بین بردن کامل آلودگی‌ها و غبار آن‌ها در دما و درجه حرارت بالا و آب داغ است.  البته شستشوی لباس‌ها با دمای ملایم برای لباس‌های ظریف مناسب‌تر است. اما این دما برای لباس‌های سفید کاربرد ندارد. به همین دلیل باز هم توصیه می‌کنیم که قبل از شستشوی لباس، برچسب لباس را مطالعه کرده و با دقت بررسی کنید.این برچسب به شما خواهد گفت که آیا استفاده از آب گرم برای بافت و پارچه لباس شما مضر است یا مفید؟

لباسشویی خود را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن و مراقبت از لباس‌های سفید | اکتیو کلینرز

نکته آخر از مجموعه نکات مراقبت از لباس‌های سفید این است که قبل از شستشوی لباس‌ها، حتماً محفظه داخلی لباسشویی را تمیز کنید. تمیز بودن فضای داخلی لباسشویی شما تاثیر فراوانی بر تمیزی صددرصدی لباس‌های شما دارد. شاید ندانید که لباسشویی‌ها بعد از مدتی دچار جرم و آلودگی می‌شوند. همین جرم‌های حاضر در محفظه داخلی لباسشویی می‌توانند زحمات شما را هدر داده و لباس‌های سفید شما را به سرعت آلوده کنند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در طول یک سال حداقل ۳ الی ۴ بار فضای داخلی لباسشویی خود را تمیز کنید. دقت کنید که برای تمیز کردن فضای داخلی لباسشویی نباید از شوینده‌های معمول لباس استفاده کنید. برای اینکار محصولات مناسبی در بازار موجود هستند که به فضای داخلی لباسشویی آسیب نزده و آن را به سرعت تمیز خواهند کرد.

مراقبت از لباس‌های سفید

بدون شک حالا که تا آخر این مطلب ما را همراهی کردید، متوجه شده‌اید که شستشوی لباس‌های سفید تنها با رعایت چند نکته و ترفند می‌تواند به یکی از کارهای راحت روزانه شما تبدیل شود. البته اگر فرصت کافی ندارید یا بیشتر اوقات خود را در طول روز خارج از منزل سپری می‌کنید، به راحتی می‌توانید لباس‌های خود را به خشکشویی سپرده و تمیز و مرتب تحویل بگیرید. برای مثال ما در مجموعه اکتیو کلینرز با کمک کارشناسان ماهر و با تجربه خود و با استفاده از بهترین شوینده‌ها و استانداردترین حلال‌ها شستشوی لباس‌های شما را انجام می‌دهیم. همچنین بعد از مطالعه و بررسی دقیق لباس‌های شما، آن‌ها را شستشو داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل خواهیم داد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *