1

نحوه‌ی اتو کردن لباس بافتنی

نحوه اتو کردن لباس بافتنی | اتوشویی انلاین اکتیو کلینرز

بافتنی‌ها جزو معدود لباس‌هایی هستند که تقریباً همیشه در کالکشن طراحان مد وجود دارند و کمتر کسی است که یک یا چند دست از این جنس لباس‌ها نداشته باشد.

از طرفی نگهداری از این لباس‌ها هم شرایط خاصی می‌طلبد. بسیار دیده شده که بر اثر شستشوی نامناسب و اتوکشی نادرست، لباس بافتنی برای همیشه غیر قابل استفاده شده است؛ و از آنجاییکه این لباس‌ها مخصوصاً اگر از نوع دستبافت باشند، قیمت بالایی دارند؛ توصیه می‌شود که شستشو و اتوکشی آنها در خشکشویی انجام شود تا هم جلوه لباس برای مدت طولانی‌تری حفظ شود و هم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. کارشناسان ما در اکتیوکلینرز تخصص ویژه‌ای در شستشو و اتوکشی انواع لباس‌های بافتنی دارند.

اما در صورتی که فکر می‌کنید انجام این کار در خانه برایتان امکان پذیر هست، حتماً راهنمای اکتیوکلینرز برای اتو کردن لباس بافتنی را بخوانید به آن عمل کنید تا لباس‌های‌ بافتنی‌تان آسیب نبینند.

توجه داشته ‌باشید که اگر لباس بافت شما طرح برجسته داشت اصلاً آن را اتو نزنید زیرا طرح‌ های برجسته لباس از بین رفته و کل جلوه لباس بافت از بین خواهد رفت. اگر چنین لباسی دارید حتماً برای شستشو آن را به خشکشویی بسپارید.

اتو کردن لباس‌های بافتنی | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

لباس‌های بافتنی خاص خود را به اکتیوکلینرز بسپارید تا مثل روز اول تمیز و صحیح و سالم به شما برگردانده شوند.

راهنمای گام به گام اتو کردن لباس‌های بافتنی

مطالعه‌ی برچسب لباس

قدم اول در اتوکاری لباس‌های بافتنی، چک کردن لیبل لباس است. روی اغلب بافتنی‌ها راهنمای اتوکشی وجود دارد. بعضی از آنها را اصلا نمی توان اتو کرد که در این شرایط عاقلانه‌ترین کار، سپردن بافتنی به خشکشویی است تا لباسی تمیز و بدون چروک تحویل بگیرید.

برچسب اتو کردن لباس بافتنی | اکتیو کلینرز

اتو کردن لباس بافتنی

در مرحله بعد همه‌ی دکمه‌های لباس را ببندید و آن را پشت و رو کنید. بعد آن را روی سطح کاملاً صاف پهن کنید. اتوکاری لباس بافتنی باید از آستین‌ها شروع شود، پس از آن سرشانه، قسمت یقه و در آخر بدنه لباس اتو شود. دستمال حوله ای که مطمئن هستید پرز نمی‌دهد را مرطوب کرده و روی لباس قرار دهید. اگر چنین دستمالی در دسترستان نیست، از پارچه‌ی نخی سفید استفاده کنید. برای بهتر اتو شدن لباس بافت در زمان اتوکشی پارچه را دائم با آب‌پاش خیس کنید. رطوبت روی پارچه مانند عایق عمل می‌کند و مانع رسیدن حرارت مستقیم به لباس می‌شود.

استفاده از حوله برای اتوی لباس بافتنی | اکتیو کلینرز

برای اتو کردن لباس بافتنی اتو را با حرارت کم روی لباس بگذارید و بردارید. به هیچ وجه اتو را روی لباس نکشید چون باعث از دست رفتن شکل لباس می‌شود. برای اینکه لباس از هر دو طرف و سریع‌‌تر اتو شود، می‌‌توانید یک فویل را کامل صاف کنید و روی میز اتو قرار دهید. سپس لباس را روی آن بگذارید و اتو کنید. داغ شدن فویل کمک می‌کند تا لباس شما از هر دو طرف صاف شود. این کار زمان اتوکشی را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد.

راهنمای کامل اتو کردن لباس بافتنی | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

پس از پایان اتوکشی صبر کنید تا لباس کاملاً سرد شود بعد آن را بپوشید یا تا کنید.

خدمات اتوشویی آنلاین

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را درخصوص اتو کردن لباس‌های بافتنی مطرح کنیم. همچنین باید توجه داشته باشید که شستشو و نگهداری لباس بافتنی نیز بسیار مهم و حاوی نکات دقیقی است. پس اگر برای لباس‌های خود اهمیت زیادی قائل هستید، می‌توانید از خدمات خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز برای اتوشویی لباس‌های بافتنی استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *