0

شستشوی روکش صندلی ماشین + راهنمای گام‌به‌گام

شستشوی روکش صندلی ماشین | اکتیو کلینرز

هرکدام از ما می‌دانیم که خرده‌های چیپس و نوشیدنی‌ها چقدر سریع‌ می‌توانند روکش‌های براق ماشین را کثیف کنند. شاید توصیه‌ای تحت عنوان منع مصرف مواد غذایی در ماشین بیش از حد غیر واقع‌بینانه باشد. پس بهترین راه‌حل، شستشوی روکش صندلی ماشین برای حداقل یک بار در ماه است.

این کار از کپک زدن و یا خراب شدن روکش صندلی ماشین جلوگیری می‌کند. همچنین لکه‌ها و تکه‌های مواد غذایی را از بین می‌برد. گفتنی است که تکه‌های مواد غذایی جا مانده بر روی روکش صندلی‌های ماشین می‌تواند بوی ناخوشایندی ایجاد کند و حیوانات را به سمت ماشین شما جذب کند.

اولین قدم برای شستشوی روکش ماشین

شستشوی روکش صندلی ماشین | اکتیو کلینرز

قبل از اینکه مواد شوینده را از کمد بیرون بیاورید یا آماده انداختن روکش‌های ماشین در ماشین لباسشویی باشید؛ در اولین قدم باید با استفاده از جاروبرقی روکش صندلی‌های ماشین را از هرگونه زباله پاکسازی کنید. سپس باید دستور‌العمل‌های مراقبت از روکش صندلی‌های ماشین خود را مطالعه کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود. بسیاری از روکش صندلی‌های ماشین را فقط باید با آب سرد و صابون ملایم شست. از شستن، خشک کردن یا اتو کردن روکش خودداری کنید، مگر اینکه در دفترچه راهنما ذکر شده باشد که انجام این کار بی خطر است.

قطعات تزئینی روکش ماشین را با دقت بشویید

شستن قطعات تزئینی روکش صندلی خودرو | اکتیو کلینرز

هرگونه از قطعات تزئینی روکش ماشین را تنها با استفاده از یک پارچه نرم، آب و در صورت لزوم، صابون ملایم تمیز کنید. به آرامی پیش بروید و هر کدام از قطعات را به تنهایی بشویید. پس از تلاش اول قطعات تزئینی را کمی مرطوب کنید و بگذارید مدتی خیس بخورند و دوباره کارهای گفته شده را تکرار کنید.

مراقب باشید. سفید کننده‌ها، حلال‌های شیمیایی، مواد اسیدی، مانند سرکه و پاک‌کننده‌ها هرگز نباید در هیچ قسمتی از روکش صندلی‌های ماشین استفاده شود. شوینده‌ها و حلال‌های سخت می‌توانند به اجزای صندلی ماشین آسیب بزنند و آن‌ها را ضعیف کنند.

روکش صندلی ماشین را در خشک‌کن نیندازید

نوبت به شستشوی روکش صندلی ماشین رسید. برای تمیز کردن روکش صندلی‌های ماشین اگر روکش‌های صندلی‌های ماشین شما قابل جداسازی است، پیشنهاد می‌شود از روش شستشوی دستی و یا شستشوی ماشینی در یک چرخه ملایم استفاده کنید. سپس آن‌ها را آویزان کنید و یا در نقطه‌ای از زمین پهن کنید تا از جمع  شدن و یا آسیب دیدن روکش هنگام خشک شدن جلوگیری شود.

بسیاری از تولیدکنندگان روکش‌ صندلی‌های ماشین در دستورالعمل‌ها، شستشوی ماشینی و حتی خشک کردن روکش‌ها با کمک ماشین را بدون اشکال توصیف کرده‌اند. اما معمولاً خشک کردن در خشک‌کن می‌تواند به قطعات، از جمله مواد بازدارنده شعله افزوده شده به پارچه تأثیر منفی بگذارد.

اگر روکش صندلی ماشین شما غیرقابل جداسازی است؛ استفاده از صابون ملایمی که در خانه دارید و ترکیب آن با مقداری آب برای شستشوی روکش صندلی ماشین کفایت می‌کند. پس از آماده‌سازی محلول با استفاده از یک اسفنج، محلول را روی روکش بمالید. برای هر لکه سخت از برس مخصوص استفاده کنید. پس از اتمام مراحل شستشو اجازه دهید روکش در هوا خشک شود و از یک حوله برای خشک کردن مناطقی که هنوز مرطوب هستند استفاده کنید.

جوش شیرین می‌تواند به کمک شما بیاید

محلول پاک‌کننده روکش صندلی ماشین | خشکشویی اکتیو کلینرز

برای شستشوی روکش‌ صندلی ماشین نیازی به گرفتن ماده شیمیایی به خصوص و یا حتی رفتن به فروشگاه برای یافتن پاک‌کننده نیست. در واقع، احتمالاً در حال حاضر یک پاک کننده طبیعی عالی در خانه خود دارید.

یک قسمت از چهار قسمت یک لیوان را جوش شیرین بریزید. آن را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که جوش شیرین در آب حل شود. بلافاصله از محلول استفاده کنید. یک مسواک بردارید و آن را به محلول آغشته کنید و سپس بر روی نقاطی که لازم است بکشید.

در برخی از موارد این مخلوط جوش شیرین و آب بهتر از یک محلول شیمیایی عملکر می‌کند که ممکن است در فروشگاه پیدا کنید، و همچنین هزینه بسیار کمتری روی دست شما می‌گذارد.

این شوینده در آشپزخانه هر خانه‌ای پیدا می‌شود

شوینده برای شستشوی صندلی خودرو | اکتیو کلینرز

این شوینده روکش صندلی ماشین نیز در گوشه و کنار هر خانه‌ای یافت می‌شود. یک فنجان سرکه را با یک بطری آب داغ مخلوط کنید و مقداری صابون نیز با آن ترکیب کنید. این راه حلی است که می توانید آن را بطری کنید و حتی در آینده زمانی که دوباره به آن نیاز پیدا کردید، به سراغش بروید.

مقداری از مخلوط را روی لکه‌ای که بر روی روکش صندلی‌های ماشین ایجاد شده‌است بگذارید. سپس به آن اجازه دهید تا مدتی خیس بخورد و بعد با یک برس نرم آن را بشویید تا لکه از بین برود. هنگامی که لکه را از بین بردید، مقداری آب گرم بر روی آن بمالید و تا صابون پاک شود از یک پارچه خشک برای پاک کردن حداکثر مایع استفاده کنید.

اگر جوش شیرین یا سرکه ندارید، یا نمی خواهید از آنها استفاده کنید. مواد شوینده لباسشویی نیز این کار را انجام می‌دهد.  کمی مایع لباسشویی را در مقداری آب گرم رقیق کنید و از محلول مانند پاک کننده پارچه استفاده کنید. برای استفاده، مقداری از مخلوط را روی قسمت لکه‌دار روکش بریزید و یا آن را اسپری کنید و بگذارید کمی خیس بخورد. مراقب باشید مقدار زیادی از مایع را استفاده نکنید. همانطور که با یک پاک‌کننده معمولی این کار را انجام می دهید، محل را بشویید و پس از اتمام کار پاک‌کننده را بردارید و تا جایی که می توانید پارچه را خشک کنید.

راه‌حل‌هایی برای از بین بردن لکه‌های خاص

پاک کردن لکه صندلی ماشین | خشکشویی اکتیو کلینرز

زمانی که لکه شیر بر روی روکش صندلی‌های ماشین شما ایجاد شده‌است؛ بلافاصله لکه را با آب سرد بشویید و سپس محلول جوش شیرین خود را بر روی آن قرار دهید تا لکه پاک شود.

برای از بین بردن لکه جوهر نیز محلول جوش شیرین یا سرکه ما باید روی لکه اثر گذارد، اما می‌توانید از الکل نیز برای از بین بردن لکه استفاده کنید.

اگر برای شستشوی روکش صندلی ماشین خود به کمک نیاز دارید می‌توانید این کار ره به خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز بسپارید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *