0

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس | اکتیو کلینرز

یکی از مشکلاتی که شاید با آن روبرو شده باشید یا شاید تابحال برای شما پیش نیامده باشد رنگ پس دادن لباس است. متاسفانه یکی از بدترین اتفاق‌ها این است که رنگ لباس مورد علاقه‌تان به واسطه یک اشتباه تغییر کرده باشد و به ترکیبی از سایر رنگ‌ها یا رنگ مشخص دیگری تبدیل شده باشد. البته همیشه پیشگیری از درمان بهتر است و توصیه ما این است که تلاش کنید این اتفاق هیچگاه برای لباس‌های شما رخ ندهد. چون اگر رنگ لباس شما تغییر کند راهکاری برای برگرداندن لباس به رنگ قبلی آن وجود ندارد. در هر حال ما اینجا هستیم تا به شما تمام نکات لازم برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس را آموزش دهیم.

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

تغییر رنگ لباس بر اساس شستشو | اکتیو کلینرز

تغییر رنگ لباس یا به عبارتی رنگ دادن لباس پیشامدی است که بیشتر برای پارچه‌ها و لباس‌های نخی رخ می‌دهد. ما در ادامه قرار است راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کرده تا مشکلی در زمان شستشو برای لباستان ایجاد نشود. البته اگر برای اولین بار لباس خود را شستشو دادید کمی رنگ پس دادن کاملاً طبیعی است. لباس‌های نو همیشه کمی رنگ پس می‌دهند. این راهکارها همگی عملی و امتحان شده هستند.

لباس‌ها را بر اساس رنگ تفکیک کنید

تفکیک رنگ لباس ها موقع شستشو | اکتیو کلینرز

برای شستن لباس‌هایی که کثیف شده‌اند، لباس‌های روشن و لباس‌های تیره را از یکدیگر جدا و به صورت کاملا جداگانه شستشو دهید. اگر لباس‌های تیره را با هم بشویید هر چقدر که رنگ پس بدهند مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود. برای اینکه لباس مشکی شما به بدنتان رنگ پس ندهد هم قبل از پوشیدن، حتماً آن را با آب سرد شستشو دهید تا رنگش ثابت شود.

برچسب‌ لباس مهم است

توصیه می‌کنیم که همیشه قبل از شستن لباستان حتماً برچسب روی لباس را مطالعه کنید. اطلاعاتی که برچسب لباس به شما منتقل می‌کند برای این است که شما لباس خود را با درجه حرارت مناسب شستشو داده و اتو کنید. ضمن اینکه به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چه مواد شوینده‌ای با لباس شما سازگاری بیشتری دارند.

لباس را زیاد در آب نگذارید

فاکتور بعدی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که لباس خود را طولانی مدت در آب نگهداری نکنید. این کار باعث می‌شود که بافت لباس به واسطه قرار گرفتن طولانی مدت در آب و خیس خوردن، خراب شده و رنگ آن با رنگ دیگر لباس‌ها قاطی شود.

تست ثبات رنگ انجام دهید

تست ثبات رنگ لباس‌ها | اکتیو کلینرز

برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس‌های رنگی خود و با هدف جلوگیری از پس دادن رنگ، کمی آب و صابون درست کرده و لباس خود را ۲۰ دقیقه در آن بگذارید. اگر رنگ آب تغییر کرد یعنی لباس شما رنگ پس داده و بر همین اساس شما نباید این لباس را با سایر لباس‌های دیگر خود شستشو دهید. ضمن اینکه این لباس باید با ملاطفت و ملایمت شسته شود.

لباس را چنگ نزنید

بیشتر افراد عادت دارند که برای شستن لباس‌ها و برای پاک کردن آلودگی‌ها از روی آن‌ها، لباس را زیاد فشرده کرده یا محکم چنگ بزنند. این کار باعث می‌شود که رنگ داخل لباس به سرعت آزاد شده و لباس شما رنگ بدهد. برای جلوگیری از این پروسه لباس را پشت و رو کنید و بدون اینکه آن را چنگ بزنید یا فشار بدهید با آب سرد بشویید. اگر هم از لباسشویی استفاده کردید دور ملایم ماشین لباسشویی برای شما مناسب است.

از آب سرد استفاده کنید

برای شستشوی لباس‌های خود و برای اینکه از رنگ دادن لباس جلوگیری کنید ما توصیه می‌کنیم که حتماً از آب  سرد استفاده کنید. هم رنگ لباس شما را کمرنگ‌ نخواهد کرد و هم اینکه اگر با چند لباس دیگر لباس خود را بشویید به راحتی باعث رنگ دادن لباس‌ها و خراب شدن رنگ واقعی آن‌ها نمی‌شود. 

شوینده ملایم را انتخاب کنید

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس | اکتیو کلینرز

فاکتور مهم بعدی برای جلوگیری از رنگ دادن لباس، شوینده‌ها هستند. اگر شما از شوینده‌های ملایم به جای شوینده‌های قوی استفاده کنید باعث می‌شود که رنگ لباس کم‌رنگ نشده. ضمن اینکه در حین شستشو رنگ آن پس داده نخواهد شد. خصوصاً لباس‌های مشکی را با آب سرد و البته شوینده‌های ملایم بشویید. همچنین لباس‌های سفید را اگر لکه‌دار شده‌اند هیچگاه با شوینده‌های قوی مانند وایتکس شستشو ندهید.

لباس‌های شما دیگر رنگ پس نخواهند داد 

این مطلب را برای جلوگیری از رنگ دادن لباس‌هایتان اختصاص دادیم. البته شک نکنید که گاهی اوقات جلوگیری از رنگ دادن لباس امری غیر ممکن است. توصیه نهایی ما این است که همیشه لباس‌های جدید خود را اگر تیره رنگ هستند و احتمال رنگ دادن دارند، 2 ساعت در مخلوط آب سرد و نمک قرار دهید تا رنگ آن‌ها ثابت شود. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد پیشنهاد ما این است که لباس‌های خود را برای شستشو به خشکشویی‌ها واگذار کنید. خشکشویی‌های معتبر و خوشنامی مانند اکتیو کلینرز در کوتاه‌ترین زمان ممکن و البته با بالاترین کیفیت و بهترین خدمات، لباس‌های شما را بدون اینکه حتی ذره‌ای تغییر رنگ داده یا دچار رنگ گرفتگی شوند شسته و به شما تحویل خواهند داد. 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *