0

چگونه لباس‌ها را بدون چروک از ماشین لباسشویی خارج کنیم؟

چروک نشدن لباس موقع خارج کردن از ماشین لباسشویی | اکتیو کلینرز

چروک نشدن لباس بعد از خارج شدنش از لباسشویی یکی از مواردی است که می‌تواند کار شما را چند مرحله جلو اندازد. همه ما می‌دانیم که چروک شدن لباس‌ها اصلا خوشایند نیست. ضمن اینکه اتو کردن آن‌ها می‌تواند پروسه‌ای بسیار زمانبر باشد. در این بین با دانستن چند ترفند کوچک و جزئی می‌توانید از چروک شدن لباس خود جلوگیری کرده و حتی از اتو کردن لباس‌ها راحت شوید. این ترفندها از تنظیمات لباسشویی شروع می‌شوند و تا چک کردن اطلاعات لباس و بافت و جنس آن ادامه پیدا می‌کنند. ما این ترفندها را به شما ارائه خواهیم کرد.

چروک نشدن لباس، به همین راحتی

چروک نشدن لباس اگر به یک روش در شستشو تبدیل شود، بدون شک مانند یک قانون نانوشته عمل کرده و همه از آن پیروی خواهند کرد. قبل از هر کاری برای جلوگیری از این پیشامد باید وسایل و تجهیزات را چک کنید. شاید باور نکنید اما حرارت و سختی آب و حتی نوع شوینده‌ها هم می‌تواند از عوامل مهم و موثر در چروک شدن یا چروک نشدن لباس شما باشد. این مطلب مرحله به مرحله از تمام زوایا، فاکتورهای موثر در این پیشامد را بررسی خواهد کرد.

نقش دمای مناسب در چروک نشدن لباس

اولین گزینه برای چروک نشدن لباس‌ها و مرتب بیرون آمدن آن‌ها از لباسشویی این است که یک برنامه شستشوی مناسب را تعیین کرده و از آن برای شستن لباس‌های خود استفاده کنید. بر همین اساس اولین عامل در چروک شدن لباس‌ها، دما است. ضمن اینکه شما باید این دمای متناسب را با در نظر گرفتن جنس و متریال لباس خود اعمال کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید هر چقدر میزان دمای لباسشویی بالاتر باشد، لباس‌های شما بیشتر چروک خواهند شد. یک دمای مناسب برای شستشوی لباس‌های شما تقریباً دمای ۳۰ درجه سانتیگراد است.

داغی بیش از حد آب و نقش آن در چروک لباس   

بله، داغی آب هم یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی به حساب می‌آید که موجب چروک شدن بیش از اندازه لباس خواهد شد. می دانیم که لباسشویی‌ها المنت دارند و گاهی اوقات این المنت بیش از اندازه در مدار قرار گرفته و آب را با درجه بسیار زیادی داغ می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق اول از همه باید بدانید که در لباسشویی‌های جدید قطعه المنت و در لباسشویی‌های قدیمی‌تر ترموستات، وظیفه تشخیص دادن دمای آب را برعهده گرفته‌اند. در این پروسه اگر دمای آب لباسشویی شما به حد طبیعی و نرمال نرسد، این اطلاعات به برد الکترونیکی منتقل شده و المنت ماشین لباسشویی شما از مدار خارج خواهد شد.

اما خرابی ترموستات و سنسور المنت در برخی از لباسشویی‌ها سبب شده که تنظیم درجه حرارت آب در لباسشویی به راحتی انجام نشده و آب به نقطه جوش برسد. همین بالا رفتن بیش از اندازه درجه حرارت آب و به نقطه جوش رسیدن آن هم سبب نخ کش شدن، چروک شدن، پارگی، خرابی بافت پارچه و ترکیب شدن رنگ لباس‌ها با یکدیگر می‌شود.           

خشک کن مناسب و چروک نشدن لباس‌ها

فاکتور بعدی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها داشته باشد، استفاده از خشک کن است. نکته مهمی که شما باید درنظر بگیرید این است که متناسب با بافت پارچه و همینطور ضخامت لباستان باید از یک دور خشک کن مناسب استفاده کنید. واقعیت این است که حتی خشک کن هم می‌تواند به شدت لباس شما را چروک کند.

مثلاً اگر دور خشک کن لباسشویی خود را بر روی دور ۱۰۰ تنظیم کردید، باید منتظر چروک شدن لباس‌های خود بمانید. پس بهتر است در گام اول، حالت ماشین لباسشویی خود را تغییر دهید. بهترین دور برای استفاده از خشک کن در ماشین لباسشویی که موجب چروک شدن لباس‌های شما نیز نشود دور خشک کن ۸۰۰ است. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که حتماً با تغییر تنظیمات لباسشویی، از چروک شدن بیش از اندازه لباس‌های خود جلوگیری کنید

شلنگ ورودی و لباس‌های چروک

گاهی اوقات چروک شدن لباس شما به دلیل اشتباه در اتصال شلنگ ورودی آب است. مثلاً اگر شما شلنگ ورودی آب گرم لباسشویی را به ورودی آب سرد وصل کرده باشید، آب گرم با دمای ۳۰ درجه الی ۴۰ درجه به راحتی وارد لباسشویی شما شده و تمام لباس‌ها را چروک می‌کند. به عبارتی دقیقاً در همین دما است که لباس‌ها به راحتی چروک شده و ظاهر بدی پیدا می‌کنند.

نکته اینجاست که لباسشویی شما در زمان آبکشی به جای آب سرد از آب داغ استفاده می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود که لباس‌ها به سرعت دچار چین و چروک شوند. بعد از آن هم لباس‌های آبکشی شده با آب داغ، به خشک کن وارد شده و در آنجا نیز با دمای بالا و دور تند خشک می‌شوند. همین موضوع هم به راحتی موجب از بین رفتن بافت پارچه‌ها و افزایش یافتن چروک لباس شما خواهد شد. 

توصیه ما این است که حتماً لباسشویی را با نظارت کارشناسان و مشاورین اصلی برند لباسشویی، نصب کنید تا در صورت بروز هر مشکلی از آن‌ها کمک بگیرید. همچنین در زمان کار با لباسشویی، دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنید و از اتصال قطعات خصوصاً شلنگ‌ها، اطمینان حاصل کنید.

ظرفیت لباسشویی و لباس‌هایی بدون چین و چروک

فراموش نکنید که برای چروک نشدن لباس در لباسشویی حتماً باید ظرفیت لباسشویی را در نظر بگیرید. آیا عادت دارید دارید که با کوله باری از لباس‌های چرک و کثیف به سمت لباسشویی حرکت کنید؟ توصیه می‌کنیم که همین حالا توقف کرده و ظرفیت و جاگیری لباسشویی خود را قبل از هر کاری چک کنید.

اینکه لباس‌ها را بیشتر از ظرفیت لباسشویی در آن قرار می‌دهید، باعث می‌شود که وزن غیر استانداردی به لباسشویی شما تحمیل شود. همین موضوع به سادگی موجب چروک شدن بیش از حد لباس‌های شما خواهد شد. یادآوری می‌کنیم که همیشه در مخزن لباسشویی به اندازه سه چهارم حجم آن لباس قرار دهید. همین کار ساده باعث می‌شود تا شما لباس‌های شستشو شده و در عین حال صاف و مرتبی را از لباسشویی تحویل بگیرید.

کلیدهای ضد چروک، مدرنترین روش برای چروک نشدن لباس‌ها

اگر لباسشویی شما جدید است بد نیست بدانید که با مطالعه دفترچه راهنما می‌توانید به تمام امکانات آن دسترسی پیدا کرده و شستشوی بهتر و راحت‌تری را تجربه کنید. حتی مشورت با کارشناسان و افرادی که آن را برای شما نصب کرده‌اند هم در آشنایی بیشتر شما با عملکرد لباسشویی موثر است. برای مثال شاید شما هنوز نمی‌دانید که لباسشویی مجهزتان کلیدی به نام کلید پیشرفته ضد چروک دارد. شما تنها با فشردن این کلید به راحتی می‌توانید از چروک شدن لباس‌ها در لباسشویی جلوگیری کنید.

وظیفه این کلید جالب در لباسشویی‌های مدرن این است که وقتی لباسشویی روشن و در حال فعالیت است دور موتور را در پروسه خشک کردن لباس‌ها کاهش داده و پایین می‌آورد. همین عمل ساده سبب می‌شود که لباس‌های شما چروک نشده و حتی بعد از خروج از لباسشویی نیازی به اتوکشی هم نداشته باشند.

تفکیک جنسیتی لباس‌ها برای جلوگیری از چین و چروک

فاکتور مهم بعدی که می‌تواند نقشی اساسی برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌های شما داشته باشد این است که لباس‌ها را با در نظر گرفتن بافت و جنسی که دارند با یکدیگر درون مخزن لباسشویی قرار ندهید. یعنی به هیچ عنوان لباس‌های نازک و لطیف را با لباس‌های پشمی و ضخیم درون لباسشویی قرار نداده و با یکدیگر نشویید.

 شاید تا امروز نمی‌دانستید که هر کدام از این لباس‌های ضخیم و نازک برنامه شستشوی خود را دارند. ضمن اینکه قرار دادن این لباس‌ها در کنار یکدیگر و شستشوی آن‌ها با هم سبب می‌شود که لباس‌های نازک‌تر به سرعت چروک شده و ظاهر اولیه و اصلی خود را از دست بدهند.

شوینده‌ها و ارتباط تنگاتنگ آن‌ها با چروک نشدن لباس

شاید تا به امروز نمی‌دانستید که شوینده‌ها نیز می‌توانند نقشی اساسی در چروک نشدن لباس شما داشته باشند. یکی از مواد شوینده‌ای که نقش مهمی در این پروسه دارد، نرم کننده لباس است. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که حتماً در شستشوی لباس‌های خود هم از شوینده‌های مناسب و هم از نرم کننده مناسب استفاده کنید.

نکته مهم اینکه حتی زمان و میزان ریختن نرم کننده هم می‌تواند نقشی اساسی در حفظ صحت و سلامت لباس‌های شما داشته باشد. برای مثال اگر بیش از اندازه از مایع نرم کننده استفاده کنید، بعد از خروج لباس‌ها از لباسشویی، بر روی بافت و پارچه آن‌ها لکه‌هایی می‌بینید که پاک نشده‌اند. جالب است که بدانید این لکه‌ها همگی بر اثر استفاده بیش از اندازه از نرم کننده به وجود آمده‌اند.

به همین سادگی دیگر لباس‌ها چروک نمی‌شوند

نکاتی که ما در این مطلب به عنوان فاکتورهای اصلی برای چروک نشدن لباس به شما ارائه کردیم، همگی کاربردی و امتحان شده هستند. شاید بعد از ۱۰ الی ۱۵ سال کار با لباسشویی، شما هم به این نکات و نتایج برسید. اما ما تلاش کردیم که در این مطلب تجربیات طولانی مدت خود در مجموعه اکتیو کلینرز را خیلی کوتاه و مفید به شما منتقل کنیم. جالب است که بدانید ما در مجموعه اکتیو کلینرز دقیقا با رعایت همین نکات اصلی و اصولی لباس‌های شما را شستشو داده و خشکشویی می‌کنیم. بعبارتی این تخصص و تجربه است که در مجموعه ما حرف اول را می‌زند.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *