5

نحوه‌ی استفاده صحیح از سفیدکننده برای لباس

نحوه‌ی تمیز کردن لباس با سفیدکننده یا وایتکس | اکتیو کلینرز

طرز استفاده از وایتکس برای لباس اهمیت زیادی دارد. البته این موضوع تاثیر مستقیمی از رنگ و بافت لباس هم می‌پذیرد. واقعیت این است که لباس‌های سفید به سرعت کثیف و آلوده می‌شوند و ما مدام باید مراقب باشیم که لکه‌ای بر روی لباس‌ها ایجاد نشود. ضمن اینکه برخی از لکه‌ها به راحتی از روی لباس سفید ما پاک نمی‌شوند. لکه‌ی روغن، چای، لوازم آرایش، دود و آلودگی هوا همگی از جمله لکه‌هایی هستند که بدون شک اگر بر روی لباس ما به وجود آیند، علاوه بر ایجاد ناراحتی ما را به این فکر فرو می‌برند که چطور از شر آن‌ها راحت شویم. اولین گزینه سفید کننده‌ها هستند که البته استفاده کردن از آن‌ها نیز روش و استاندارد خود را دارد. حالا ما اینجا هستیم تا در مورد یکی از سفید کننده‌های معروف یعنی وایتکس بیشتر با شما صحبت کنیم.

طرز استفاده از وایتکس برای لباس

در طرز استفاده از وایتکس برای لباس فقط یک داستان وجود دارد و آن این است که همه‌ی ما از بچگی بارها و بارها نام وایتکس را شنیده‌ایم. یک ماده‌ی سفیدکننده و ضدعفونی کننده که از آن برای شستن لباس‌ها نیز استفاده می‌شود. البته شستن لباس تنها با این ماده کافی نیست و شما نیاز به شوینده‌های دیگر هم دارید. اما این ماده به قدری قوی است که حتی در موارد دیگر مانند ضدعفونی کردن آب‌ها، نابودی باکتری‌ها، گندزدایی کردن چاه آب و غیره نیز کاربرد دارد. به عبارتی وایتکس، یک ماده بسیار قوی است که کاربرد فراوانی در زندگی روزمره ما دارد. یکی از این کاربردها استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی است. ناگفته نماند که در شستشوهای دستی هم می‌توان از وایتکس استفاده کرد. اما در هر حال باید قوانین استفاده از آن را برای لباس‌ها بدانید.

استفاده از سفیدکننده برای تمیز کردن لباس |‌ خشکشویی اکتیو کلینرز

حالا اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که وایتکس از چه موادی تشکیل شده باید بگوییم که مواد اولیه و اصلی که در وایتکس نقش مهمی را ایفا می‌کنند کلر، اکسیژن و سدیم هستند. این سه ماده به تنهایی قابلیت تمیز کنندگی ندارند. اما در ترکیب با یکدیگر به یکی از قدرتمندترین تمیز کننده‌ها تبدیل می‌شوند. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم اگر تاریخ انقضا ماده شوینده وایتکس شما به اتمام رسید یا زیر نور مستقیم آفتاب از آن نگهداری شد، در استفاده از آن محتاط باشید. چون می‌تواند با گازهای بدی که تولید می‌کند، تبدیل به یک ماده به شدت خطرناک شود. ماده‌ای مسموم کننده که همانند آن وجود ندارد. به همین دلیل در زمان خرید و استفاده از وایتکس باید دقت لازم را داشته باشید.

نحوه صحیح استفاده از وایتکس برای شستن لباس

حالا که با چگونگی و عملکرد وایتکس برای شستن لباس‌ها آشنا شدید، اجازه بدهید بصورت کاملاً اختصاصی شما را با استفاده از وایتکس برای شستن لباس‌ها آشنا کنیم.

  • نکته اول و مهمی که باید در طرز استفاده از وایتکس برای لباس به آن دقت کنید این است که حتماً برچسب یا تگ لباس خود را قبل از شستشو مطالعه کنید.
  • ضمن اینکه وقتی قرار است که از وایتکس استفاده کنید، به هیچ عنوان آن را با مواد شوینده دیگر ترکیب نکنید.
  • فراموش نکنید که بعد از استفاده کردن از وایتکس، درب آن را محکم ببندید و به هیچ عنوان آن را در دسترس اطفال و کودکان قرار ندهید.
  • اگر تصمیم داشتید در شستشوی دستی وایتکس را به کار ببرید، حتماً از ماسک، پیشبند و دستکش استفاده کنید.
  • ضمن اینکه در مرحله اول وایتکس باید کاملاً با آب رقیق شود. اگر وایتکس را مستقیماً بر روی لباس خود بریزید، لباس شما به شدت آسیب خواهد دید.
  • برای رقیق کردن وایتکس با آب و همینطور بعد از شستن لباس با وایتکس و آبکشی کردن آن، حتماً از آب سرد استفاده کنید.
  • ترکیب کردن وایتکس با آب گرم یا آبکشی کردن لباس‌هایی که با وایتکس شسته‌اید با آب گرم، موجب می‌شود که ترکیبات موجود در وایتکس فعال شده و بسیار خطرناک باشد.

این  موارد، نکات مهمی هستند که قبل از استفاده از وایتکس باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. حالا با خیال راحت به سراغ شستن لباس‌ها بروید.

یک آزمایش کوچک با وایتکس قبل از شستشو

چگونه از وایتکس برای تمیز کردن لباس استفاده کنیم؟ | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

حالا که در قسمت قبل به شما گفتیم که طرز استفاده از وایتکس در بهترین شکل ممکن چگونه است، اجازه دهید تا قبل از شستشوی لباس‌ها یک آزمایش کوچک را با هم انجام دهیم. همانطور که تا این قسمت متوجه شدید، وایتکس برای شستن لباس‌های سفید گزینه مناسبی به حساب می‌آید. اما اصلاً برای شستن لباس‌های رنگی انتخاب درستی نیست. شستشوی لباس‌های رنگی با استفاده از وایتکس هم بافت لباس را از بین می‌برد و هم موجب رنگ دادن لباس شما خواهد شد.

به همین دلیل ما انجام یک آزمایش کوچک و هوشمندانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از استفاده کردن از وایتکس مطمئن شوید که لباس شما در تماس با این ماده آسیب نمی‌بیند.

برای انجام این آزمایش کافیست که دو قاشق چایخوری وایتکس را در یک چهارم لیوان آب ترکیب کنید. حالا قسمتی از پارچه لباس خود را که در دید قرار ندارد مانند پشت آستین به این ترکیب آب و وایتکس آغشته کنید. چند دقیقه زمان بدهید و سپس با یک دستمال کاغذی تمیز لباس خود را خشک کنید. اگر لباس شما تغییر رنگ نداد، یعنی وایتکس برای پارچه لباس شما ضرری نداشته و به آن آسیبی نمی‌رساند. در هر حال ما باز هم توصیه می‌کنیم که از شستشوی لباس‌هایی با جنس موهر، ابریشم، چرم، پشم و اسپندکس با وایتکس جدا خودداری کنید.

مدت زمان استاندارد ماندن لباس در وایتکس

چه مدت لباس را در وایتکس بگذاریم؟ | اکتیو کلینرز

حالا که با قوانین و آزمایش مورد نیاز برای دانستن طرز استفاده از وایتکس برای لباس خود آشنا شدید، بد نیست بدانید که مدت زمان ماندن لباس‌ها در مایع سفید کننده وایتکس تاثیر بسیار زیادی در سلامت لباس شما دارد. اگر تصمیم داشتید لباس‌های خود را با دست بشویید، توصیه می‌کنیم که بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه لباس‌ها را در وایتکس قرار ندهید. رها کردن لباس‌ها در وایتکس باعث آسیب دیدن هرچه بیشتر آن‌ها خواهد شد. ضمن اینکه اگر بعد از آبکشی کردن لباس خود متوجه این موضوع شدید که لباس شما همچنان آلوده است، اجازه دارید که مجدداً ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه دیگر لباس خود را در وایتکس رقیق شده با آب سرد خیس کنید.

برای استفاده کردن وایتکس در ماشین لباسشویی نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که حتماً وایتکس باید با آب رقیق شود. زمان نگهداری لباس‌ها در وایتکس و در ماشین لباسشویی پروسه‌ای است که ماشین لباسشویی شما اتوماتیک‌وار آن را انجام می‌دهد، پس نیازی به دخالت شما نیست. اما چند نکته مهم در این مورد وجود دارد که در قسمت بعد آن‌ها را به صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

نحوه شستن لباس‌ها در وایتکس و ماشین لباسشویی 

یکی از روش‌هایی که شما در آن می‌توانید لباس‌های خود را بدون  دخالت دست در وایتکس شستشو دهید، استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی است. طرز استفاده از وایتکس برای لباس در ماشین لباسشویی اینگونه است که:

  • در گام اول حتماً از وایتکس‌های بدون کلر استفاده کنید. دقت کنید که هیچگاه محفظه ماشین لباسشویی شما نباید پر از لباس باشد.
  • همچنین در زمان ریختن محلول آب و وایتکس، درب ماشین لباسشویی را باز نکنید و محلول را بر روی لباس‌ها بریزید. بلکه از محفظه ورودی پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • باز هم تاکید می‌کنیم در زمان استفاده از وایتکس برای شستشوی لباس‌هایی که در ماشین لباسشویی هستند، به هیچ عنوان نباید از شوینده‌های دیگر استفاده کنید.

انواع لباس و شستشویی بی نقص با وایتکس

سفید کننده و استفاده از آن | خشکشویی اکتیو کلینرز

در روش استفاده از وایتکس برای لباس دو نکته مهم وجود دارد.

  • اول جنس و متریال
  • دوم رنگ لباس

ما در ادامه به تفکیک برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه لباس‌های سفید، مشکی، رنگی و حتی لباس نوزاد خود را با کمترین آسیب در وایتکس شستشو دهید.

نحوه استفاده از وایتکس برای لباس سفید 

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم نحوه استفاده از وایتکس برای لباس سفید، استانداردهای خود را دارد. در عین حال این ماده، شوینده‌ی خوبی برای لباس‌های سفید به شمار می‌آید. تفاوتی ندارد که شما قصد دارید لباس‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید یا با دست بشویید. نکته مهمی در شستشوی لباس‌های سفید با وایتکس که باید به آن دقت کنید این است که هیچگاه وایتکس را مستقیم بر روی لباس‌ها نریزید. همچنین قبل از شستشوی لباس‌ها حتی لباس‌های سفید، حتماً برچسب یا تگ لباس را با دقت مطالعه کنید.

در مرحله اول از شستشوی پیراهن سفید با وایتکس ابتدا وایتکس را در آب سرد بریزید و آن را به خوبی رقیق کنید.

حالا پیراهن سفید خود را ۱۰ دقیقه در این محلول خیس کنید. باز هم تاکید می‌کنیم شما باید مطمئن شده باشید که وایتکس قرار نیست آسیبی به لباس شما بزند.

در گام بعد پیراهن سفید خود را از محلول آب و وایتکس خارج کرده و حالا با دست و به آهستگی  محل لکه‌‌های لباس را فشار دهید تا این لکه‌ها از بین بروند.

بعد از آن پیراهن سفید خود را در آب سرد قرار داده و خوب آبکشی کنید.

برای بهتر خشک شدنش هم آن را حتما در فضای باز پهن کنید.

نحوه استفاده از وایتکس برای لباس‌های رنگی و مشکی           

در قسمت قبل نحوه استفاده از وایتکس برای لباس سفید را گفتیم، حالا در ادامه با نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و مشکی با وایتکس، با ما باشید.

اگر تصمیم دارید برای شستشوی لباس‌های رنگی یا سیاه خود از وایتکس استفاده کنید، توصیه‌ی ما این است که به هیچ عنوان برای شستشوی لباس‌های رنگی و سیاه از وایتکس استفاده نکنید. وایتکس موجب از بین رفتن کامل رنگ لباس خواهد شد. هیچ راهی برای برگرداندن رنگ لباس‌های رنگی و مشکی شما بعد از استفاده از وایتکس وجود ندارد.

پس دقت کنید که حتماً قبل از شستشوی لباس‌ها با وایتکس چه با دست و چه با ماشین لباسشویی، حتماً لباس‌های مشکی و رنگی را از لباس‌های سفید تفکیک کنید تا آسیبی به لباس‌های رنگی و مشکی شما وارد نشود. استفاده از وایتکس برای لباس رنگی و مشکی تحت هیچ شرایطی نباید انجام شود.

نحوه استفاده از وایتکس برای لباس‌های نوزاد       

یکی از بزرگترین نگرانی‌های مادران، شستشوی بهتر لباس کودکان و نوزادانشان است. این سوال مدام در ذهن آن‌ها به وجود می‌آید که آیا مجاز به شستشوی لباس فرزند نوزاد خود با وایتکس هستند یا خیر؟

در جواب، پاسخ ما به این پرسش این است که به هیچ عنوان برای شستشوی لباس نوزاد خود از وایتکس استفاده نکنید.

ماده شیمیایی وایتکس، موجب بروز قرمزی و حساسیت بر روی پوست فرزند شما خواهد شد.  ضمن اینکه بوی وایتکس برای فرزند نوزاد شما به شدت آزاردهنده است. در همین راستا توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از وایتکس، از صابون‌های کودکی که با نرم کننده همراه هستند برای شستشوی لباس نوزاد خود استفاده کنید.

اگر لکه لباس نوزاد شما پاک نشد در مرحله بعد، از وایتکس استفاده کنید. اما نکته مهم در طرز استفاده از وایتکس برای لباس نوزادان این است که فراموش نکنید بعد از شستشوی لباس با وایتکس حتماً از نرم کننده لباس نوزاد استفاده شود. نرم کننده ضمن اینکه بوی بد لباس را از بین می‌برد، کمک می‌کند تا پوست فرزند شما به واسطه شستشوی لباس با وایتکس دچار حساسیت نشود.

نحوه استفاده از وایتکس برای لباس نوزاد | خشکشویی اکتیو کلینرز

استفاده نقطه‌ای وایتکس برای شستشو

در طرز استفاده از وایتکس برای لباس ، گاهی اوقات لازم است که به صورت نقطه‌ای و متمرکز در یک قسمت مشخص لکه‌گیری و تمیز شدن انجام شود. نکته مهمی که در این روش تمیز کردن لباس با وایتکس وجود دارد این است که شما نباید اجازه بدهید لکه‌ی لباس شما خشک شود. به محض کثیف شدن لباس باید آن را سریعاً با وایتکس تمیز کنید.

در مرحله اول از این نوع تمیز کردن، شما باید اول از همه آب و وایتکس را در یک ظرف با هم مخلوط کرده و وایتکس را رقیق کنید. بعد از آن یک اسفنج یا پارچه‌ی سفید تمیز را انتخاب کرده و آن را به این محلول آغشته کنید.

در گام بعد پارچه یا اسفنج تمیز و آغشته به محلول آب و وایتکس را به آرامی و به شکل ضربه‌ای بر روی لکه ایجاد شده قرار داده و فشار دهید. برای این کار، شما می‌توانید از گوش پاک کن هم استفاده کنید. در ادامه تا زمانی که لکه لباس شما به صورت کامل پاک شود، این کار را تکرار کنید.

وایتکس دشمن شما نیست، دوست شماست!        

با تمام نکاتی که در مورد طرز استفاده از وایتکس برای لباس در این مطلب به شما بازگو کردیم، بازهم تاکید می‌کنیم که وایتکس یک شمشیر دو لبه است. شما باید نحوه استفاده از این مایع شوینده را بلد باشید. باید بدانید که چطور با رعایت چند نکته‌ی کوچک اما مهم، به راحتی می‌توانید به بهترین شکل ممکن از این مایع شوینده استفاده کنید. در هر حال ما به این ماده در زندگی خود احتیاج داریم، اما احتیاجی آگاهانه!

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *