1

شستشوی لباس مشکی و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید!

شستشوی لباس مشکی یا تیره | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

واقعیت این است که رنگ مشکی از رنگ‌های پرطرفداری است که همه ما در کمد لباس‌هایمان آن را داریم. شاید بزرگترین دغدغه بعد از خرید لباس مشکی، شستشوی لباس مشکی باشد که می‌تواند ما را به چالش بکشد. لباس‌های تیره رنگ در حالت کلی از جمله لباس‌هایی هستند که در کمد تمام افراد به‌وضوح و به‌وفور یافت می‌شوند. این لباس‌ها به دلیل قابل هماهنگ بودن با سایر لباس‌ها و رنگ‌ها، طرفداران زیادی دارند و توسط افراد مختلفی به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته جالب است بدانید که شستن لباس‌های مشکی ترفند خاص خود را دارد. ما در این مطلب و در ادامه نکات لازم برای شستشوی لباس‌های مشکی را با شما مرور خواهیم کرد.

شستشوی لباس مشکی سریع، راحت و بدون زحمت 

تمام نکات مربوط به شستشوی لباس مشکی | خشکشویی اکتیو کلینرز

همانطور که گفتیم شستشوی لباس مشکی می‌تواند در نگاه اول ساده و راحت و در واقعیت و عمل، یک چالش بحث برانگیز باشد. شاید تصور کنید که چون رنگ این لباس‌ها تیره است شستن آ‌ن‌ها به سرعت انجام می‌شود و هیچ دردسر و زحمتی ندارد. واقعیت غیر قابل انکار در مورد لباس‌های تیره رنگ این است که شستشوی این لباس‌ها باعث می‌شود که آن‌ها در طولانی مدت رنگ واقعی و اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح بور شوند.

گاهی اوقات به واسطه استفاده از مواد شوینده نامناسب ممکن است لباس شما با رد مواد شوینده از لباسشویی خارج شده و خشک شود. به همین دلیل است که می‌گوییم شستن لباس‌های تیره و مشکی می‌تواند یک چالش واقعی باشد، اگر شما با شستن آن‌ها به صورت اصولی آشنا نباشید. در ادامه، گام‌به‌گام به شما خواهیم گفت که چطور لباس‌های مشکی و تیره رنگ خود را بشویید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید، ضمن اینکه لباس‌هایتان را مثل روز اول نگهداری کنید.

گام اول: جدا کردن لباس‌های تیره از سایر لباس‌ها

چگونه لباس‌های مشکی را بشوییم؟ | اکتیو کلینرز

در گام اول قبل از شستشوی لباس مشکی بهتر است که لباس‌های تیره رنگ را از سایر لباس‌ها جدا کنید. این کار باعث می‌شود که این لباس‌ها به خوبی شسته شده. ضمن اینکه از شوینده مخصوص خودشان استفاده کنید و کمک کنید که این لباس‌ها رنگ نداده و سایر لباس‌ها را نیز خراب نکنند. همچنین جدا کردن لباس‌های تیره و مشکی از سایر لباس‌ها به شما کمک خواهد کرد تا لباس‌هایی با رنگ ثابت داشته باشید و دیرتر با تغییر رنگ لباس روبرو شوید.

نکته مهمی که در مورد لباس‌های مشکی باید به آن توجه کنید این است که متاسفانه این لباس‌ها اگر در کنار سایر لباس‌ها قرار گرفته و شسته شوند به تدریج بور شده و رنگ مشکی و خالص و اولیه خود را از دست خواهند داد. حتی گاها دیده شده که شستن لباس‌های تیره در کنار سایر لباس‌ها باعث از دست رفتن کامل رنگ لباس شده و سبب می‌شود که صاحب لباس تصمیم به رنگ کردن آن بگیرد. حتی به شما توصیه می‌کنیم که لباس‌های مشکی را با سایر لباس‌های تیره مانند سبز تیره، سرمه‌ای یا خاکستری شستشو ندهید.

اصول شستشوی لباس مشکی

اصول شستشوی لباس مشکی | اکتیو کلینرز

واقعیت غیر قابل انکار در شستشوی لباس مشکی این است که این لباس مانند تمام لباس‌های دیگر قوانین خاص خود را دارد که در زمان شستشو باید به آن‌ها پایبند باشید. جالب است بدانید که تمامی لباس‌ها لیبل یا برچسبی دارند نکات قابل استناد و مورد نیاز در مورد آن لباس را به راحتی قید کرده است. اگر می‌خواهید با شستن لباس مشکی و تیره رنگ خود رنگ آن را حفظ کرده و بهترین شستشو را برای آن اجرا کنید، توصیه می‌کنیم که با دقت این لیبل را مطالعه کنید. با رعایت اصول و قوانین ذکر شده در مورد درجه حرارت اتو، درجه حرارت مورد نیاز برای گرمی آب در شستشوی لباس و سایر نکات، شما به راحتی می‌توانید لباس تیره رنگ خود را سال‌ها مانند روز اول حفظ کرده و استفاده کنید.

دمای آب برای شستشو

دمای مناسب برای شستن لباس تیره | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

فاکتور مهم بعدی برای شستشوی لباس که حتما باید به آن توجه کنید درجه حرارت آب مورد استفاده شما است. لباس‌های مشکی و تیره رنگ نیاز به دمای آب مناسبی دارند تا آسیبی به رنگ و بافت آن‌ها وارد نشود. به عبارتی شما با در نظر گرفتن دمای مناسب آب می‌توانید رنگ لباس‌ها را حفظ کرده و اجازه ندهید که لباستان بور شود. اگر آب برای شستشو بیش از اندازه گرم باشد، رنگ لباس مشکی شما به شدت براق شده یا محو خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در زمان شستشوی لباس مشکی از آب سرد استفاده کنید تا لباس تیره شما دیرتر و کمتر آسیب ببیند. در حالت کلی شستن لباس‌های مشکی را با سردترین درجه در چرخه لباسشویی انجام دهید. حتی به سرعت می‌تواند بافت لباس را نابود کرده و آن را آسیب دیده کند.

شوینده مناسب برای شستشوی لباس مشکی

فاکتور مهم بعدی بعد از در نظر گرفتن بهترین درجه حرارت آب، انتخاب کردن شوینده مناسب برای لباس مشکی شما است. بیشتر شوینده‌ها، حاوی سفیدکننده هستند و این ماده سفیدکننده باعث می‌شود که شما به سرعت رنگ لباس خود را خراب کرده و آن را نابود کنید. توصیه می‌کنیم که از مواد شوینده لباس‌های مشکی رنگ که مخصوص این لباس‌ها است، استفاده کنید. حتی اگر قصد دارید که از مایع شوینده مناسب لباس‌ها استفاده کنید اول از همه مایع شوینده را در آب سرد حل کنید. سپس لباس‌های خود را با آن شستشو دهید. به عبارتی مایع شستشوی لباس شما اگر قابلیت حل شدگی در آب سرد را داشته باشد، کاملاً مناسب لباس مشکی شما خواهد بود.

شوینده مناسب برای شستشوی لباس مشکی | اکتیو کلینرز

پشت و رو کردن لباس‌ها

این فاکتور از جمله مهم‌ترین عواملی است که باید در زمان شستن لباس‌های تیره به آن دقت کنید. یکی دیگر از راه‌های ساده‌ای که از بور شدن لباس مشکی شما جلوگیری خواهد کرد این است که لباس مشکی را پشت‌ورو کنید. حتی برای شستن شلوارهای جین هم باید این ترفند را مورد استفاده قرار دهید. این راهی ساده و موثر برای شستن لباس‌های مشکی شماست که کمک می‌کند بافت لباس به خوبی حفظ شود و رنگ آن هم مانند روز اول تازه و پررنگ باقی بماند. واقعیت این است که آب و مواد شوینده بر روی سطح اصلی پارچه لباس شما تاثیر نگذاشته و رنگ آن را از بین نمی‌برند. این کاری ساده برای محفوظ نگه داشتن رنگ لباستان است.

چند نکته و ریزه‌کاری برای شستن لباس مشکی

چگونه لباس‌های مشکی را بشوییم؟ | خشکشویی اکتیو کلینرز

حالا که تمام نکات لازم و ضروری برای شستن لباس‌های مشکی را متوجه شدید، چند نکته و ریزه‌کاری برای شستن بهتر این لباس‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دفعه بعد قبل از شستن لباس، آن‌ها را اعمال کرده و شستشوی لباس مشکی خود را راحت‌تر انجام دهید.

  • قبل از شستن لباس مشکی، از خالی بودن جیب‌های لباس مشکی مطمئن شوید. جیب‌ها را چک کرده و مطمئن شوید که شی خارجی در جیب‌ها قرار ندارد. یک دستمال کاغذی که در جیب لباس مشکی شما باقی مانده باشد به راحتی لباس تیره شما را از ذرات دستمال کاغذی مملو کرده و باعث نابودی لباستان خواهد شد.
  • برخی از لباس‌های مشکی و تیره رنگ طاقت شسته شدن طولانی را ندارند و لباسشویی برای آن‌ها یک دستگاه غول‌آسای خطرناک است که رنگ و بافت پارچه آن‌ها را به خطر می‌اندازد. پس توصیه می‌کنیم که حتماً آن‌ها را با دست شستشو دهید.
  • با در نظر گرفتن جنس لباسی که دارید توصیه می‌کنیم قبل شستشو آن را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که نمی‌توانید در منزل لباس را بشویید، آن را به خشکشویی تحویل دهید.
  • لباس‌های زیر مشکی رنگ را به صورت کاملاً جداگانه شستشو دهید.
  • برای شستن لباس‌های مشکی از کوتاه‌ترین زمان شستشوی لباسشویی استفاده کنید تا این لباس‌ها به واسطه طولانی شدن زمان شستشو بور نشده و رنگ خود را از دست ندهند.
  • شلوارهای جین تیره‌رنگ، زغالی یا مشکی را حتماً با آب سرد و با دست شستشو دهید تا رنگ این شلوارها برای طولانی مدت حفظ شود.
  • در آخر اگر شلوار تیره شما خیلی کثیف و آلوده شده قبل از شستشو، لکه‌ها را با ماده شوینده مناسب لباس خود از بین برده و سپس آن را در آب شستشو دهید.

بازگرداندن رنگ تیره لباس‌های مشکی 

شستشوی لباس تیره و نکات آن | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

شاید با گذشت زمان و رعایت نکردن اصول نگهداری از لباس‌های مشکی، رنگ لباس‌ها بور شود. در ادامه برای برگرداندن رنگ مشکی لباس‌ها چند ترفند وجود دارد.

  • ترفند اول این است که لباس‌های تیره رنگ خود را رنگ کنید. برای رفع بور شدن لباس‌ها پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر تصمیمی مطمئن شوید که لباس شما قابلیت رنگ شدن داشته باشد. لباس‌هایی از جنس ابریشم، کتان و پنبه رنگ شدنی هستند. البته برخی از پارچه‌های ریون و نایلون هم قابلیت رنگ پذیری دارند. اما پارچه‌هایی که ۱۰۰ درصد پلی یستر هستند رنگ‌پذیر نبوده و نمی‌توانید آن‌ها را رنگ کنید.
  • ترفند دوم این است که لباس‌های خود را با قهوه شستشو دهید. در این حالت لباس را پشت و رو کرده آن را در مایع لباسشویی و آب سرد بگذارید. بعد از اینکه لباس شسته شد، 1 فنجان قهوه غلیظ و تازه به مایع لباسشویی اضافه کنید. اینکار کمک می‌کند که هم لباس‌ها تیره شوند و هم لکه‌های لباس برطرف شود.

لباس‌های تیره و اصول شستشو

حالا که اصول شستشوی لباس تیره را با هم آموزش دیدیم، توصیه می‌کنیم که اگر تمایلی به شستشوی لباس تیره رنگ خود در منزل نداشتید، حتما آن را به خشکشویی‌ها تحویل دهید. خشکشویی‌های معتبری مانند اکتیو کلینرز که با مهارت تمام، لباس مشکی شما را مانند روز اول به شما تحویل خواهند داد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *