1

شستشوی لباس نوزاد و نکاتی درباره آن که نمی‌دانستید!

شستشوی لباس نوزاد و هر انچه باید درباره آن بدانید | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

شستشوی لباس نوزاد حساس، ظریف و البته کمی مشکل است. واقعیت این است که پدران و مادرانی که عضوی جدید به خانواده آن‌ها اضافه شده با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند. یکی از این چالش‌ها تمیز کردن لباس‌های نوزاد تازه از راه رسیده است. در نگاه اول شاید تصور کنید که شستن لباس نوزاد مانند شستن لباس افراد بزرگسال بوده و هیچ تفاوتی با سایر لباس‌ها ندارد. اما واقعیت این است که اگر شما لباس نوزاد خود را درست مانند لباس‌های خود شستشو دهید بدون شک آسیب بسیار زیادی را به فرزند خود وارد کرده‌اید.

نحوه‌ی شستن لیاس کودک | خشکشویی اکتیو کلینرز

سختی‌های شستشوی لباس نوزاد

شستشوی لباس نوزاد حساس است و شاید تصور کنید که ما بیش از اندازه موضوع را بزرگ کرده‌ایم. اما واقعیت این است که با اینکه پوست نوزاد مانند پوست ما بزرگسالان بوده و او هم یک انسان است، ولی نمی‌توانیم منکر این موضوع باشیم که پوست نوزاد چندین برابر نسبت به پوست یک انسان بالغ حساس‌تر است. موضوعی که این وسط حساسیت این مطلب را چند برابر می‌کند این است که تنها آلودگی‌ها نیستند که پوست نوزاد شما را تهدید می‌کنند. بلکه شوینده‌ها هم به دلیل ساختاری که دارند می‌توانند به پوست حساس نوزاد شما آسیب برسانند.

بر همین اساس شما در زمان شستن لباس نوزاد خود باید اصول اولیه‌ای را رعایت کنید. حتی پزشکان هم به این اصول اشاره کرده و روی تاکید دارند.

برای مثال اولین اصل، شستن لباس نوزاد بعد از خرید و قبل از اولین استفاده است. حتما لباس نوزاد خود را بعد از خرید، شستشو دهید. بله! لباس نو الزاماً تمیز نیست. پس سهل‌انگاری نکرده و وقتی لباس نوزاد خود را تهیه کردید حتماً در قدم اول آن را شسته‌شو دهید. حالا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا تمام نکات لازم برای شستشوی لباس نوزاد را با شما به اشتراک بگذاریم.

شستشوی اولیه پیش از پوشیدن لباس

شستشوی لباس نوزاد پس از خرید | اکتیو کلینرز

همانطور که گفتیم اولین گام در شستشوی لباس نوزاد این است که حتماً بعد از خرید لباس، آن را با آب خالی شستشو دهید. کسی نمی‌داند که این لباس‌ها تا چه مدت زمانی در ویترین یا لابلای سایر لباس‌ها بودند. یا اینکه آیا محل قرار گرفتن آن‌ها آلوده بوده یا تمیز؟! به همین دلیل نباید احتمال هیچ آلودگی را رد کنید.

بر همین اساس توصیه می‌کنیم که حتماً لباس‌های نوزاد خود را تنها با آب خالی شستشو داده و آبکشی کنید. حتی گاهی اوقات ممکن است که لباس‌های نوزاد را با محلول فرمالدئید اسپری کرده تا این لباس همیشه نو و تازه به نظر برسد. شاید ندانید که محلول فرمالدئید یکی از مواد شیمیایی خشنی است که می‌تواند تا حد زیادی به پوست فرزند شما آسیب برساند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز عفونت و حساسیت پوست، توصیه می‌کنیم که در گام اول تمام لباس‌های نوی فرزند خود را فقط با آب شستشو داده و آبکشی کنید.

شستشوی جداگانه لباس نوزاد

چگونه لباس نوزادان را بشوییم؟ | اکتیو کلینرز

نکته مهم بعدی در مورد شستشوی لباس نوزاد این است که لباس فرزند خود را با سایر لباس‌های خودتان شستشو ندهید. بهتر است که لباس نوزاد را جدا از سایر لباس‌ها بشویید. لباس بزرگسالان بدون شک آلودگی‌ها، لکه‌ها و غبارهایی دارد که می‌توانند به عمق بافت لباس نوزاد شما نفوذ کرده و لباس را کثیف و آلوده کنند. ضمن اینکه جنس لباس فرزند دلبند شما ظریف و حساس است و ممکن است به واسطه ساییده شدن با لباس افراد بزرگسال دچار آسیب یا پارگی شود. به همین دلیل نه تنها تمیز نشده بلکه به راحتی لباس فرزند دلبند شما خراب خواهد شد. پس توصیه بعدی ما این است که لباس فرزند خود را جدا از سایر لباس‌های افراد خانواده شستشو دهید تا از بروز حساسیت پوستی برای فرزندتان و همینطور آسیب رسیدن به لباس، جلوگیری کنید.

شستن لباس‌های پشمی و لباس‌های نخی

چگونه لباس بچه کوچک را بشوییم؟ | اکتیو کلینرز

همه ما می‌دانیم که بهترین و البته ساده‌ترین راه برای شستشوی لباس‌های نخی، استفاده از لباسشویی است. برای شستشو با دست هم صابون‌های قلیایی بهترین گزینه هستند. فقط فراموش نکنید که حتماً لباس‌ها را به طور کامل آبکشی کنید. ضمن اینکه اگر از مایع سفید کننده برای شستشوی لباس نوزاد استفاده کردید، لباس‌ها را بیشتر آبکشی کنید. شوینده‌های قوی بدون شک موجب حساسیت و التهاب پوستی نوزاد شما خواهند شد. از استفاده شوینده‌های قوی جدا بپرهیزید. همچنین نرم کننده‌ها هم برای لباس فرزند شما توصیه نمی‌شوند.

ضمن اینکه بهتر است لباس‌های پشمی را با ماشین لباسشویی شسته و البته با حرارت کم آن‌ها را تمیز کنید. برخی از مادران بر این باورند که بافت لباس‌های پشمی آب نرفته و لباس کوچک نمی‌شود. اما ما به شما می‌گوییم که ترجیحاً لباس‌های پشمی را هم با دست شستشو دهید. لباس‌های پشمی بهتر است که با آب ولرم شسته شده و به آرامی با دست آبکشی شوند. لباس‌ نوزاد را به هیچ عنوان نچلانید. بلکه آن‌ها را دو الی سه بار با آب ولرم آبکشی کرده، سپس درون یک حوله بپیچید یا درون ماشین لباسشویی قرار دهید تا آب لباس‌ها را از آن‌ها بگیرید. سپس لباس را بر روی یک سطح صاف پهن کنید تا کاملاً خشک شود. در نهایت اگر لازم بود می‌توانید لباس‌ها را به صورت نمدار با اتوی بخار هم اتو کنید.

شوینده مناسب لباس نوزاد

شوینده‌های مناسب برای لباس نوزاد | اکتیو کلینرز

نکته مهم بعدی که در رابطه با شستشوی لباس نوزاد باید به آن اشاره کنیم این است که مواد شوینده برای شستشوی لباس نوزاد خود را از نوع مواد شوینده قوی انتخاب نکنید. همانطور که گفتیم پوست نوزاد به شدت حساس و لطیف است و بدون شک در ارتباط با مواد شوینده دچار حساسیت، خارش و سوزش خواهد شد. به همین دلیل قبل از شستشوی لباس نوزاد دقت کنید که یک شوینده مناسب و مخصوص لباس‌های کودکان را انتخاب کنید تا به پوست فرزندتان آسیبی نرسد.

البته در حال حاضر برندهای محصولات شوینده در بازار فراوان هستند و شما می‌توانید از این شوینده‌ها یا صابون‌های مخصوص برای لباس نوزادان استفاده کنید. این محصولات در حالت کلی صرفاً برای شستشوی لباس کودکان و نوزادان تهیه و بهینه شده‌اند. ضمن اینکه اگر از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشند و شما از این موضوع اطلاع قطعی داشته باشید با خیال راحت می‌توانید از این شوینده‌ها برای شستشوی لباس فرزند خود استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که خشکشویی‌های خوشنام و معتبر هم شوینده‌های مخصوصی برای لباس نوزادان را به شما عرضه خواهند کرد.

لباس‌ نوزاد و یک توری مخصوص 

راهنمای کامل شستشوی لباس نوزاد | اکتیو کلینرز

آخرین پیشنهادی که برای شستشوی لباس نوزاد به شما داریم این است که لباس نوزاد مانند جوراب‌های کوچک، سرهمی‌ها، بلوزها، شلوارها و غیره را که ظریف هستند در یک کیسه توری قرار دهید. لباس‌ها ممکن است با گردش ماشین لباسشویی دچار آسیب شده یا گم شوند. اما شما می‌توانید تمامی وسایل فرزند خود را در یک کیسه توری تمیز قرار دهید و سپس آن را درون لباسشویی بگذارید. با این کار لباس نوزاد شما سالم مانده و البته به خوبی شسته خواهد شد.

شستشوی راحت البسه نوزاد 

پیشنهادات ما در این مطلب برای شستشوی لباس‌های نوزاد همگی عملی، کاربردی و امتحان شده بودند. در انتها پیشنهاد ویژه‌تری هم برای شما داریم. اگر هنوز هم برای شستن لباس‌های نوزاد دلبندتان دودل هستید، ما توصیه می‌کنیم که لباس‌های نوزاد خود را به خشکشویی‌ها بسپارید. البته به خشکشویی‌های مطمئنی مانند اکتیو کلینرز که برای شستشوی لباس‌های نوزادان شما تمام اصول اولیه را رعایت کرده و بعد تحویل گرفتن لباس بدون ایجاد کوچک‌ترین آسیب یا بروز حساسیت‌ها و مشکلات پوستی برای فرزند دلبندتان، لباس‌ها را به شما تحویل خواهند داد. 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *