0

راهنمای انتخاب بهترین شوینده لباس کودک

بهترین شوینده لباس کودک | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

نوزادان از سر تا پا متفاوت‌ هستند اما در یک مورد اشتراک دارند. تمام نوزادان اساتید خرابکاری هستند. از ریختن آب دهان بر روی لباس گرفته تا غذا و هرآنچه دم دستشان باشد. یافتن بهترین شوینده لباس کودک برای از بین بردن لکه‌ها و بوها برای هر والدینی که کودکی تازه متولد شده دارند، ضروری است.

مقدار بی‌پایانی از مواد شوینده در بازار وجود دارد. با این حال انتخاب مواد شوینده مخصوص کودکان ضروری است چراکه نوزادان پوست حساسی دارند که باید به دقیق‌ترین شکل از آن‌ها محافظت کرد. این مواد شوینده باید خالی از مواد تحریک‌کننده بالقوه باشند و برای پوست نوزادان فرموله شده باشند. از طرفی این مواد شوینده باید برای از بین بردن انواع لکه‌هایی که نوزادان ایجاد می‌کنند ساخته شده باشد.

نکاتی که قبل از شستشوی لباس کودک باید آن‌ها را بدانید

نکاتی برای انتخاب شوینده لباس نوزاد | اکتیو کلینرز

باید بدانید که قبل از استفاده از لباس‌های کودک باید حتما  آن‌ها را بشویید. نوزادان، پوست حساسی دارند و شستشوی لباس‌ها محرک‌هایی که ممکن است ردی از خود بر روی لباس‌ها به جا گذاشته باشند را از بین می‌برند.

هنگام شستشوی لباس نوزاد یا کودک برای اولین بار، حتماً برچسب مراقبت از لباس را بخوانید.

ابتدا جوراب‌ها و سایر اقلام کوچک را در یک کیسه لباس‌ قرار دهید و در حین شستشو و خشک‌کردن از آن کیسه استفاده کنید. اگر جوراب‌های بزرگسال به‌طور مرتب گم می‌شوند، آن جوراب‌های کوچک کودک حتی بیشتر در معرض ناپدید شدن هستند. یک کیسه توری مانع از گم شدن آن‌ها می‌شود.

تمام بست‌های پارچه‌ای، قلاب و حلقه را ببندید تا لباس‌ها به یکدیگر گیر نکنند تا آسیب ببینند. هنگام تا کردن و کنار گذاشتن لباس‌ها، یک بار با دقت آن‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که در حین شستشو، هیچ دکمه یا تزئینی شل نشده باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه درز یا لبه ساییده شده‌ای وجود ندارد که باعث تحریک پوست کودک یا گیر کردن به انگشتان ریز او شود.

شوینده عطردار ممنوع

چه شوینده‌ای برای لباس بچه مناسب‌تر است؟ | اکتیو کلینرز

مهم‌ترین معیار برای انتخاب شوینده لباس کودک، بدون عطر بودن آن ماده شوینده است. رایحه‌های مصنوعی لباس‌های شما را تمیزتر نشان می‌دهند، اما در واقعیت، آنها مختل کننده غدد درون ریز هستند.

همچنین در انتخاب ماده شوینده لباس بچه باید از مواد اتوکسیله‌ اجتناب کرد. مواد اتوکسیله‌ شامل ترکیباتی مانند پلی اتیلن گلیکول یا سولفات‌هایی مانند سدیم لورت سولفات است. این ترکیبات یک محصول سرطان زا ایجاد می‌کنند و می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. به عبارت دیگر، بهتر است از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که از مواد طبیعی مشتق شده و عاری از محرک‌های شیمیایی بالقوه است.

بهترین مواد شوینده برای لباس کودک

بهترین مواد شوینده برای لباس کودک |‌ اکتیو کلینرز

برخی از والدین ممکن است مجبور شوند به دنبال بهترین مواد شوینده مخصوص لباس‌های کودک باشند. با این حال، کارشناسان بهداشت می گویند که تا زمانی که کودک شما حساسیت یا پوست بسیار حساس نداشته باشد، این کار ضروری نیست.

اگر سوالی دارید، با پزشک اطفال خود مشورت کنید. شستن لباس‌های نوزادتان با مواد شوینده معمولی با بقیه لباس‌های شسته شده خانواده نباید مشکلی ایجاد کند. توجه داشته باشید که یک شوینده مایع به نوع پودری ترجیح داده می‌شود. شوینده‌های مایع معمولاً نسبت به پودرها راحت‌تر آبکشی می‌شوند و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند که بتواند پوست حساس کودک شما را تحریک کند.

اگر نگران این هستید که مواد شوینده معمولی ممکن است خیلی خشن باشد، ابتدا یک یا دو تکه از لباس‌های کودک خود را در مواد شوینده بشویید. پس از پوشاندن لباس کودک، پوست او را از نظر تحریک بررسی کنید یا توجه داشته باشید که آیا نوزاد شما احساس ناراحتی یا خارش می‌کند یا خیر. اگر اینطور باشد، بهترین شوینده لباس کودک برای پوست‌های حساس آن‌هایی هستند که فاقد رنگ یا عطر هستند. اگر استفاده از مواد شوینده بدون عطر و رنگ جواب نداد، دوباره آن‌ها را آبکشی کنید و از صابون لباسشویی نوزادان استفاده کنید تا زمانی که کودک شما حداقل یک ساله شود این راه ممکن است جوابگو باشد.

در کنار انتخاب مواد شوینده لباس کودک، احتمالاً مجموعه کاملی از نرم کننده‌های لباس کودک، پاک کننده‌های لکه لباس کودک و موارد دیگر را خواهید یافت. قبل از خرید، برچسب‌ها را بخوانید، حساسیت پوست کودک خود را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا این محصولات مخصوص کودک برای کودک شما مناسب است یا خیر.

انواع لکه‌های لباس نوزاد و نحوه از بین بردن آن‌ها

لکه‌بری لباس نوزاد | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

باید به خاطر داشته باشید که لکه‌ها را باید تا زمانی که تازه هستند، از بین برد. لکه‌های پروتئینی که شامل لکه‌های حاصل از شیر خشک، شیر مادر و تف کردن هستند با استفاده از یک شوینده لکه‌بر حاوی آنزیم و خیس کردن لباس در آب سرد از بین خواهند رفت. اگر این روش جواب نداد، یک لکه‌بر همه منظوره را امتحان کنید و به طور معمولی شستشو دهید.

از بین بردن لکه ادرار اما نیاز به یک فرآیند دو مرحله‌ای دارد. یک قاشق غذاخوری آمونیاک را در یک فنجان آب رقیق کنید و از آن برای از بین بردن لکه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ابتدا مخلوط را در نقطه کوچکی بمالید تا مطمئن شوید که رنگ لباس تغییر نمی‌کند و سپس از یک محصول لکه‌بر استفاده کنید و به طور معمول لباس را بشویید. به یاد داشته باشید که هرگز سفید‌کننده را با سرکه یا آمونیاک مخلوط نکنید. این ترکیب خطرناک خواهد بود و می‌تواند آسیب‌زا باشد.

همچنین اگر دوست دارید، لباس نوزادانتان با بهترین کیفیت شسته شوند می‌توانید این کار را به مجموعه‌ی خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز بسپارید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *