0

لباس ساتن را چگونه بشوییم؟

نحوه شستشوی لباس ساتن | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

در طول تاریخ همواره بافت صاف و براق لباس ساتن، نمادی از تجمل و شستشوی آن یک چالش بوده‌است. باید گفت که شستشوی لباس ساتن کار ساده‌ای نیست. نحوه شستشوی لباس ساتن به نوع الیاف استفاده شده در ساتن بستگی دارد که می‌تواند از ابریشم طبیعی کلاسیک تا پلی استر مصنوعی مدرن متغیر باشد.

در حالی که امکان شستشوی لباس ساتن با ماشین لباسشویی برای برخی از انواع آن وجود دارد اما شستن انواع ابریشمی آن با دست در آب خنک و با استفاده از مواد شوینده ملایم و مخصوص لباس‌های ظریف، ایمن‌تر است. اگر لباس ساتن شما دارای برچسب‌هایی است که نشان می‌دهد شستشو با ماشین مجاز است، شستن آن در یک چرخه ملایم و با آب خنک امکان‌پذیر است.

از برچسب مراقبت غافل نشوید

نحوه شستن لباس ساتن | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

برای آنکه از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود، زمانی را به خواندن دستورالعمل‌های مراقبتی اختصاص دهید. همواره شستشوی دستی لباس‌های ساتن به انواع ماشینی آن ترجیح داده می‌شود، چراکه برخورد ملایم با انواع ساتن در حفظ بافت آن بسیار مهم است. اما شستشوی ماشینی را می‌توان با احتیاط انجام داد. البته اینکار باید با رعایت دستورالعمل‌هایی صورت گیرد که در برچسب مراقبت از محصول آورده شده‌است.

اول به سراغ لکه‌ها بروید

در صورتی که لباس ساتن شما لک شده‌است، باید در وهله اول به سراغ لکه‌ها بروید. ابتدا مقداری از یک لکه‌بر بر پایه آنزیم را به انگشت خود بمالید. سپس انگشت خود را بر روی نقاط لک شده قرار دهید و اجازه دهید لکه‌بر به مدت حداقل ده دقیقه بر روی لکه‌ها بماند.

سپس در صورتی که برچسب مراقبت از محصول اجازه استفاده از شستشوی ماشینی را به شما می‌دهد، ماشین لباسشویی را بر روی یک چرخه شستشوی ملایم با آب سر قرار دهید. لباس ساتن را درون ماشین لباسشویی بیندازید. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، بهتر است در صورت شستشوی بلوز ساتن، کراوات یا وسایل ظریف دیگر، آن‌ها را در یک کیسه توری قرار دهید.

لکه‌بری پارچه ساتن | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

نکاتی برای از بین بردن لکه‌ها از روی لباس ساتن

باید به خاطر داشته باشید که تنها سریع عمل کنید. هر چه سریع‌تر شروع به از بین بردن لکه از روی پارچه کنید، شانس بیشتری برای پاک کردن کامل آن خواهید داشت. یادتان باشد به هیچ عنوان نباید پارچه و یا دست خود را بر روی لکه حرکت دهید چراکه منجر به جذب آن می‌شود. اگر لکه سرسخت است و از بین نمی‌رود، از محلول پاک‌کننده‌ای مانند سرکه سفید یا آب لیمو مخلوط با آب استفاده کنید. محلول را بر روی لکه اسپری کنید.

اگر لکه روغن یا چربی روی لباس ساتن شما ایجاد شده‌است، بهترین راه برای از بین بردن آن استفاده از پودر جاذب مانند جوش شیرین یا نشاسته ذرت است. روی لکه را با پودر بپوشانید. یک پارچه نخی نازک روی آن قرار دهید. سپس یک شی صاف و سنگین مانند یک کتاب روی آن قرار دهید تا به جذب لکه کمک کند.

نحوه شستشوی دستی لباس‌های ساتن

اگر برچسب مراقبت به شما می‌گوید که باید لباس ساتن خود را به صورت دستی بشویید، لازم است یک سینک ظرفشویی را با آب خنک پر کنید. سپس مقدار کمی مایع لباسشویی ملایم به آن اضافه کنید. لباس ساتن را به محتوای درون سینک اضافه کنید. سپس چند دقیقه به آرامی محتوای درون سینک را هم بزنید تا مایع لباسشویی با لباس ترکیب شود. اجازه دهید لباس ساتن حدود 30 دقیقه خیس بخورد، سپس آب سینک را خالی کنید و دوباره آن را با آب سرد پرکنید. این کار را تا جایی تکرار کنید که هیچ اثری از مایع لباسشویی باقی نمانده باشد. قبل از خشک کردن، اقلام را به آرامی فشار داده تا بیشتر آب آن‌ها خارج شود. به خاطر داشته باشید که خارج کردن آب از لباس‌های ساتن باید به آرامی صورت گیرد تا از چروک شدن آن‌ها جلوگیری شود.

نحوه خشک کردن لباس‌های ساتن

نحوه اتو کرده لباس ساتن | اکتیو کلینرز

در صورتی که لباس ساتن خود را با استفاده از ماشین‌ لباسشویی شسته‌اید، می‌توانید آن را در خشک‌کن قرار دهید. باید دقت داشته باشید که تا زمانی که لباس کماکان مرطوب است آن را از خشک‌کن خارج کنید. پس از اتمام چرخه شستشو، لباس‌های ساتن خود را از ماشین لباسشویی خارج کنید. سپس آن‌ها را در مکانی تاریک و خنک و دور از تماس با نور مستقیم خورشید آویزان کنید.

به طور کلی لباس‌های ساتن را باید با آویزان کردن به دور از گرما و نور مستقیم خورشید خشک کرد تا از آسیب دیدن و ضعیف شدن الیاف آن جلوگیری شود.

نکاتی برای شستشوی ماشینی لباس‌های ساتن

توری مخصوص شستشوی لباس ساتن | اکتیو کلینرز

به خاطر داشته باشید که لباس‌های ساتن را تنها با پارچه های ظریف دیگر با بافت، رنگ و وزن مشابه بشویید. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی را بیش از اندازه سنگین نکرده باشید. لباس ساتن خود را از داخل بچرخانید و به صورت پشت و رو بشویید. از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. اگر لباس شما ساتن ابریشم است، می‌توانید به جای آن از شوینده ابریشمی استفاده کنید. علاوه بر اینکه یک چرخه ملایم برای شستشو انتخاب می‌کنید، تنظیمات را روی کوتاه‌ترین دوره شستشوی ممکن قرار دهید.

در نهایت باید بگوییم که لباس‌های ساتن بسیار حساس هستند. پس اگر نمی‌خواهید هیچ ریسکی را متحمل شوید می‌توانید لباس‌های خود را به خشکشویی بسپارید. ما در خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز، با خدمات دریافت و تحویل در محل در کنار شما هستیم.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *