0

خشکشویی لباس مجلسی و نکاتی که باید رعایت کنید

خشکشویی لباس مجلسی | اکتیو کلینرز

خشکشویی لباس مجلسی شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد و فرآیندی نباشد که هرکسی بتواند آن را به راحتی انجام دهد. لباس‌های مجلسی مهم هستند و گاها بدلیل تزئینات و جنسی که دارند، شستشو و اتو کشیدن آن‌ها به سختی انجام خواهد شد. شاید باور نکنید اما تمیز شدن و اتوکشی کردن یک لباس مجلسی دغدغه‌ای بزرگ به حساب می‌آید. به همین دلیل، ما در بیشتر اوقات ترجیح می‌دهیم که این فرآیند پر خطر را به افراد ماهر واگذار کنیم. این آغاز سفر لباس مجلسی ما در خشکشویی است.

خشکشویی لباس مجلسی و هرآنچه که لازم است بدانید

خشکشویی لباس مجلسی برای ما فقط در آماده کردن لباس، قرار دادن آن در اتومبیل و سپس تحویل دادن آن به متصدی خشکشویی خلاصه می‌شود. ما تا این قسمت در خشکشویی لباس خود دخیل هستیم. بعد از آن لباس در یک چرخه و فرآیند شستشو و زدودن آلودگی‌ها قرار می‌گیرد و در انتها با رعایت تمام جوانب اتوکشی خواهد شد. پروسه پنهان خشکشویی این لباس‌های گرانبها همان موضوعی است که ما قصد داریم تا آن را با شما در این مطلب بررسی کنیم.

شستشوی لباس مجلسی در خانه

شستشوی لباس محلسی در خانه | اکتیو کلینرز

اجازه بدهید تا در همین ابتدای امر یک موضوع مهم را برای شما بازگو کنیم. حتی اگر یک درصد در شستشوی لباس مجلسی خود شک داشتید یا فرایند اتو کردن آن برای شما راحت نبود، تردید نداشته باشید که باید باید لباس خود را به خشکشویی تحویل دهید. همانطور که همه ما می‌دانیم لباس‌های مجلسی به دلیل جنس، بافت، نحوه دوخت، برش، تزیینات و فرآیند طراحی و تهیه، نسبت به لباس‌های دیگر ما قیمت بالاتری دارند.

ضمن اینکه لباس‌های مجلسی را با دقتی بیشتر و مضاعف نسبت به لباس‌های روزانه خود انتخاب می‌کنیم. چون قرار است آن‌ها را فقط یک شب بپوشیم و بهترین ظاهر و جلوه را از خود در ذهن دیگران باقی بگذاریم. به همین دلیل گاهی اوقات حتی یک لکه کوچک یا یک زدگی و پارگی ناچیز در جنس پارچه ‌می‌تواند کل لباس مجلس را زیر سوال برده و بلا استفاده کند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که حتما لباس مجلسی خود را به خشکشویی‌های معتبر تحویل دهید تا با خیال راحت مانند روز اول آن‌ها را تحویل بگیرید.

نکات مهم قبل از تحویل لباس مجلسی به خشکشویی

همه چیز درباره خشکشویی لباس محلسی | اکتیو کلینرز

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم لباس‌های مجلسی معمولاً جنس و متریال خاصی دارند. همچنین بافت پارچه‌های آن‌ها به هزارویک دلیل با لباس‌های معمولی و روتین روزانه ما کاملاً متفاوت است. در بیشتر اوقات حتی نحوه دوخت آن‌ها خاص بوده و به راحتی نمی‌توانیم این لباس‌ها را در خانه تمیز کرده و اتوکشی کنیم. به همین دلیل در زمان خشکشویی لباس مجلسی باید به چند نکته مهم دقت کرد.

  • اول از همه اینکه اگر مشکل و آلودگی خاصی برای لباس شما پیش آمده آن را به متصدی خشکشویی اطلاع دهید. بهتر است خشکشویی شما بداند که آیا لباس مجلسی مشکلی دارد یا خیر. این اطلاع رسانی کمک می‌کند تا لباس شما به صورت کاملاً حرفه‌ای تمیز شده و از آلودگی‌ها پاک شود.
  • نکته دوم در خشکشویی لباس مجلسی این است که اگر لباس شما دچار نقص یا پارگی شده، حتماً آن را در زمان تحویل لباس اطلاع دهید. گاهی اوقات برخی از پارگی‌ها و آسیب‌ها در لباس شما به دلیل خاص بودن نوع و متریال پارچه، بیشتر می‌شوند. به همین دلیل، بهتر است که همه چیز را در زمان تحویل لباس به متصدی مربوطه توضیح دهید.
  • همچنین به هیچ عنوان برچسب و لیبل لباس خود را از آن جدا نکنید. برخی از افراد تا لباس خود را خریداری می‌کنند، برچسب پشت یقه لباس یا لیبل دوخته شده در قسمت آستر را جدا کرده و دور می‌اندازند. این کار اشتباه است. تمام اطلاعات مورد نیاز برای شستشو و خشکشویی لباس مجلسی شما بر روی لیبل و برچسب آن درج شده است. این برچسب کمک می‌کند تا لباس شما با در نظر گرفتن تمام بایدها و نبایدها شسته و خشکشویی شود. پس اگر خواستید که لباس شما کارشناسی شود و کاملاً به صورت حرفه‌ای فرایند تمیز کردن آن طی شود، توصیه می‌کنیم که لیبل لباس را از آن جدا نکنید.

بهترین روش نگهداری از لباس مجلسی

بهترین روش نگهداری لباس مجلسی | اکتیو کلینرز

تفاوتی نمی‌کند که لباس مجلسی شما از جنس مخمل و چرم باشد یا یک کت و شلوار یا کت و دامن خوش‌دوخت و شیک خامه‌دوزی شده یا گیپور باشد. حتی اگر لباس شما از جنس تور یا ساتن هم باشد نیاز به مراقبت ویژه با در نظر گرفتن شرایط لباس دارد. بر همین اساس بهتر است لباس‌های خود را همیشه در کوتاه‌ترین زمان ممکن لکه‌بری کنید.

این فرایند به دلیل خاص بودن متریال لباس شما باید در خشکشویی انجام شود. برای مثال فرایند پاک شدن لکه از روی لباس شما ابتدا با بخارشویی انجام می‌شود. یعنی لکه لباس را با استفاده از بخار دادن به نحوی پاک می‌کنند که بافت و الیاف پارچه آسیب نبیند. همینطور استفاده از سیستم مکش هم یک راهکار مهم و اساسی برای پاک کردن لکه از روی لباس شما است. ناگفته نماند که تمام مراحل به این چند مورد خلاصه نمی‌شوند. در اصل شما به فردی ماهر و کارشناس احتیاج دارید که با تجربه و تخصص خود بتواند این کار را برای شما انجام دهد.

همچنین طی کردن مراحل شستشو هم باید در یک خشکشویی کاملاً تخصصی و حرفه‌ای انجام شود، تا لباس شما از هرگونه آسیبی حفظ شده و مانند روز اول به شما تحویل داده شود. همانطور که همه ما می‌دانیم بیشتر لباس‌های مجلسی تجهیزات و تزییناتی دارند که اگر کارشناسی نشده و به صورت تخصصی شستشو نشوند، آسیب دیده و ظاهر لباس را به طور کامل تغییر می‌دهند. به همین دلیل باز هم توصیه می‌کنیم که برای خشکشویی لباس مجلسی حتما از مراکز و خشکشویی‌های معتبر و خوشنام خدمات بگیرید.

اکتیو کلینرز و شستشوی تخصصی لباس‌های مجلسی

خشکشویی کردن لباس مجلسی | خشکشویی اکتیو کلینرز

استفاده از بهترین خدمات انتخابی است که شما برای خاص بودن خود انجام خواهید داد. ما در اکتیو کلینرز با به‌کارگیری افراد متخصص و ماهر همه چیز را برای شما تضمین خواهیم کرد. حفظ اصالت لباس، ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و بصورت کاملا تخصصی، استفاده از کارشناسان ماهر و دوره دیده و رعایت تمام نکات مهم و خاص برای شستشو و خشکشویی لباس شما، اهداف مهمی است که ما در اکتیو کلینرز آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

تحویل گرفتن لباس مجلسی و پایان ماجرا

این مطلب به خشکشویی لباس مجلسی شما با رعایت تمام ضوابط و نکات ضروری اختصاص یافت. نکته مهم و پایانی که باید در انتها به آن اشاره کنیم این است که گاهاً تصور می‌کنیم فرایند شستشو و خشکشویی لباس باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. به همین دلیل در خوشبینانه‌ترین حال ممکن، تقریبا ۲۴ ساعت قبل از پوشیدن لباس، تصمیم می‌گیریم تا آن را به خشکشویی داده و اصرار می‌کنیم که حداقل در انتهای روز آن را به ما تحویل دهند. بر همین اساس ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً لباس خود را حداقل ۷۲ ساعت قبل از مهمانی و استفاده به خشکشویی تحویل دهید تا اگر نیاز به مراحل خاصی برای طی شدن فرآیند شستشو داشت، شما را دچار محدودیت زمانی نکند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *