0

خشکشویی پتو و نکات مهمی که باید رعایت کنید

خشکشویی پتو | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

شاید اگر از ما بپرسند که یکی از بهترین‌ حس‌های دنیا چیست؟ پاسخ ما اینگونه باشد: «ماندن در زیر پتو در یک روز سرد زمستانی». با اینحال ممکن است، بوی بد عرق تن بر روی پتو و گه‌گاهی مواد غذایی یا نوشیدنی‌هایی که با پتو در تماس بوده‌اند؛ حس و حال خوب ما را از بین ببرند. در نتیجه مهم است که بدانیم چگونه پتو‌ها را تمیز نگه داریم. روش‌های خشکشویی پتو به جنس و وزن آن‌ها بستگی دارد و وابسته به انواع مختلف آن، متفاوت است. از این مقاله به عنوان راهنمای خشکشویی پتو استفاده کنید و نکاتی را بیاموزید تا پتوهای خود و خانواده را در بهترین حالت خود نگه دارید و خوابی آرام در بستر خود داشته باشید.

برای آنکه فرایند شستشو و خشکشویی پتو ملموس‌تر شود؛ لازم است با انواع مختلف پتو آشنا شوید.

هرگز این پتو‌ها را با آب داغ نشویید

نحوه شستشوی پتوی اکریلیک | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

پتوی اکریلیک به پتویی گفته می‌شود که از الیاف اکریلیک ساخته شده است. الیاف اکریلیک نوعی الیاف غیر طبیعی است که از پلیمری با نام پلی اکریلونیتریل ساخته می‌شود. برای شستشوی پتوهای اکریلیک باید از آب سرد و مواد شوینده ملایم استفاده کرد. آب داغ برای شستشوی این پتوها مناسب نیست و ممکن است به مواد سازنده آنها آسیب برساند؛ همچنین هنگام شستشو سعی کنید این پتوها را در خشک کن قرار ندهید.

پتو‌های پشمی را مدت طولانی در خشک‌کن قرار ندهید

شستشوی انواع پتوی پشمی | اکتیو کلینرز

پتوی پشمی پتویی است که از انواع مختلف پشم بافته می‌شود. این پتوها از انواع پنبه‌ای تا الیاف مصنوعی کمی زبرتر و سنگین‌تر هستند. لازم است در شستشوی آنها دقت بیشتری به خرج داد. پتوهای پشمی را در یک چرخه ملایم با آب سرد بشویید و به مدت طولانی در خشک کن قرار ندهید تا الیاف آنها کشیده نشود. البته باید دقت کنید وزن پتوهای پشمی که قصد شستشوی آن را دارید به اندازه توان ماشین لباسشویی منزلتان باشد. در غیر این صورت حتما برای شستشوی این قبیل پتوها به خشکشویی مراجعه کنید.

بهتر است این پتو را در خانه نشویید

شستشوی پتوی ابریشمی | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

اگر قصد شستشوی پتوهای ابریشمی گران قیمت خود را در منزل دارید، باید بسیار دقت به خرج دهید. بهترین حالت برای شستشو در منزل، شستشو با دست است. اما اگر توانایی انجام آن را ندارید از مایع لباسشویی مخصوص، آب ولرم و سرعت متوسط استفاده کنید تا به این پتو‌های ارزشمند آسیب نرسانید. با این حال بهتر است شستشوی پتو‌های ابریشمی را به خشکشویی بسپارید.

مراقب باشید این پتو‌های سنگین کار دست ماشین ‌لباسشویی شما ندهد!

شستشوی لحاف و خشکشویی لحاف | اکتیو کلینرز

لحاف یکی از انواع پتو‌ها هستند که از دو تکه پارچه که لبه‌های آن به یکدیگر دوخته شده‌اند؛ ساخته می‌شوند. درون این دو پارچه می‌تواند از مواد مختلفی پر شود. لحاف در کنار گرم بودن، سبک نیز است و مورد علاقه کسانی است که پتو‌های سبک‌تر را ترجیح می‌دهند. عیب آن‌ها این است که برای آب و هوای گرم مناسب نیستند و اغلب نیاز به مراقبت ویژه مانند خشکشویی دارند. شستشوی لحاف ها در ماشین لباسشویی غیر از توجه به سنگینی آن خطر دیگری ایجاد نمی‌کند. برای شستشوی لحاف‌ها در ماشین لباسشویی از چرخه متوسط و یک مایع شوینده معمولی استفاده کنید.

لحاف‌ها را با سایر لباس‌ها، حوله‌ها و پتوها در ماشین لباسشویی نیندازید. سعی کنید هنگام خشک کردن لحاف‌ها آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

شستشوی این پتو خیلی ساده است

نحوه شستشوی پتوی پنبه‌ای و نخی | خشکشویی اکتیو کلینرز

پتوهای پنبه‌ای نخی یکی از ساده‌ترین پتوها برای شستشو هستند. می‌توانید آنها را با سایر لباس‌های نخ پنبه‌ای داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. یک شوینده ملایم اضافه کنید و در یک چرخه ملایم پتوهای نخ پنبه‌ای خود را بشویید و از سردترین آب ممکن برای شستشو استفاده کنید تا از جمع شدن پنبه جلوگیری شود.

 پتو را به طور کامل در خشک‌کن خشک نکنید. به اندازه‌ای که نیمی از آب پتو گرفته شود، کافی است. برای خشک شدن کامل پتو آن را در هوای خشک آویزان کنید.

روش خشکشویی پتو نوزاد

خشکشویی پتوی نوزاد | اکتیو کلینرز

برای شستشوی پتوی نوزاد نهایت دقت خود را به کار ببرید. چرا که نوزادان نزدیکی عاطفی زیادی با پتوی خود دارند و نباید به گونه‌ای پتوی نوزاد را بشویید که موجب از بین رفتن آن بشوید. پتوی نوزاد را با شوینده‌های مخصوص کودکان و در آب ملایم با استفاده از دست بشویید. سعی کنید فرآیند شستشو طولانی شود و در پایان پتو را در هوای آزاد خشک کنید.

در آخر باید گفت شستشوی پتو در خانه می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد. اگر به کمک کارشناسان نیاز دارید ما در اکتیوکلینرز همراه شما هستیم تا خشکشویی تخصصی پتو  شما به بهترین شکل انجام شود. تجهیزات حرفه‌ای ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی بزرگ‌ترین پتو‌ها را در خود جای دهند.

در صورتی که نیاز به کمک حرفه‌ای‌ها دارید، با متخصصان ما در خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز تماس بگیرید.

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *