7

خشکشویی لباس عروس و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

خشکشویی لباس عروس | اکتیو کلینرز

بیشتر لباس‌های عروسی از پارچه‌های رنگ روشنی دوخته شده‌اند که می‌توانند به راحتی در روز عروسی و در فضای باز لکه‌دار شوند. حتی اگر کثیف به نظر نرسند، لکه‌های عرق، غذا و نوشیدنی و لکه‌های آرایش ممکن است دیرتر ظاهر شوند و پاک کردن آن‌ها بسیار دشوارتر شود. هر لباس عروسی پس از استفاده، قطعاً قبل از نگهداری طولانی مدت، باید تمیز شود. معمولا ریسک شستشوی لباس عروس را به جان نمی‌خریم و از خدمات خشکشویی لباس عروس استفاده می‌کنیم.

در این مقاله نکاتی در خصوص نحوه تمیز کردن و نگهداری صحیح لباس عروس آورده شده‌‌است که می‌تواند به شما کمک کند تا صدها سال لباس‌های عروس خود را به عنوان یک میراث ارزشمند در گنجه خود نگه دارید.

قطعا یکی از امن‌ترین راه‌های از بین بردن لکه‌های لباس، سپردن آن به دست خشکشویی‌های حرفه‌ای است اما اگر ناچار به شستشوی آن در خانه هستید باید بدانید که این امکان را دارید که لباس عروس خود را در خانه با دست بشویید. از آنجایی که شبیه انواع دیگر لباس‌ها نیست، حرفه‌ای‌ها اغلب این راه را انتخاب نمی‌کنند. با این حال، دانستن نحوه تمیز کردن چنین لباس‌های رسمی همیشه مفید است.

اولین جایی که باید به سراغ آن بروید

پاک کردن لکه از روی لباس عروس | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

در وهله اول باید لبه‌های لباس عروس را تمیز کنید. خط سجاف، تزئینات و لبه‌های لباس هنگام کشیده شدن به زمین مستعد کثیف شدن هستند.

یک وان حمام تمیز یا لگن بزرگ را با آب گرم و مواد شوینده ملایم برای لباس‌های ظریف پر کنید. قسمت‌هایی که از آن‌ها نام برده شد را در زیر آب قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت در زیر آب بمانند.

اگر قسمت‌هایی که از آن‌ها نام برده شد به شستشوی بیشتری نیاز دارند، پس از قرار دادن آن‌ها در آب با استفاده از مسواک به آرامی قسمت‌های کثیف شده را با استفاده از مواد شوینده بشویید.

بالاتنه لباس را بشویید

شستشوی لباس عروس | اکتیو کلینرز

بالاتنه لباس عروس، از کمر به بالا، مستعد لکه‌های تعریق، آرایش و مواد غذایی و نوشیدنی است. مخلوطی از آب گرم و یک ماده شوینده ملایم درست کنید. آن را در یک بطری اسپری قرار دهید یا از یک مسواک تمیز استفاده کنید و برس را در محلول فرو کنید. به آرامی تمام قسمت‌های بالاتنه لباس عروس را بشویید.

مراقب باشید لباس عروس چروک نشود

جلوگیری از چروک شدن لباس عروس |‌ خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

وان آبی را که برای تمیز کردن سایر قسمت‌های لباس استفاده کردید، خالی کنید. دوباره آن را با آب گرم پر کنید. لباس را در آب فرو ببرید. به آرامی آن را در وان چنگ بزنید. مراحل را تکرار کنید تا مواد شوینده از لباس خارج شود. مراقب باشید لباس را چروک نکنید.

چگونه باید لباس عروس را خشک کرد؟

چگونه باید لباس عروس را بشوییم؟ | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

لباس عروس را باید پس از تکمیل شدن مراحل شستشوی بر روی یک میله محکم آویزان کنید. انتخاب چوب لباسی برای آویزان کردن لباس عروس اشتباه است چراکه به اندازه کافی محکم نیست. اجازه دهید آب از لباس عروس چکه کند و در هوا خشک شود پس از خشک شدن کامل، از بخارشوی لباس استفاده کنید تا هرگونه چروک ناشی از شستشو از بین برود. پس از بخار دادن، اجازه دهید لباس عروس کاملاً در هوا خشک شود تا از رشد کپک جلوگیری شود.

نکاتی برای سپردن لباس عروس به دست خشکشویی‌ها

خشکشویی لباس عروس | اکتیو کلینرز

باید گفت که بهتر است برای خشکشویی لباس عروس خود به دنبال خشکشویی حرفه‌ای باشید که در حفظ لباس عروس تخصص دارد. حتماً به هر گونه لکه و هر تزئین یا دکمه شل اشاره کنید. همچنین، اگر می‌دانید که چگونه تریم به لباس مجلسی چسبیده است، بحث کنید. برخی از طراحان از چسبی استفاده می کنند که می تواند در طی فرآیند خشکشویی لباس عروس حل شود.

لوازم جانبی مانند کمربند یا دکمه‌های فلزی یا نگین‌های مصنوعی و تزئینات باید جدا از پارچه‌ها نگهداری شوند تا از آسیب‌دیدگی تصادفی در حین خشکشویی لباس عروس جلوگیری شود. همین امر در مورد کالاهای چرمی مانند کفش یا کیف دستی نیز صدق می کند.

اگر دوست دارید، لباس‌های عروش شما با بهترین کیفیت شسته شوند می‌توانید این کار را به خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز بسپارید.

لباس عروس را در جعبه مناسب نگه دارید

نحوه شستشو و خشکشویی لباس عروس | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

لباس‌های عروسی باید در جعبه‌ای با اندازه مناسب نگهداری شوند. لباس‌هایی که آویزان می‌مانند ممکن است بدشکل شوند و در اثر فشار روی درزها دچار پارگی شوند.

هرگز از یک جعبه مقوایی معمولی برای نگهداری لباس عروس استفاده نکنید، مگر اینکه جعبه با برچسب مخصوص باشد. این جعبه‌های مخصوص از کاغذ بدون اسید ساخته شده‌اند و برای استفاده کاملا ایمن هستند. بزرگ‌ترین سایز مورد نیاز را بخرید، زیرا هرچه تعداد چین‌های لباس کمتر باشد، احتمال شکستن الیاف در اثر چین‌ها کمتر می‌شود.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. تست گفت:

    تست

  2. bbbbbbb گفت:

    aaaaaaaaaaaaaaa

    1. aaaaaaaaaaaaaa گفت:

      wewewewewe

    2. rrrrtrreeeeeeeertrzx گفت:

      wewewewewe”dd

    3. rrrrtrreeeeeeeertrzx گفت:

      wewewewewe”>dd

      1. x>> گفت:

        x<>xx<>xxx