0

خشکشویی پرده و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

خشکشویی پرده | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

خشکشویی پرده در نگاه اول ممکن است آه از نهاد شما بلند کند! تصور اینکه پرده‌ها را باز کنید، لکه‌گیری کنید، تمیز کرده، شستشو دهید و سپس پروسه خشک کردن و اتو را بر روی آن‌ها اجرا کنید، سبب می‌شود که صورت مسئله را پاک کرده و یک فصل دیگر هم پرده‌ها را به همان حالت قبل تحمل کنید. اما واقعیت این است که در حال حاضر پروسه تمیز کردن پرده‌ها به یکی از اتفاقات روتین و روزانه تبدیل شده است. به عبارتی شما بدون هیچ دغدغه و زحمتی به سرعت و به راحتی می‌توانید تمام پرده‌های منزل خود را باز کرده، تمیز کنید و مجددا آن‌ها را بر روی میله پرده نصب کنید.

خشکشویی پرده بدون زحمت و با یک اشاره

خشکشویی پرده یکی از کارهایی است که می‌تواند پرده‌های شما را با شکل و ظاهری متفاوت به یکی از زیباترین پرده‌ها تبدیل کند. البته این موضوع بستگی به شستشو، مواد مورد استفاده و خشکشویی پرده دارد. بر همین اساس شاید ندانید که اگر پرده‌های خود را طبق روش اصولی شسته و تمیز کنید تا چه اندازه می‌توانید در زیبایی خانه خود و جان دادن به آن، گامی موثر بردارید. برای این کار فقط کافیست که با مواد شوینده لازم و مناسب برای شست و شوی پرده و روش‌های خشکشویی آن  آشنا باشید. در این مطلب، قصد داریم تا بهترین روش‌ها برای شستشو و خشکشویی پرده را با شما مرور کنیم.

خشکشویی پرده و مراحل آن

خشکشویی پرده و مراحل آن | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

در ادامه مراحل خشکشویی پرده را با هم مرور می‌کنیم. بد نیست بدانید که این مراحل به صورت عمومی برای خشکشویی تمام پرده‌ها کاربردی است. مراحلی که ما به شما ارائه می‌کنیم با در نظر گرفتن تجربه، مواد مورد استفاده، تجهیزات و حضور نیروهای متخصص برای شما شرح داده می‌شود.

باز کردن پرده‌ها و پایین آوردن آن‌ها 

اولین مرحله، باز کردن پرده‌ها و جدا کردن آن‌ها از میله پرده است. بدون شک شما هم می‌دانید که در بعضی از خشکشویی‌ها افرادی وجود دارند که به منزل شما آمده، پرده‌ها را جدا می‌کنند و بعد از تمیز کردن و خشکشویی، آن‌ها را به منزل شما باز می‌گرداند. این کار سبب می‌شود که هم شما راحت باشید و هم اینکه برای جدا کردن پرده‌ها و بر روی نردبان رفتن، با مشکلی روبرو نباشید.

شاید باور نکنید که جدا کردن پرده از میله آن یکی از سخت‌ترین قسمت‌های شسته شو و تمیز کردن پرده‌ها به‌حساب می‌آید. حتی گاهی اوقات فاصله خشکشویی تا منزل شما زیاد است و شما برای منتقل کردن پرده‌ها به وسیله نقلیه احتیاج دارید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً برای تمیز کردن و شستشوی پرده‌های خود از همان ابتدا همه چیز را به خشکشویی معتبر و خوشنامی بسپارید که تمام مراحل را برای شما انجام می‌دهد.

جدا کردن پرده‌ها بر اساس جنس

نکاتی برای خشکشویی کردن پرده‌ها | اکتیو کلینرز

بعد از آن باید برای انجام مراحل خشکشویی پرده، به صورت اصولی اول از همه جنس پرده را شناسایی و آن را از سایر غیر همجنسان خود جدا کنید. برای مثال پرده‌های توری، ساتن، مخمل، حریر و موارد دیگر که هر کدام باید به طور جداگانه شسته و خشکشویی شوند. این موضوع به این دلیل است که برخی از پرده‌ها لطیف و ظریف و برخی دیگر ضخیم و زمخت هستند. بر همین اساس بهتر است که پرده‌های لطیف‌تر با بافتی شکننده و ظریف از دیگر پرده‌ها  جدا شوند و مراحل شستشو و خشکشویی را جداگانه طی کنند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

حتی گاهی اوقات به دلیل لطافت و ظرافت بافت پارچه، مراحلی که برای شستشوی آن طی می‌شود با مراحل طی شده برای سایر بافت‌ها و متریال‌ها در پرده‌های دیگر متفاوت است. به عبارتی اینگونه می‌توان گفت که مهمترین مرحله در شستشو و خشکشویی کردن پرده‌ها، تشخیص نوع بافت آن است. همین موضوع سبب می‌شود متخصصان قبل از شروع مراحل شستشو، تشخیص استقامت و ضخامت بافت پارچه را بررسی کنند.

جدا کردن پرده‌ها بر اساس رنگ آن‌ها

جدا کردن پرده‌ها برای خشکشویی | اکتیو کلینرز

دومین فاکتور که برای خشکشویی پرده اهمیت بسیار زیادی دارد تفکیک پرده‌ها بر اساس رنگ آن‌ها است. محلول‌ها و موادی که برای شستشوی پرده مورد استفاده قرار می‌گیرند با در نظر گرفتن رنگ تیره یا روشن پرده‌ها استفاده می‌شوند. برای مثال پرده‌هایی با رنگ‌های سبز تیره، مشکی، سورمه‌ای، زرشکی یا خاکستری تیره باید با موادی شستشو شوند که ضمن حفظ کردن رنگ اصلی پرده، آن را همچنان نرم و لطیف و شفاف نگه دارد.

اما این موضوع برای پرده‌های سفید رنگ کاملاً متفاوت است. پرده‌های روشن و سفید باید با موادی شسته شوند که آن‌ها را روشن‌تر و شفاف‌تر کرده و رنگ آن‌ها را روشن‌تر از چیزی که هستند، نشان دهد. بر همین اساس استفاده از این شوینده‌ها برای پرده‌های تیره رنگ سبب نابودی رنگ آ‌ن‌ها می‌شود. پس جدا کردن پرده‌ها بر اساس رنگ، اهمیت بسیار زیادی برای شستشوی کامل و بی‌نقص پرده‌ها دارد.

شوینده مناسب برای خشکشویی پرده

شوینده‌ی مناسب پرده | اکتیو کلینرز

مرحله بعد در شستشو و خشکشویی پرده انتخاب یک شوینده خوب و مناسب است. در این مرحله محلول‌های مورد استفاده برای شستشوی پرده‌ها و پارچه‌های آن‌ها را بر اساس جنس و رنگ انتخاب می‌کنند. البته برخی از محلول‌ها را هم می‌توان برای تمام جنس‌ها و رنگ‌ها بکار برد و به راحتی می‌توان آن‌ها را برای هر رنگ و متریالی مورد استفاده قرار داد.

برای مثال محلول پر کلرو اتیلن یکی از محلول‌های معروف و خوشنام در صنعت خشکشویی است که غلظت بسیار بالایی نسبت به آب دارد. در اصل غلظت ۷۵ درصدی این مایع نسبت به آب سبب شده است تا خشکشویی‌های بزرگ و صنعتی در لباسشویی خود از این محلول به جای آب استفاده کنند. بر همین اساس می‌توان گفت که حلال قوی پر کلرو اتیلن با غلظت بالایی که دارد سبب لکه بری، شفافیت و ایجاد درخشندگی بر روی پرده‌ها خواهد شد.

لکه گیری کردن پرده‌ها         

بهتر است که لکه بری کردن پرده‌ها را قبل از خشکشویی آن‌ها انجام دهید. گاهی اوقات شستن و خشکشویی کردن پرده‌ها با لکه نه تنها موجب از بین رفتن آن لکه نشده بلکه اثر آن را ماندگارتر خواهد کرد. البته به طور کلی اگر پرده‌های خود را به خشک‌شویی‌های با تجربه و خوشنام بسپارید. آن‌ها می‌دانند که بهتر است پرده‌ها را قبل از شستن، لکه‌گیری کنند.

به همین دلیل اگر پرده شما لکه خاصی دارد توصیه می‌کنیم که حتماً آن را به کارکنان خشکشویی نشان داده و دلیل به وجود آمدن آن را نیز شرح دهید. اینکه آن‌ها اطلاعات کافی از علت بروز لکه و اقدامات شما داشته باشند، می‌تواند سبب سریع‌تر تمیز شدن لکه و برطرف شدن آن شود. عموماً لکه‌های ایجاد شده بر روی پرده‌ها می‌تواند بر اساس روغن، سس کچاپ، قهوه، شکلات یا جوهر خودکار باشد.

مراحل متداول خشکشویی کردن پرده‌ها

مراحل متداول خشکشویی کردن پرده |‌ خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

بعد از اینکه پرده‌ها از روی میله پرده پایین آورده شده و به خشکشویی منتقل شدند، بر اساس جنس و رنگ، تفکیک آن‌ها صورت خواهد گرفت. سپس پرده‌ها را با محلول مناسب شتشو داده و در نهایت آب آن‌ها گرفته می‌شود. تمام این پروسه اگر به دست متخصصان این حرفه انجام شود با کمترین آسیبی صورت گرفته و طی خواهد شد. بعد از این پروسه نوبت به اتوکشی پرده‌ها خواهد رسید. جالب است که بدانید اتوهای استفاده شده در خشکشویی‌ها برای خشک کردن پرده‌ها، اتوهای کوچک و دستی نیستند.

ابزار خشکشویی‌ها برای این کار اتوهای پرقدرت بخار و بزرگ است که نه تنها چروک پرده‌ها را به راحتی باز می‌کنند، بلکه کمک می‌کنند تا پرده شما مانند روز اول نو، براق و خوش حالت باشد. البته بد نیست بدانید که اتوهای صنعتی و بزرگ بخار که برای پروسه خشکشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند هم درجه‌بندی‌های مختلفی دارند. بر همین اساس کارکنان خشکشویی‌ها با در نظر گرفتن متریال، نوع بافت و جنس پرده شما، از درجه مناسب برای اتو کردن پرده‌ها استفاده می‌کنند.

چرا خشکشویی‌ها؟

بدون شک تا انتهای این مطلب متوجه شده‌اید که شستن پرده پروسه سختی نیست. بر همین اساس برخی تصور می‌کنند که این پروسه می‌تواند در خانه به راحتی انجام شود. پرده‌ها در اغلب اوقات اندازه‌های بزرگی دارند و در لباسشویی جا نمی‌شوند. به عبارتی اگر شما پرده‌های خود را که سایز و حجم بزرگی دارند درون لباسشویی‌های خانگی قرار دهید، ماشین لباسشویی به راحتی خراب خواهد شد و به احتمال زیاد بافت پرده شما هم آسیب جدی خواهد دید.

برخی از افراد هم تصور می‌کنند که پرده‌ها با سایز بزرگ را می‌توان به راحتی در تشت آب سرد خیس کرده و شستشو داد. اما این موضوع نیز ‌می‌تواند هم به پرده و هم به سلامتی شما آسیبی جدی بزند. ضمن اینکه شاید شما به راحتی نتوانید جنس پرده خود را تشخیص داده و از شوینده مناسب آن استفاده کنید. البته هزار و یک دلیل برای نشستن پرده‌ها در منزل وجود دارد که ما تنها به چند دلیل آن اشاره کردیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً از خدمات خشکشویی برای شستشوی پرده‌های خود استفاده کنید.

پرده‌هایی بی‌عیب و نقص مانند روز اول

پرده‌ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضای داخلی ما دارند. هیچ تفاوتی هم نمی‌کند که پرده شما برای یک فضای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، درمانی و غیره استفاده شده باشد. زیبایی فضا در گرو مبلمان و دکوراسیون داخلی آن است و پرده‌ها در این بین فاکتوری مهم به‌حساب می‌آیند. بر همین اساس توصیه ما این است که حتماً برای شستشوی صحیح و اصولی پرده‌های خود از خدمات خشکشویی‌ها استفاده کنید.  خشکشویی‌هایی مانند خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز با کارکنانی مجرب و ماهر و با بهترین تجهیزات و شوینده‌ها، کمک می‌کنند تا شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن همیشه پرده‌هایی تمیز، خوش حالت، خوش رنگ و شفاف را در تمام نقاط منزل خود مشاهده کنید.

کافیست وارد اپلیکیشن اکتیو کلینرز شوید و درخواست خشکشویی پرده خود را به سه کلیک ثبت کنید. همکاران ما به منزل با محل کار شما می‌آیند و پرده‌ها را برای آغاز سفر شستشویشان از شما خواهند گرفت!

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *