0

ترفندهایی برای پاک کردن لاک از سطوح مختلف

پاک کردن لکه لاک از سطوح مختلف | اکتیو کلینرز

ریختن لکه لاک بر روی سطوح مختلف خانه و یا لباس‌ها، آن‌هم زمانی که برای بیرون رفتن عجله دارید، می‌تواند یک کابوس باشد. اما جای نگرانی نیست. در این مقاله به ارائه راهکارهایی برای از پاک کردن لکه لاک از سطوح مختلف و از روی لباس‌ها می‌پردازیم.

با چند محصول ساده و کمی حوصله می‌توانید این لکه‌های سرسخت را برای همیشه از بین ببرید. قبل از اینکه شروع به پاک کردن لکه کنید، مطمئن شوید که لاک ناخن خشک شده‌است. همیشه ابتدا پاک کننده‌ها را روی یک منطقه نامشخص تست کنید. بسته به مواد، می‌توانید از پاک‌کننده ناخن غیر استونی، الکل مالشی، پراکسید هیدروژن، صابون ظرفشویی یا جوش شیرین برای پاک‌کردن لکه استفاده کنید.

چگونه لاک ناخن را از لباس پاک کنیم؟

چگونه لاک ناخن را از لباس پاک کنیم؟ | اکتیو کلینرز

برای پاک کردن لاک ناخن از لباس، ابتدا قسمت کوچکی از لباس را با لاک پاک‌کن آزمایش کنید. اگر حذف کننده خیلی قوی است، به سراغ پراکسید هیدروژن بروید. یک پارچه را در پاک‌کننده آغشته کنید، سپس بر روی لاک بمالید تا زمانی که از بین برود.

اگر لکه لاک خیلی بزرگ است. قبل از اینکه با پاک‌کننده خود وارد شوید، از موچین استفاده کنید تا به آرامی لاک خشک اضافی را از روی الیاف بیرون بکشید.

تمیز کردن لکه لاک از روی لباس | اکتیو کلینرز

چگونه لاک ناخن را از روی فرش پاک کنیم

به خاطر داشته باشید که بر روی فرشی که لکه لاک دارد، راه نروید. این لکه‌ها به سرعت پخش می‌شوند و اگر برای مدت طولانی باقی بمانند می‌توانند دائمی باشند.

یک پارچه را به پاک‌کننده ناخن یا الکل مالشی آغشته کنید و به آرامی بر روی محل لکه بمالید تا جذب لاک پاک‌کن شود. از کمی صابون ظرفشویی در آب ولرم استفاده کنید تا از شر لاک باقی‌مانده خلاص شوید.

نحوه پاک کردن لاک ناخن از روی پارچه و یا لوازم خانگی

چگونه لکه لاک را پاک کنیم؟ | اکتیو کلینرز

یک قاشق غذاخوری از پودر صابون را در ظرفی پر از آب ولرم بریزید. پارچه خود را به محلول آغشته کنید و کم کم لکه را پاک کنید تا از بین برود.

اگر لکه از بین نرفت، جوش شیرین را از کمد آشپزخانه بیرون بیاورید. خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید، آن را روی لکه بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

چگونه لاک ناخن را از روی کاناپه پاک کنیم؟

اگر لاک قرمز گیلاسی بر روی مبل سفید ریخته‌است، وحشت نکنید. یک پارچه تمیز را به مقدار کمی پراکسید هیدروژن آغشته کنید و روی لکه بکشید تا از بین برود. از پودر صابون و آب ولرم نیز می‌توانید استفاده کنید تا باقی‌مانده‌های لکه لاک را از بین ببرید.

چگونه لاک ناخن را از روی چرم و جیر پاک کنیم؟

نگران لکه لاکی که بر روی کت چرم شما افتاده‌است، نباشید. ما می‌دانیم که چگونه باید لکه لاک را پاک کنیم. الکل را به دست بگیرید و کمی روی یک پارچه بریزید. تا زمانی که لکه از بین برود به مالیدن پارچه بر روی سطح ادامه دهید.

نحوه پاک کردن لاک از روی چوب

پاک کردن لکه لاک روی چوب | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

از بین بردن لکه لاک قدیمی از روی چوب می‌تواند کار دشواری باشد. مهم است که در وهله اول از آسیب دیدن چوب جلوگیری کنید. اما اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید. راه‌حل‌هایی برای از پاک کردن لکه لاک از روی چوب وجود دارد.

سنباده زدن یکی از متداول ترین تکنیک‌ها است. زیرا لاک را از بین می‌برد و لایه جدیدی از چوب را نمایان می‌کند. اگرچه سنباده زدن سریع است، اما مقدار زیادی گرد و غبار ریز از ذرات چوب ایجاد می‌کند که تنفس را دشوار می‌کند و ممکن است بیش از آنچه می‌خواهید لایه‌برداری کند.

تفنگ‌های حرارتی نیز می‌توانند ابزار مناسبی برای از بین بردن لکه لاک باشند. آن را بر روی لکه لاک بگیرید و تا قبل از اینکه لاک نرم شده فرصت خنک شدن پیدا کنند، تا جایی که ممکن است با استفاده از سوهان یا چاقو، آن را خراش دهید. تفنگ‌های حرارتی قدیمی‌تر گرمای قابل توجهی تولید می‌کنند، بنابراین مراقب باشید هنگام استفاده از آنها چوب را نسوزانید و یا به پوست خود آسیب نرسانید.

به خاطر داشته باشید که لاک پاک‌کن‌های شیمیایی می‌توانند نتایج بهتری نسبت به سنباده ارائه دهند و به طور کلی قادرند لاک‌ها و رنگ‌ها را سریع‌تر پاک کنند. هنگام استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی باید مراقب باشید زیرا آنها دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت و ایمنی خود را دارند.

نحوه از بین بردن لاک ناخن از روی کاشی

از بین بردن لکه لاک روی کاشی | اکتیو کلینرز

برای پاک کردن لاک ناخن از روی کاشی یا دیوارها، از یک چاقوی پلاستیکی برای پاک کردن لاک تا حد ممکن استفاده کنید. کمی استون را روی یک پارچه تمیز بمالید و آن را بر روی لکه بمالید تا لاک پاک شود. از جوش شیرین و آب خمیری درست کنید و آن را بر روی لکه قرار دهید تا آخرین نشانه‌های لاک نیز پاک شود. توجه داشته باشید که یک مسواک قدیمی یک اسکرابر کاشی عالی می‌سازد.

همیشه اطمینان حاصل کنید که استون برای مدت طولانی روی کاشی باقی نماند، در غیر این صورت می‌تواند به سطح، به خصوص روی کاشی‌های چینی، گرانیت و مرمر آسیب برساند.

چگونه لکه لاک را بدون استفاده از لاک‌ پاک‌کن از بین ببرید؟

لاک پاک‌کن | اکتیو کلینرز

البته ساده‌ترین راه برای پاک کردن لاک خشک شده لاک پاک‌کن است. اکثر پاک‌کننده‌ها شامل استون، اتیل استات و ایزوپروپیل الکل هستند که لاک ناخن را به سرعت و به راحتی تجزیه می‌کنند. جایگزین‌های خوب دیگر آب لیمو و سرکه سفید هستند. این پاک کننده‌های ناخن به سرعت لاک‌ پاک‌کن‌های شیمیایی کار نمی‌کنند، اما همچنان موثر هستند.

اما در برخی موارد، برای پاک کردن لاک ناخن باید از محلول‌های مختلفی استفاده کنید. استون، ماده‌ای که پاک کننده لاک ناخن را تشکیل می‌دهد و بسیار موثر است، می‌تواند به رنگ و پلاستیک آسیب برساند. آبلیمو می‌تواند فلزات را خورده و سطوح دیگر را سفید کند و سرکه سفید می‌تواند برای سنگ طبیعی مضر باشد.

چه زمانی باید به دنبال شوینده حرفه‌ای باشید؟

شوینده پاک‌کننده لاک | اکتیو کلینرز

برچسب دستورالعمل‌های مراقبتی روی لباس یا لوازم خانگی خود را بخوانید تا ببینید از چه جنسی تشکیل شده‌اند. اگر کالای مورد نظر از پشم یا ابریشم ساخته شده‌است، سعی نکنید خودتان لکه را پاک کنید.

هیچ روشی برای از بین بردن لکه در خانه برای کالاهای ابریشمی و یا پشمی وجود ندارد که برای این پارچه ها ایمن باشد. در عوض، آنها را به خشکشویی ببرید و اجازه دهید متخصصان آن را مدیریت کنند.

در صورتی که نیاز به کمک حرفه‌ای‌ها دارید، با متخصصان ما در خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز تماس بگیرید.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *