0

تکنیک‌هایی برای لکه‌بری مبل + راهنمای گام‌به‌گام

پاک کردن لکه مبل |‌ اکتیو کلینرز

مبل‌های پارچه‌ای قطعا راحت‌ترین مبلی هستند که می‌توانند در خانه شما جایی برای خود داشته باشند. اما تمیز نگه‌داشتن آن‌ها ممکن است دشوار به نظر برسد. به خصوص اگر بحث بر سر از بین بردن لکه‌ها باشد. چراکه پاک شدن لکه‌ها از روی مبل‌های پارچه‌ای با نوع پارچه و لکه ارتباط مستقیم دارد. در این مطلب نکاتی را در خصوص لکه‌بری مبل می‌خوانیم.

لکه‌بری با شامپوی شستشوی مبل

چگونه لکه مبل را پاک کنیم؟ | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

بسیاری از ما از استفاده از محلول جدید می‌ترسیم و این نگرانی در ما وجود دارد که مایعی که انتخاب می‌کنیم به بافت پارچه آسیب بزند. در اینجا شامپو مبل به کمک ما می‌آید و می‌توانید برای از بین بردن لکه‌ها به سراغ شامپو شستشوی مبل بروید.

برای از بین بردن لکه‌ای که بر روی مبل شما جا خوش کرده‌است، شامپو را بدون رقیق کردن روی لکه بمالید، سپس یک پارچه یا اسفنج مرطوب را روی آن به آرامی بکشید. اگر لکه‌ها سرسختانه همچنان بر روی مبل ایستاده‌اند، از محلول بیشتری در آن نقطه استفاده کنید و با استفاده از مسواک آن نقطه را بشویید. در آخر بگذارید پارچه کاملا خشک شود تا شاهد از بین رفتن لکه‌ها باشید.

از شامپوی شستشوی مبل همچنین می‌توانید برای تمیز نگه‌داشتن مبل‌های چرمی و یا پارچه‌ای خود استفاده کنید. در ابتدا مبل را تا حد امکان با برس یا پارچه تمیز کنید. محلولی از شامپو و آب تهیه کنید و آن را روی تمام مبل بریزید. اجازه دهید مبل حدود 10 تا 20 دقیقه خیس شود. مبل را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

شاید جالب باشد که بدانید، شامپو‌ها بیشتر از سایر مواد شوینده برای تمیز نگه‌ داشتن و لکه‌بری مبل استفاده می‌شوند. آن‌ها به راحتی یافت می‌شوند، ارزان هستند و تقریبا هیچ خطری برای آسیب رساندن به مبل ندارند و در کنار تمیز کردن، بوی خوبی نیز می‌دهند.

ماده‌ای برای از بین بردن بو و پاک کردن لکه مبل

از بین بردن بوی مبل | خشکشویی اکتیو کلینرز

یکی از مواد شوینده‌ای که می‌تواند در کمد آشپزخانه شما جا خوش کرده باشد؛ جوش شیرین است. از جوش شیرین نیز می‌توان برای پاک کردن لکه مبل استفاده کرد.

طریقه مصرف جوش شیرین برای لکه‌بری مبل به این شکل است. ابتدا چند قاشق جوش شیرین را در آب داغ حل کنید. این مخلوط را با اسفنج روی لکه بمالید، سپس با یک پارچه محل را خشک کنید. این روش برای از بین بردن لکه قدیمی و جذب شده زیاد مناسب نیست.

با این حال جوش شیرین در کنار اینکه لکه‌ها را از بین می‌برد، بوی بد را نیز از بین می‌برد. برای از بین بردن بو از جوش شیرین خشک استفاده کنید و آن را روی مبل خود بپاشید تا بوی بد را جذب کند.

اتو می‌تواند یک لکه‌بر قوی باشد

پاک کردن لکه مبل با اتو | اکتیو کلینرز

شاید عجیب باشد اما از اتو نیز می‌توانید برای لکه‌بری مبل استفاده کنید. محلولی را به میزان  یک به سه از لکه‌بر و آب تهیه کنید. این محلول را در یک بطری اسپری بریزید. یک پارچه کاملا تمیز را بردارید و محلولی را که تهیه کرده‌اید، بر روی آن اسپری کنید. پارچه را بر روی لکه بگذارید و سپس اتو را بر روی پارچه بگذارید و دکمه بخار را به صورت مداوم فشار دهید.

می‌توانید در تهیه محلول به جای استفاده از لکه‌بر از سرکه نیز استفاده کنید اما میزان آن به یک به چهار تغییر می‌کند. اگر علاقه دارید که مبل شما بوی خوبی داشته باشد، بهتر است از لکه‌بر استفاده کنید.

همراهان همیشگی ما در از بین بردن لکه‌ها

استفاده از جوش شیرین برای لکه‌بری مبل | اکتیو کلینرز

در کنار تمام محلول‌های شستشویی که به معرفی آن پرداختیم، می‌توان گفت که می‌توانید از صابون نرمی که در خانه دارید نیز برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید.

صابون‌ها اغلب همراهان خوبی برای از بین بردن لکه‌ها هستند. مخلوطی از آب ولرم و صابون را تهیه کنید، سپس از یک اسفنج برای پاک کردن لکه مبل استفاده کنید. در آخر لکه را با حوله خشک کنید و بگذارید تا در هوا خشک شود.

لکه‌بری مبل چرمی

چگونه لکه را از روی مبل چرمی تمیز کنیم؟ |‌ خشکشویی اکتیو کلینرز

از بین بردن لکه‌ها از روی مبل چرمی نیز کار دشواری نیست. در وهله اول یک محلول از آب گرم و صابون تهیه کنید و سپس یک پارچه تمیز را بردارید و تنها آن را کمی مرطوب کنید، نگذارید کامل خیس شود.

پارچه مرطوب را به شکل دایره‌ای بر روی لکه بکشید و این کار را تا زمانی که لکه از بین برود، ادامه دهید. باید دقت داشته باشید که پارچه را به شکل جلو و عقب بر روی لکه نکشید چراکه باعث سایش و پارگی می‌شود و به سطح چرمی مبل آسیب می‌رساند. در آخر مبل چرمی خود را خشک کنید.

مرحله آخر را حتما انجام دهید چراکه اگر سطح چرمی مبل خود به خود خشک شود منجر به تضعیف شدن چرم می‌شود. در نتیجه خیلی مهم است که یک پارچه خشک تهیه کنید و مبل را از بالا به پایین خشک کنید.

از ماسک و دستکش غافل نشوید

تمیز کردن لکه مبل |‌ اکتیو کلینرز

در آخر باید گفت که شوینده‌ها می‌توانند پوست را خشک و تحریک کنند. برای جلوگیری از خارش و خشکی پوست خود در وهله اول هنگام کار با مواد شوینده از دستکش استفاده کنید. سپس به صورت منظم از مرطوب‌کننده‌های بدون عطر استفاده کنید.

به جای آب‌رسان‌ها بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. کرم‌های مرطوب کننده ماندگاری بیشتری دارند. کرم‌ها به خصوص زمانی که پوست شما خیس است، مانند زمان‌های بعد از حمام بهتر عمل می‌کنند.

از طرفی هنگام شستشوی همیشه باید از ماسک و عینک استفاده کنید تا خطر قرار گرفتن در معرض مواد شوینده به حداقل برسد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *