0

چگونه لکه عطر را از روی لباس پاک کنیم؟

نحوه پاک کردن لکه عطر | اکتیو کلینرز

استفاده از عطر همواره چالش برانگیز است. اگر بیش از حد از آن استفاده کنید، ممکن است بوی آزاردهنده‌ای ایجاد کند و به قیمت از دست رفتن عطر گران‌قیمتی که خریده‌اید تمام شود. اگر خیلی کم از آن استفاده کنید، ممکن است اصلا اثرگذاری نداشته باشد. همچنین باید بدانید که دقیقاً کجا عطر را اسپری می‌کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد و از طرفی اثری از خود به جا نگذارد. و از طرفی پاک کردن لکه عطر، دردسرهای خاص خود را دارد!

بسیاری از مردم نمی‌دانند که حتی عطرهای شفاف نیز می‌توانند لکه بر روی لباس ایجاد کنند. از آنجایی که بسیاری از عطرها بر پایه الکل هستند، معمولاً اگر مستقیماً روی پارچه اسپری شوند، لکه‌های چربی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل، همیشه بهتر است قبل از لباس پوشیدن از عطر یا ادکلن استفاده کنید. با این حال، اگر یکی از پیراهن‌های مورد علاقه شما لکه دار شده‌است، ناامید نشوید. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای از بین بردن کامل لکه عطر استفاده کنید.

ابتدا از آب استفاده کنید

اگر می‌خواهید لکه عطر را از پنبه، کتان، نایلون، پلی استریا پشم پاک کنید، ابتدا با یک اسفنج یا پارچه مرطوب روی لکه ضربه بزنید. مطمئن شوید که لکه را مالش ندهید.

پاک کردن لکه عطر از روی لباس | اکتیو کلینرز

تمیز کردن لکه با استفاده از آب به خصوص بر روی لکه‌هایی که به تازگی ایجاد شدند، جوابگو است. زیرا مرطوب کردن لکه از پخش شدن و چسبیدن آن به پارچه جلوگیری می‌کند. در نتیجه اگر لکه تازه است، آب ممکن است برای از بین بردن لکه کافی باشد.

برای پاک کردن لکه عطر سراغ مواد شوینده بروید

اگر لکه عطر با استفاده از آب پاک نشد؛ یک محلول شوینده درست کنید. اگر لکه عطری که از بین می برید تازه نیست، ممکن است فقط آب زدن به آن کافی نباشد. برای مبارزه شدیدتر با لکه، محلولی ایجاد کنید که از سه قسمت گلیسیرین، یک قسمت مواد شوینده ظرفشویی و 8 قسمت آب تشکیل شده باشد.

اگر فقط یک لکه کوچک است، از یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و مواد شوینده ظرفشویی و 8 قاشق چایخوری یا قاشق غذاخوری آب استفاده کنید.

مواد شوینده برای پاک کردن لکه عطر | خشکشویی اکتیو کلینرز

محلول شوینده را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

پس از اینکه محلول شوینده خود را با هم مخلوط کردید، مقدار کمی از آن را روی لکه عطر بریزید. مطمئن شوید که محلول را فقط روی لکه بمالید، نه به ناحیه اطراف و سپس دستمال کاغذی تا شده حدود ده دقیقه روی پارچه قرار دهید. در زمانی که محلول شوینده لکه را از بین می‌برد، دستمال کاغذی لکه را از پارچه جذب می‌کند.

 بعد از حدود ده دقیقه، دستمال کاغذی را چک کنید. اگر می‌بینید که مقداری از لکه روغنی به دستمال کاغذی منتقل شده‌است، دستمال کاغذی را با یک عدد دستمال کاغذی تمیز تا شده دیگر عوض کنید. این روند را تا زمانی که دیگر لکه‌ای به دستمال کاغذی منتقل نشود، ادامه دهید.

اگر متوجه شدید که ناحیه لکه عطر در حال خشک شدن است، محلول شوینده بیشتری اضافه کنید.

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه عطر

اگر پس از طی کردن مراحل بالا، کماکان لکه بر روی لباس شما باقی مانده بود از الکل استفاده کنید. یک پنبه را به محلول الکل مالشی آغشته کنید و الکل مالشی را روی لکه بمالید. سپس یک قاشق چای خوری یا بیشتر از الکل مالیده شده را به یک ورقه حوله کاغذی تا شده بمالید و آن را روی لکه عطر قرار دهید.

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه عطر | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

الکل مالشی و حوله کاغذی به روشی مشابه محلول شوینده عمل می‌کنند، فقط به عنوان مواد پاک کننده، قوی‌تر هستند.

بعد از گذشت ده دقیقه یا بیشتر به دستمال کاغذی نگاه کنید. اگر متوجه شدید که مقداری از لکه برداشته شده‌است، دستمال کاغذی را عوض کنید. در صورتی که چیزی جذب نشده‌است، حوله کاغذی را دوباره روی الکل مالشی بمالید و روی لکه عطر قرار دهید و به بررسی آن ادامه دهید تا مقداری از لکه از بین برود.

اگر متوجه شدید که لکه در حال خشک شدن است، الکل مالشی اضافه کنید. این روند را تا زمانی که دیگر لکه به دستمال کاغذی منتقل نشود، ادامه دهید.

اگر لکه به طور کامل از بین رفته است، لباس را با آب بشویید. سپس لباس را آویزان کنید تا خشک شود.

لباس را در محلول جوش شیرین و آب خیس کنید

اگر پاک کردن لکه با دست جواب نداد، پارچه را به مدت 10 تا 15 دقیقه در محلولی از یک قسمت آب و یک قسمت جوش شیرین خیس کنید. سپس طبق معمول در ماشین لباسشویی و خشک کن بشویید.

اگر می‌خواهید از پاک شدن لکه عطر مطمئن باشید، می‌توانید لباس‌های خود را به خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز بسپارید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *