0

پنج نکته‌ی کاربری برای اتو کردن مانتو که نمی‌دانستید!

اتو کردن مانتو در خانه | اکتیو کلینرز

اتو کردن مانتو ممکن است شما را به قدری کلافه کند که از کرده خود پشیمان شوید. البته این احساس فقط در یک یا دو بار اول شما را عذاب خواهد داد. دست‌ها و کتف شما درد می‌گیرد و کلافگی و خستگی شما حد و اندازه ندارد. در گام اول توصیه می‌کنیم که حتما مانتو خود را به خشکشویی‌ها بسپارید. با خیال راحت آن را تحویل داده و با خیالی آسوده‌تر آن را چند روز بعد تحویل بگیرید. اما اگر تصمیم به اتو کردن آن در منزل داشتید، باید بدانید که آنقدرها هم سخت نیست. فقط ما کمی موضوع را پیچیده کردیم تا متوجه باشید که خشکشویی‌ها چقدر زحمت می‌کشند!

اتو کردن مانتو، آن چه شما خواسته‌اید

اتو کردن مانتو بخشی از روزمرگی‌های ما است. خصوصا اگر کارمند، دانشجو و دانش‌آموز هستید و باید هر روز از این لباس بعنوان یک فرم مشخص استفاده کنید. مانتو حتی برای سایر بانوان هم یکی از لباس‌های اصلی است و نگهداری و مراقبت صحیح از آن هم طول عمرش را بیشتر خواهد کرد و هم موجب شکیل‌تر به نظر رسیدنش خواهد شد.

شما شخصی را می‌شناسید که صاف و مرتب بودن لباس، خصوصا مانتو را نشانه با نظم بودن و شیک بودن نداند؟! پاسخ منفی است.

پس ما در این مطلب کوتاه و پرترفند در کنارتان هستیم تا با هم یک مانتو را اتو کرده و برای یک بار هم که شده پرونده این ماجرا را ببندیم.

اتو کردن مانتو فقط در ۵ قدم!

اگر این مراحل را گام به گام با ما انجام دهید در انتها یک مانتوی کاملا صاف و مرتب دارید که ترجیح می‌دهید قبل از پوشیدن، از دیدن شاهکارتان تا می‌توانید لذت ببرید.

اول: یقه مانتو

قبل از هر کاری لیبل مانتو را مطالعه کنید و دمای مناسب اتو برای مانتو خود را در نظر بگیرید.

حالا اتو کردن مانتو را از قسمت یقه شروع می‌کنیم. اول از همه قسمت داخلی یقه را صاف کرده و با اتوی داغ آن را اتو کنید. از مرکز یقه شروع کرده و سپس به سمت لبه‌های آن حرکت کنید.  حالا مانتو را برگردانده و قسمت پشت یقه را نیز به همین صورت اتو بزنید.

دوم: شانه‌ها را اتو کنید

در گام بعدی به سراغ شانه‌های مانتوی خود بروید. یکی از شانه‌ها را در قسمت باریک‌تر میز اتوی خود قرار داده و از قسمت پایین‌تر از حلقه آستین، شروع به اتو زدن شانه کنید. شانه دوم مانتو را هم به همین ترتیب اتو بزنید. توصیه می‌کنیم که از یک اسپری آب استفاده کرده و در زمان اتو کشیدن و دقیقاً قبل از قرار دادن اتو بر روی موضع مشخص، آن قسمت را با آب مرطوب کنید. این کار کمک می‌کند تا چین و چروک مانتو شما سریع‌تر و راحت‌تر باز شود.

سوم: آستین‌ها و سرآستین‌ها را اتو کنید

بعد از اتو کردن سرشانه‌ها، باید آستین‌ها و سرآستین‌ها اتو شوند. برای این کار آستین خود را دقیقاً بر روی میز اتو قرار داده به گونه‌ای که اگر دکمه داشت، دکمه یا بند سرآستین در مقابل شما باشد. حالا آستین را از قسمت سرآستین اتو کرده و سپس به سمت قسمت بازوها حرکت کنید. وقتی به حلقه آستین در آستین اول رسیدید ،مانتو را برگردانده و آستین دوم را هم به همین ترتیب اتو کنید.

چهارم: پشت و جلوی مانتو را هم اتو بزنید

بعد از تمام شدن اتوکشی آستین مانتو، حالا نوبت آن است که قسمت عقب و جلوی مانتوی خود را هم اتو کنید. پیش از آن توصیه می‌کنیم که حتماً کمی آب بر روی این قسمت‌ها اسپری کنید تا چروک‌ها به سرعت و به راحتی باز شوند.

همچنین ممکن است که مانتو شما به دلیل حرارت بالا، کمی برق بیفتد. بهتر است که مانتو را وارونه اتو کنید. یا با استفاده از یک پارچه سفید و نخی تمیز که بر روی مانتو و قسمت‌هایی که قصد دارید اتو کنید قرار می‌دهید، از براق شدن مانتو جلوگیری کنید.

پنجم: فضای میان دکمه‌ها اتو شوند

در گام آخر فراموش نکنید که فواصل بین دکمه‌های مانتو هم باید اتو شوند. این قسمت اگر از قلم بیفتد، تمام زحمات شما را به باد داده است. البته در زمان اتو کردن این قسمت از مانتو دقت کنید که اتو بر روی دکمه‌ها قرار نگیرد. علت آن نیز این است که حرارت اتو باعث دفرمه شدن دکمه‌ها یا ترک خوردن و شکستن آن‌ها خواهد شد.

نکات پایانی اتو کردن مانتو

مانتو شما به همین سادگی و به سرعت اتو شد. حالا در ادامه نکات ضروری در پایان اتوکشی را با هم مرور می‌کنیم. 

  • در قدم اول بعد از تمام شدن اتوکشی مانتو، حتماً آن را به سرعت آویزان کنید تا مانتو شما مجدداً چروک نشود.
  • نکته دوم اینکه گاهی اوقات ممکن است به هزار و یک دلیل شما زمان کافی برای اتو کردن مانتو نداشته باشید. یا شاید اتو خراب باشد یا اصلاً در اطرافتان اتو وجود نداشته باشد. در این زمان‌ها باید چه کنیم؟

حمام

در این زمان اولین ترفند برای اتو کردن مانتو استفاده از حمام است. کافیست که مانتو خود را سر چوب لباسی آویزان کرده و در فضای مرطوب حمام یا نزدیک به در حمام آن را آویزان کنید. گرفتن رطوبت حمام توسط پارچه مانتو اولین راه حل برای اتو کشیدن مانتو و خلاص شدن از شر تمام چین و چروک‌های آن است. فقط دقت کنید که اشتباهاً مانتو شما خیس نشود.

اسپری کردن آب

دومین پیشنهاد ما استفاده از اسپری آب است. البته که در زمان اتو کشیدن با ترکیب آب و گرمای اتو، چین و چروک مانتو شما سریع‌تر باز خواد شد. اما اگر اتو در دسترس نداشتید یا زمانتان کوتاه بود، فقط کافیست که روی قسمت‌های چروک شده کمی آب بپاشید و با دست سطح مانتو را صاف کنید. همچنین اگر یک جسم مسطح مانند کتاب یا دفتر در نزدیکی دست شما بود، می‌توانید از  آن‌ها کمک گرفته بر روی سطح پارچه مرطوب مانتو بکشید تا چین و چروک‌ها صاف شوند. البته دقت کنید که فشار دست شما زیاد نباشد تا موجب به وجود آمدن چین و چروک‌های جدید نشود.

سشوار

و پیشنهاد آخر ما برای اتو کردن مانتو بدون اتو، استفاده از حرارت سشوار است. با این روش فقط کافی است که اول بر روی قسمت چروک شده آب بپاشید. سپس سشوار را روشن کرده بر روی این قسمت بگیرید. این کار کمک می‌کند تا مانتو شما به سرعت از شر چین و چروک‌های خود خلاص شود.

البته دقت کنید که در زمان استفاده از سشوار بهتر است که پارچه مانتو را کمی با دست بکشید تا چروک‌ها با سرعت بیشتری از بین بروند. ضمن اینکه بهتر است به جای اسپری کردن آب بر روی قسمت‌های چروک مانتو، از قطعه‌های یخ استفاده کنید.

اتو کردن مانتو، سریع و اصولی 

شاید اتو کشیدن مانتو فقط در مرتبه اول تا دوم برای شما سخت باشد. اما باور کنید که برای بار سوم وقتی شروع به اتو کردن مانتو می‌کنید، خیلی راحت‌تر از پیراهن مردانه می‌توانید یک مانتو را اتو بزنید. نکته‌ای که در مورد اتو کردن مانتو باید بدانید این است که اگر در اتو کشیدن این لباس مهارت پیدا کنید، از پس اتو کشیدن هر لباس دیگری بر خواهید آمد. اما اگر باز هم اتو کشیدن مانتو برای شما سخت بود، ما توصیه می‌کنیم که مانتوهای خود را به خشکشویی بسپارید. مجموعه‌هایی مانند اکتیو کلینرز که با دقت و مهارت بالا مانتوهای شما را خشکشویی کرده و اتو می‌کنند. بدون اینکه مانتوها برق افتاده، دفرمه شوند و شما را از اتو شدن خود پشیمان کنند. 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *