4

لکه ملحفه را چگونه پاک کنیم؟

نحوه از بین بردن لکه ملحفه | اکتیو کیلنرز

لکه‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. نکته‌ی مهمی که باید به ان توجه کنیم این است که پیش از شستن ملحفه باید لکه‌های روی آن را از بین ببریم. پاک کردن لکه ملحفه در خشکشویی‌ها، با توجه به حضور کارشناسانی که در زمینه انواع پارچه و لکه‌بری تخصص دارند و مواد لکه‌بر خاصی که در اختیارشان است، به راحتی انجام می‌شود. ولی اگر می‌خواهید این کار را در خانه انجام دهید، می‌توانید از راهنمای اکتیوکلینرز استفاده کنید.

از بین بردن لکه از روی ملحفه بستگی به نوع لکه و جنس ملحفه دارد. ولی چند نکته‌ی مهم در بحث لکه‌بری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. مورد اول از دست ندادن زمان است. هرچه لکه‌ تازه‌تر باشد، برطرف کردن آن سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود. برای از بین بردن لکه های بزرگ، پیش از استفاده از ماده لکه‌بر لازم است ماده را روی قسمت کوچکی از ملحفه یا روتختی آزمایش کنید. سپس روی لکه‌ی بزرگ استفاده کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

پاک کردن لکه از روی ملحفه | اکتیو کلینرز

در این‌ راهنما، روش‌های برطرف کردن لکه‌هایی که معمولاً روی ملحفه و روتختی ایجاد می‌شود آورده شده است. ممکن است تشکشما نیز لکه شده باشد در این صورت می‌توانید راهنمای پاک کردن لکه‌ی تشک را مطالعه کنید.

نحوه‌ی پاک کردن لکه عرق از روی ملحفه

این لکه ها در اثر عرق و چربی‌های طبیعی بدن ایجاد می‌شوند و اغلب به رنگ زرد یا قهوه‌ای هستند. پاک کردن این لکه ها از روی ملحفه‌های سفید به راحتی با مایع سفیدکننده امکان پذیر است. ولی اگر ملحفه‌هایتان رنگی است یا نمی‌خواهید از مواد سفیدکننده شیمیایی استفاده کنید می توانید از سرکه سفید یا آبلیمو استفاده کنید. این مواد را روی لکه اسپری کنید یا ملحفه را در محلولی که به نسبت یک به یک با آب تهیه شده، بخیسانید. پس از 15 دقیقه با آب و صابون بشویید.

پاک کردن لکه عرق از روی ملحفه | اکتیو کلینرز

نحوه‌ی پاک کردن لکه خون از روی ملحفه

برای برطرف کردن لکه خون از روی ملحفه‌ها حتما باید از آب سرد استفاده کنید. استفاده از آب گرم لکه را روی پارچه تثبیت می کند.

پاک کردن لکه خون از روی ملحفه |‌ اکتیو کلینرز

لکه خون تازه را با آب سرد و صابون بشویید ولی اگر لکه کهنه شده باشد، پاک کردن آن چندان راحت نخواهد بود. برای از بین بردن لکه خون قدیمی مقداری سرکه سفید را روی لکه بمالید و پس از پانزده دقیقه آبکشی کنید.

چگونه انواع لکه لوازم‌های آرایشی را از روی ملحفه پاک کنیم؟

لکه لوازم آرایش روی ملحفه و روتختی مشکل بیشتر خانم‌ها است. هر یک از مواد آرایشی به شیوه ای خاص از روی پارچه پاک می شوند.

پاک کردن لکه رژ لب از روی ملحفه | اکتیو کلینرز

لکه‌‌ی رژ لب

پاک کردن لکه‌ی رژلب با صابون یا خمیردندان امکان‌پذیر است. لکه را با آب و صابون بشویید یا کمی خمیردندان روی آن بمالید و با مسواک روی آن بکشید و بعد آبکشی نمایید.

لکه‌ی ریمل

این لکه با شوینده‌های خانگی به راحتی پاک نمی‌شود. برای برطرف کردن آن، نیاز به حلال روغنی دارید که در خشکشویی‌ها استفاده می شود. حلال روغنی پروتئین موجود در ریمل و حالت چسبندگی آن را از بین می‌برد و لکه را برطرف می‌کند. این مواد را می‌توانید از خشکشویی ها تهیه کنید. حلال روغنی را با یک مسواک روی لکه بمالید و پس از ده دقیقه با آب و صابون بشویید.

پاک کردن لکه ریمل | اکتیو کلینرز

لکه‌ی پودر صورت

روی لکه، باد سشوار با حرارت بالا بگیرید  تا لکه به سادگی برطرف شود.

لکه لاک ناخن

بهترین کار برای برطرف کردن این لکه‌ها، سپردن ملحفه و روتختی به خشکشویی است. اگر می خواهید خودتان این کار را در خانه انجام دهید، باید کاملا جنس پارچه ملحفه یا روتختی را بشناسید. اگر پارچه از نوع مقاوم باشد و استون باعث پارگی آن نشود می توانید از این روش استفاده کنید. ابتدا یک حوله‌ی کاغذی تمیز در زیر قسمت لکه شده قرار دهید تا استون اضافه را جذب کند. یک تکه پارچه نخی سفید را به استون آغشته کنید. سپس لکه را از قسمت‌های بیرونی به سمت مرکز پاک کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا لکه پاک شود.

 لکه‌ی کرم برنزه‌کننده و ضدآفتاب

لکه این مواد به راحتی پاک نمی‌شود و لازم است کار لکه‌بری این مواد را به خشکشویی‌ها بسپارید. می‌توانید از خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز استفاده کنید.

پاک کردن لکه‌ی ادرار از روی ملحفه

اگر بچه‌ی کوچک دارید ممکن است به این راهنمای لکه‌بری نیاز داشته باشید. برای پاک کردن لکه‌ی ادرار، یک فنجان سرکه سفید را با مقداری مایع شوینده ترکیب کنید و ملحفه را با این محلول بشویید. این ترکیب به راحتی لکه‌های ادرار را برطرف می کند. اگر لکه‌ی ادرار کهنه شده باشد، باید ملحفه را یک شب در محلول سرکه و آب خیس کنید و روز بعد آن را بشویید. در صورت نیاز خیساندن در آب و سرکه را تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود.

پاک کردن لکه ادرار از روی ملحفه | اکتیو کلینرز

لکه بری به کمک خشکشویی اکتیو کلینرز!

همانطور که ملاحظه کردید پاک کردن یکسری از لکه‌هایی که بر روی ملحفه مانده ممکن است بسیار دشوار باشد، همچنین انرژی و زمان شما رو هدر دهد. شما میتوانید با استفاده از سرویس شستشوی اکتیو کلینرز، انواع خدمات خشکشویی و شستشو را به آسان‌ترین روش انجام دهید. ما در خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز با تعهد بر قیمت منصفانه و بالاترین کیفیت خدمات در تلاشیم تا زندگی شما را آسان کنیم. پس اگر به دنبال راحتی و کیفیت در خدمات نظافتی هستید همین الان سفارش خود را ثبت کنید!

روش کار در خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *