0

راهنمای جامع پاک کردن لکه روغن و چربی

پاک کردن لکه روغن و چربی | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

پاک کردن لکه روغن اگر اصولی و درست نباشد، باعث می‌شود که لکه چربی یا روغن برای همیشه مهمان لباس عزیز شما بوده و رهایتان نکند. ایجاد و حضور این لکه‌ها در نگاه اول برای همه نگران کننده است. خصوصا اگر لباس شما خاص باشد یا به هر دلیلی به آن علاقه داشته باشید. البته اگر راه و روش دقیق و کاربردی پاک کردن این نوع لکه را بدانید، بدون هیچ زحمتی آن را پاک خواهید کرد. این مطلب برای شماست که نمی‌دانید چطور و با چه ترفندی از شر لکه چربی لباستان راحت شوید.

پاک کردن لکه روغن با 6 ماده موثر

پاک کردن لکه روغن باید قبل از شستن لباس انجام شود. این کار تمیز شدن لباس شما را تضمین خواهد کرد. اگر غیر از این عمل کنید لکه چربی بر روی لباس شما تثبیت شده و دیگر پاک نخواهد شد. توصیه ما این است که حتما قبل از اقدام به تمیز کزدن لکه‌های لج‌بازی مانند لکه چربی حتما با یک کارشناس باتجربه مشورت کنید. بهترین کارشناسان لکه‌بری در خشکشویی‌ها حضور دارند و راهنمایان ماهری هستند. البته در ادامه ما هم ۶ روش برای پاک کردن این لکه‌ها در منزل را در اختیارتان قرار خواهیم داد. بدون شک اقدامات اولیه درست، از تثبیت لکه بر روی لباس شما جلوگیری خواهد کرد.

لکه‌برها و پاک کردن لکه روغن

اولین راهکار ما استفاده از لکه‌برهای موجود در بازار است. برای این کار اول باید لکه‌بر را روی سطح آغشته شده به روغن لباس خود بریزید. سپس با استفاده از یک مسواک قدیمی محل مورد نظر را خوب بسابید. بعد از آن لباس را در یک تشت بدون آب قرار دهید. در محل لکه روغن که به لکه‌بر آغشته شده است آب جوش بریزید. دقت کنید که بهتر است آب جوش را از ارتفاع زیاد بر روی محل لکه روغن که آغشته به لکه‌بر شده بریزید. هرچه ارتفاع ریختن آب داغ بر روی لباس و لکه روغن بیشتر باشد، نیروی بیشتری به لکه وارد شده و قدرت لکه‌بری و تمیز شدن لکه توسط آب جوش بیشتر است.

مرحله استفاده از آب جوش را برای هر دو طرف پارچه لباس خود انجام دهید. بعد از آن حتماً لباس خود را با شوینده مناسب یعنی مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی بشویید. برای خشک شدن هم لباس را در هوای آزاد و در مقابل نور خورشید قرار دهید.

پاک کردن لکه روغن با پودر بچه

دومین راه حل ما برای پاک کردن لکه روغن ، استفاده از پودر بچه است. برای پاک کردن لکه چربی و روغن لباس خود با پودر بچه، اول از همه هرگونه روغن و چربی اضاف را به وسیله یک دستمال کاغذی از روی سطح پارچه لباس خود پاک کنید. بعد از آن لکه چربی را کاملاً با پودر بچه کاور کرده و بپوشانید. بهتر آن است که هر دو طرف لباس خود را که آغشته به لکه شده با پودر بچه بپوشانید. برای این کار کافی است که در یک بشقاب پودر بچه ریخته سطح پشت لباس را نیز بر روی پودر بچه قرار دهید. حالا که هر دو طرف لکه با پودر بچه پوشانده شده، اجازه بدهید که پارچه و لکه روغن شما چند دقیقه در این پودر استراحت کنند.

بعد از آن پودر بچه را با استفاده از یک حوله سفید و نخی یا یک قاشق به گونه‌ای از پارچه خود جدا کنید که بقیه سطح پارچه به پودر بچه آغشته نشود. در ادامه یک تشت آماده کرده و درون آن آب بریزید. کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و با دست هم بزنید تا به خوبی کف کند. حالا سطح لکه‌دار پارچه را درون تشت قرار داده و با استفاده از یک مسواک و حرکت دایره‌ای، اقدام به پاک کردن لکه چربی لباس کنید. دقت کنید که برای شستشوی لباس با توجه به نکات ارائه شده بر روی لیبل لباستان اقدام کنید.  برای خشک شدن لباس هم بهتر است که آن را در هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید.

پاک کردن لکه چربی با سرکه

شاید باور نکنید اما سرکه یک پاک کننده قوی برای لکه‌های روغن و چربی به حساب می‌آید. کاملاً طبیعی است و به پوست دست شما و لباستان آسیبی نمی‌رساند. اگر تمایل داشتید تا برای پاک کردن لکه چربی روغن از سرکه استفاده کنید، اول از همه در یک ظرف آب و سرکه را به نسبت دو به یک ترکیب کنید. یعنی 2 واحد آب و 1 واحد سرکه. حالا در ادامه این محلول ترکیب شده را بر روی لکه لباستان بریزید و اجازه بدهید که چند دقیقه در این ترکیب استراحت کند. سپس در یک تشت کمی آب را با شوینده شامپو یا صابون ترکیب کرده و تمیز کنید. در ادامه هم با در نظر گرفتن دستورالعمل شستشوی لباستان، لباس را با مایع لباسشویی یا پودرهای شوینده، شستشو داده و تمیز کنید. باز هم توصیه می‌کنیم که برای خشک شدن لباستان از حضور هوای آزاد و نور خورشید استفاده کنید.

پاک کردن لکه چربی با شوینده‌ها

راهکار بعدی برای پاک کردن لکه چربی و روغن استفاده از شامپو، صابون و مایع ظرفشویی است.

اول از همه استفاده از مایع ظرفشویی را به شما توصیه می‌کنیم. برای پاک کردن لکه با استفاده از مایع ظرفشویی توصیه اول این است که تمام سطح لکه و چربی را با استفاده از مایع ظرفشویی به خوبی بپوشانید.

البته برای این کار می‌توانید از صابون‌های دست و شامپوهای دست و بدن هم استفاده کنید. ولی اگر لکه چربی شما قوی بود، صابون پیشنهادی ما صابون لباسشویی است. در این بین اگر تصمیم شما استفاده از شوینده‌های رنگی بود، قبل از هر کاری مطمئن شوید که این شوینده، رنگ لباس شما را تحت تاثیر قرار نداده و آن را خراب نمی‌کند. بعد از این که لکه لباس شما کامل با مایع ظرفشویی یا شامپو و صابون پوشیده شد، کمی به آن استراحت داده و به آرامی با استفاده از دست یا مسواک لکه را تمیز کنید.

در ادامه اگر تصمیم گرفتید از صابون برای تمیز کردن لکه چربی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که اول صابون را مرطوب کرده و سپس آن را بر روی لکه خود بکشید. حتی می‌توانید آن را رنده کرده و بر روی لکه لباستان بریزید. سپس صابون را بر روی سطح لباس تا زمانی که به خوبی کف کند بکشید و اجازه دهید که لباس شما کاملاً به کف شوینده صابون آغشته شود.

بعد از آغشته شدن لکه به کف ماده شوینده، حالا با استفاده از یک مسواک شوینده را بر روی سطح لکه روغن بمالید. در ادامه لباس را با استفاده از آب و شوینده شستشو داده و با در معرض هوا و نور آفتاب قرار دادن، خشک کنید.

پاک کردن لکه چربی با جوش شیرین

دومین ماده خانگی که می‌توانید برای پاک کردن لکه چربی و روغن روی آن حساب کنید، جوش شیرین است. البته بهتر است که لکه روغن شما کهنه و قدیمی نباشد و هنوز خشک نشده باشد ولی برای آن هم راه حل داریم. برای استفاده از جوش شیرین فقط کافیست که مقداری از جوش شیرین را بر روی لکه ریخته و اجازه دهید تا جوش شیرین و لکه شما خوب استراحت کنند. البته اگر لکه چربی لباس شما قدیمی بود، باید جوش شیرین را با ماده دیگری ترکیب کنید.

برای پاک کردن لکه‌های چربی قدیمی از روی پارچه و لباس، فقط کافیست که چند قطره مایع ظرفشویی بر روی جوش شیرینی که در محل لکه ریخته شده بریزید. حالا اجازه دهید که ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه لکه شما با جوش شیرین و مایع ظرفشویی استراحت کند. در ادامه با استفاده از یک مسواک، محل لکه را که به جوش شیرین و مایع ظرفشویی آغشته شده تمیز کنید. اگر بعد از تمیز شدن جوش شیرین و مایع ظرفشویی لکه هنوز به قوت خود باقی بود توصیه می‌کنیم که این کار را چند بار دیگر مجدداً انجام دهید تا لکه چربی لباس شما کمرنگ شده و به آهستگی از بین برود.

بعد از پاک شدن لکه چربی هم کافی است که لباس و پارچه خود را با براساس راهنما و لیبل شستشوی قرار گرفته بر روی آن شسته در هوای آزاد و نور خورشید خشک کنید.

استفاده از روان‌کننده‌ها برای لکه‌های چربی و روغن

آخرین پیشنهاد ما برای پاک کردن لکه‌های چربی و روغن، استفاده از روان کننده‌ها است. روان کننده‌ها در حال حاضر به شکل اسپری در بازار هستند. مایعات تمیزکننده‌ای که رنگ لباس شما را تغییر نداده اما لکه چربی را از روی لباستان به سرعت و به راحتی پاک می‌کنند. ولی توصیه ما این است که قبل از استفاده از اسپری‌ها و مایع‌های روان کننده حتماً بر روی پشت لباس خود این ماده را امتحان کنید. این کار کمک می‌کند که از تغییر رنگ ندادن لباس خود به وسیله این ماده پاک‌کننده مطمئن شوید.

بعد آنکه مطمئن شدید لباس شما با این ماده پاک‌کننده تغییر رنگ نمی‌دهد، سطح چربی و روغن پارچه و لباس را به وسیله مایع روان‌کننده به خوبی بپوشانید. سپس اجازه دهید که لکه چربی لباس شما در ترکیب با روان کننده تقریباً ۱۵ دقیقه الی ۲۰ دقیقه استراحت کند. بعد از گذشت این مدت زمان کافیست که لکه لباس را با استفاده از آب گرم، مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی شستشو داده و در هوای آزاد و نور آفتاب خشک کنید.   

تمام لکه‌ها پاک شدنی هستند

ما با استفاده از ۶ ماده تمیز کننده، راه‌حل پاک کردن لکه‌های چربی و روغن را برای شما شرح دادیم. البته توصیه می‌کنیم که سعی کنید لکه‌ها را خودتان در منزل تمیز نکنید. چون ممکن است در انتخاب ماده پاک کننده یا انجام مراحل آن اشتباه کرده و باعث تثبیت حضور لکه بر روی لباس و پارچه خود شوید. توصیه می‌کنیم که برای پاک کردن لکه‌هایی مانند لکه‌های چربی و روغن حتماً به خشکشویی‌های ماهر و با تجربه مراجعه کنید. به عنوان مثال اکتیو کلینرز یک مجموعه کاملاً ماهر و حرفه‌ای در پاک کردن تمام لکه‌ها خصوصاً لکه‌های روغن و چربی است. در این مجموعه کارشناسان ما با در نظر گرفتن تمام جوانب بهترین شوینده و پاک‌کننده را برای لباس شما انتخاب کرده و در نهایت لباستان را مانند روز اول به شما تحویل خواهند داد.

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *