1

از صفر تا صد شستشوی انواع پرده در خانه

نحوه‌ی شستشوی پرده در خانه |‌خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

شستشوی پرده‌ها یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که در لیست کارهای خانه قرار دارد و انجام آن بر نظم و زیبایی خانه بسیار موثر است. اکثر افراد برای شستن پرده‌های خود از خشکشویی کمک می‌گیرند تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند. اما اگر اصرار دارید پرده‌هایتان را در خانه بشویید، در راهنمای اکتیوکلینرز همه آنچه که نیاز است برای شستن انواع پرده در خانه بدانید برایتان آورده شده است.

چند نکته‌ی مهم برای شستن انواع پرده در خانه

پرده‌های آماده دارای لیبل طریقه‌ی شستشو هستند، قبل از هر کاری این برچسب‌ها را به دقت بخوانید و اگر علائم آن را نمی‌شناسید از اینترنت کمک بگیرید.

بهترین درجه‌ی حرارت برای شستن انواع پرده، استفاده از آب سرد یا ولرم است. حتماً از شوینده‌‌های ملایم استفاده کنید تا بافت پارچه کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. شستشو باید با ملایمت و به آرامی انجام پذیرد، چرا که پیچاندن بیش از حد پارچه آن هم در حجم زیاد که پرده‌ها هستند، می‌تواند باعث آسیب دیدن بافت آن شود.

پرده‌ها را به صورت نم‌دار آویزان کنید تا وزن پرده باعث شود صاف و بدون چروک شوند ولی اگر پارچه جنسی دارد که باید حتماً اتو شود، وقتی پرده هنوز نم‌دار است آن را اتو کنید. دقت داشته باشید که اتو را به موازات الیاف طولی آن بکشید.

شستشوی پرده با دست

شستشوی پرده با دست | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

بهتر است گرد و خاک پرده را در زمانی که هنوز آویزان است با جاروبرقی بگیرید. این کار باعث می‌شود تا غبار نشسته روی پرده به طور کامل از آن جدا شده و بهتر تمیز شود. سپس پرده را از چوب پرده جدا کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا پارچه ظریف پرده خراب نشود. همچنین توجه داشته باشید که حتماً تمام گیره‌ها و قلاب‌ها را از پرده جدا کرده باشید تا در حین شستشو به بافت آن آسیبی وارد نکند.

پرده را در یک تشت آب قرار دهید. بهترین دمای آب برای شستن انواع پرده با دست، آب سرد است. مگر این که در برچسب متصل به آن خلاف این نکته نوشته و دستورالعمل خاصی ارائه شده باشد.

بعد از چند دقیقه، مقداری شوینده‌ی ملایم به تشت اضافه کنید. پارچه را آرام در آب چنگ بزنید و سپس آبکشی کنید.

شستن پرده با ماشین لباسشویی

شسشتشوی پرده با ماشین لباسشویی | اکتیو کلینرز

برای شستن پرده‌ها با ماشین لباسشویی، باید در نظر داشته باشید که ماشین را به اندازه نصف ظرفیت پر کنید تا پرده‌ها به خوبی شسته شوند. پرده‌ها را به صورت لوله‌ای در آورده و در ماشین لباسشویی قرار دهید. درجه آب را روی کمترین درجه قرار داده و درجه شستشو را روی شستشوی پرده بگذارید. اگر ماشین لباسشویی‌تان چنین درجه‌ای ندارد، آن را روی شستشوی ملایم تنظیم کنید. استفاده از خشک‌کن با حرارت بسیار کم هم مشکلی برای پرده ایجاد نمی کند.

شستشوی پرده زبرا

پرده زبرا را چگونه بشوییم؟ | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

شستن پرده‌ی زبرا در خانه کار چندان راحتی نیست؛ زیرا این کار به فضای زیادی نیاز دارد و ریسک دفرمه شدن پس از شستشو هم وجود دارد. بهتر است کار شستشوی پرده‌ی زبرا را به خشکشویی بسپارید. ولی شستشوی آن در خانه، کاری غیر ممکن نیست و می‌توانید پس از جدا کردن پرده از کرکره، آن را روی سطح صافی پهن کنید و با اسفنج یا برس نرم و محلول آب و یک شوینده ملایم آن را بشویید و آبکشی کنید. روی یک سطح صاف قرار دهید. با یک فرچه نه چندان زبر یا اسفنج، آن را به آرامی شسته و سپس آبکشی کنید. بعد از آن پرده را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

اگر قصد تمیز کردن پرده زبرا بدون جدا کردن آن از کرکره را دارید، در ابتدا با استفاده از جاروبرقی خاک و غبار روی پرده را بگیرید. سپس یک دستمال تمیز و مرطوب را به آرامی روی آن بکشید. برای پرده‌های خیلی کثیف می‌توانید از کمی شوینده هم استفاده کنید بعد با پارچه مرطوب آن را پاک کنید.

شستن پرده‌ی چوبی در خانه

شستشوی پرده‌ی چوبی در خانه | اکتیو کلینرز

تمیز کردن پرده‌های چوبی را باید بسیار با احتیاط انجام دهید. سعی کنید آب بسیار کمی مصرف کنید زیرا آب به چوب آسیب جدی می‌زند و پرده‌ها را از بین می ‌برد. با برس نرم و با آب خیلی کم، سطح این پرده‌ها را تمیز کنید. سپس بگذارید زیر نور آفتاب کاملاً خشک شوند. شستشوی زیاد این نوع پرده‌ها جلا و جذابیت آنها را از بین می برد.

آسان‌ترین روش: شستشوی پرده از طریق خشکشویی

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای پاکیزگی پرده‌هایتان از آن استفاده کنید، شستشو به کمک خشکشویی است. خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز، به آسانی این امکان را برای شما فراهم کرده است. کافیست تنها با یک کلیک، درخواست خدمات خود را ثبت کنید، تا سفیران اکتیوکلینرز به محل شما بیایند و پرده‌های شما را برای شستشو جمع‌آوری کنند.

طی ۳ روز کاری، فرآیند خشکشویی پرده‌ها به صورت کامل انجام شده و درب منزل یا محل کار، به شما تحویل داده خواهد شد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *