0

شوینده مبل مناسب تمام مبل‌ها و صندلی‌ها

بهترین شوینده مبل و صندلی |‌ خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

شوینده مبل یکی از ملزومات هر خانه است که نباید آن را دستکم گرفت. این شوینده‌ها به اندازه شوینده‌های لباس در خانه، اهمیت دارند. خصوصا اگر بچه کوچک در خانه داشته باشید یا اگر عادت به استفاده از پیش‌دستی برای نوشیدنی و میوه نداشته باشید. البته تمام مشکلات آلودگی مبلمان‌ها به همین فاکتورها و موارد خلاصه نمی‌شود. یکی از معضلات اصلی وجود خاک است که حتی اگر در طبقه صدم یک مجموعه هم زندگی کنید، باز شما را رها نخواهد کرد. پس به شوینده‌های مبلمان به عنوان یکی از ضروریات اصلی در خانه نگاه کنید.

شوینده مبل یکی از ملزومات واجب در هر خانه

شوینده مبل باید درست انتخاب شود. برای انتخاب یک شوینده خوب شما باید چند نکته و مرحله را در نظر گرفته و طی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. البته توصیه ما این است که همیشه از شوینده‌های ملایم و مواد طبیعی استفاده کنید. اما اگر رنگ مبل شما تغییر کرد و تیره شد و نیاز به تمیزی بیشتری داشت، حتماً از تمیز کننده‌های قوی‌تر استفاده کنید. حالا در ادامه با هم بهترین شوینده‌های مبلمان را بررسی خواهیم کرد.

اسپری‌های تمیز کننده، اولین و بهترین انتخاب

اگر مبل‌های شما دچار لکه‌هایی تیره و بدرنگ شده‌اند به عنوان یکی از بهترین مواد شوینده مبل، می‌توانید از اسپری‌های تمیزکننده استفاده کنید. برای این کار فقط کافیست که کمی از اسپری تمیزکننده را بر روی محل لکه پاشیده و با استفاده از یک پارچه نخی سفید یا حوله پنبه‌ای سفید، محل لکه را پاک کنید.

شوینده مبل و شامپو فرش

دومین ماده مناسب برای تمیز کردن مبلمان، شامپو فرش است. عملکرد سریع و بسیار مناسبی دارد و اگر طرز استفاده از آن را بلد باشید با قدرت تمیز کنندگی بسیار بالای خود مبلمان شما را مانند روز اول تمیز کند.

برای استفاده از شامپو فرش‌ها فقط کافیست که آن‌ها را با کمی آب ترکیب کرده، هم بزنید تا کف کنند. سپس با استفاده از یک اسفنج که به شامپو فرش آغشته شده مبل خود را تمیز کنید. در انتها بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از یک حوله نخی سفید یا ابر نمناک بر روی سطح آغشته به شامپو فرش مبل کشیده و اگر کفی وجود دارد آن‌ها را نیز بگیرید. حالا اجازه دهید تا مبلمان شما کاملاً خشک شود.

مایع ظرفشویی بعنوان شوینده مبل

یکی از شوینده‌های ملایم و مناسب برای شستشوی مبل‌ها، مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی بدلیل بافت سبکی که دارد آسیب کمتری به مبل شما وارد می‌کند. ضمن اینکه به راحتی لکه‌های غذا و چربی را از روی سطح پارچه‌ها پاک خواهد کرد.

برای استفاده از مایع ظرفشویی کافی است که آن را با آب رقیق کنید تا غلظت اولیه خود را از دست بدهد. حالا با استفاده از یک ابر یا اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی رقیق شده، مبلمان خود را تمیز کنید. در ادامه کف اضافی ایجاد شده را با استفاده از یک اسفنج تمیز و نمناک از مبل گرفته و 1 روز اجازه دهید تا مبلمان شما کاملاً خشک شود.

پودر لباسشویی برای تمیز کردن مبل‌ها

اگر هیچ کدام از موادی که تا به حال به آن‌ها اشاره کردیم را در دسترس نداشتید، پودر لباسشویی هم می‌تواند گزینه مناسبی برای تمیز کردن مبل شما باشد. همانطور که گفتیم شوینده مبل باید بافت سبک و ملایمی داشته باشد تا آسیب کمتری به پارچه مبلمان شما وارد کند و پودر لباسشویی این قابلیت را دارد.

حالا کافیست که پودر لباسشویی خود را کمی با آب گرم ترکیب کنید و سعی کنید که از نسبت یک به دو برای این کار استفاده کنید. یعنی یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی و دو لیوان آب گرم که با هم ترکیب شده در نهایت به سرعت می‌توانند مبلمان شما را تمیز کنند. برای این کار هم فقط به یک اسفنج تمیز یا حوله پنبه‌ای یا نخی احتیاج دارید. بعد از اینکه با استفاده از اسفنج یا حوله نخی و پنبه‌ای سفید مبلمان خود را تمیز کردید، با استفاده از یک حوله تمیز و سفید دیگر کف‌های ایجاد شده بر روی مبل را هم پاک کنید. در ادامه یک دور دیگر با استفاده از یک ورق دستمال کاغذی، رطوبت مبل خود را گرفته و تقریباً یک روز اجازه بدهید تا مبلمان شما کاملاً خشک شود.

سرکه سفید، یک شوینده مبل قوی و همه فن حریف

بدون شک تا به حال از سرکه سفید برای تمیز کردن لکه‌های لباس استفاده کرده‌اید. جالب است که بدانید از این ماده برای تمیز کردن مبلمان هم می‌توان استفاده کرد. سرکه سفید ماده‌ای مقوی برای از بین بردن لکه چای و آلودگی‌های سطوح مختلف است.

برای استفاده از سرکه سفید یک ابر تمیز را به محلول سرکه سفید آغشته کرده و آن را بر روی سطح مبلمان خود بکشید. دقت کنید که به هیچ عنوان سرکه سفید را به صورت مستقیم بر روی سطح پارچه یا مبلمان خود نریزید. حتی می‌توانید ۵ قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک قاشق غذاخوری آب رقیق کرده و سپس مبلمان خود را با آن تمیز کنید.

ترکیب نمک و الکل سفید برای تمیزی مبل‌ها

پیشنهاد بعدی ما برای شستن مبل‌ها، استفاده از ترکیب نمک و الکل سفید است. البته الکل به راحتی می‌تواند لکه‌هایی مانند جوهر و رنگ را تمیز کند. اما اگر آن را با نمک ترکیب کنید تبدیل به یک تمیزکننده فوق العاده می‌شود که مانند آن را تا به حال در هیچ جا مشاهده نکرده‌اید.

برای ترکیب کردن و استفاده از الکل و نمک به عنوان شستشودهنده و تمیزکننده، فقط کافیست کمی نمک را با الکل ترکیب کنید. سپس یک ابر یا اسفنج آغشته به این ترکیب را بر روی محل آلودگی مبل خود بکشید. بعد از آن فقط اجازه دهید که محل تمیز شده با ترکیب الکل و نمک خشک شود. اگر بوی الکل شما را اذیت می‌کرد، توصیه می‌کنیم که بعد از اتمام کار کمی شامپو فرش بر روی محل لکه بکشید.

معجزه‌ای بنام صابون مایع

آخرین تمیزکننده و شوینده مبل که قرار است آن را به شما معرفی کنیم، مایع دستشویی است. به عنوان لطیف‌ترین و البته قوی‌ترین شوینده می‌توانید آن را برای تمیز کردن مبلمان خود استفاده کنید. این مایع یکی از شوینده‌های بسیار پرقدرتی محسوب می‌شود که به راحتی آلودگی‌ها و لکه‌ها را از بین می‌برد.

برای استفاده از آن فقط کافیست که کمی مایع صابون را با آب گرم ترکیب کرده و با استفاده از یک اسفنج تمیز یا حوله پنبه‌ای سفید بر روی لکه ایجاد شده در سطح مبلمان خود بکشید. بعد از آن هم کافیست که فقط یک روز اجازه دهید تا مبلمان شما کاملاً خشک شود.

شوینده‌های مناسب مبلمان را فراموش نکنید  

در این مطلب تلاش کردیم تا شوینده‌های مناسب مبلمان را به شما معرفی کنیم. جالب است که بدانید این شوینده‌ها همگی در دسته شوینده‌های قوی اما ملایم قرار دارند که برای تمام بافت‌ها و متریال‌های به کار رفته در مبلمان  منزل و یا اداری مناسب و بی‌ضرر هستند. البته باز هم بد نیست که قبل از استفاده از انواع شوینده برای تمیز کردن مبلمان خود، با کمی جستجو و مطالعه مشخص کنید که آیا این شوینده و پاک کننده برای بافت مبلمان شما ضرر دارد یا خیر.  برای این کار هم کافیست که لیبل مبلمان خود را چک کرده یا در صورت نداشتن لیبل مشخص، به فروشنده مبلمان خود مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *