0

راهنمای کامل پاک کردن لکه فرش + پاک کردن لکه‌های خاص!

پاک کردن لکه فرش | اکتیو کلینرز

داشتن یک فرش زیر پا بسیار لذت بخش است. پوششی که گرمای بیشتری ایجاد می‌کند و با نرمی که دارد بسیار دلپذیر است. اما فرش‌ها بسیار آسیب‌پذیر و مستعد لکه شدن هستند. حتی در خانه‌ای که حیوان خانگی و یا کودکان در آن رفت و آمد نمی‌کنند، فرش‌ها مستعد لکه شدن هستند. پاک کردن لکه فرش ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، اما با تکنیک مناسب و راه حل‌های درست، لکه‌های سرسخت به راحتی از بین می‌روند. مهم نیست که با چه نوع ریخته‌گری سر و کار دارید، روند پاک کردن لکه فرش به طور کلی ثابت است.

سه مرحله ساده که در ادامه به آنها اشاره شده‌است را دنبال کنید تا راه درست تمیز کردن لکه فرش را بیاموزید.

بهترین محلول تمیز‌کننده آب است

محلول تمیزکننده لکه فرش | اکتیو کلینرز

در صورتی که غذا و یا هر عنصر آلوده کننده‌ای بر روی فرش شما ریخت، باید به یاد داشته باشید که قبل از رسیدن به نزدیک‌ترین محلول تمیز کننده، به سراغ آب بروید. لکه را با یک پارچه سفید تمیز و کمی مرطوب پاک کنید.

اگر آب معمولی کار نمی کند، به سراغ یک محلول لکه‌بر فرش بروید. لکه‌برهای فرش متناسب با چیزی که باعث ایجاد لکه شده است، طراحی می‌شود.

اولین مرحله برای پاک کردن لکه فرش

تمیز کردن فرش با آب | اکتیو کلینرز

مواد جامد اضافی را در اسرع وقت با قاشق یا چاقو پاک کنید تا لکه قابل تمیز شدن شما به لکه دائمی تبدیل نشود. مایع اضافی را به آرامی با یک پارچه تمیز و سفید با قدرت جذب‌کنندگی بالا پاک کنید. از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز حرکت کنید تا از پخش شدن لکه آن جلوگیری کنید.

سعی کنید فشار دست خود را کنترل کنید و از فشار دادن پارچه بر روی لکه خودداری کنید، چراکه ممکن است، لکه به الیاف پارچه نفوذ کند و فرش آسیب ببیند. این کار را تا زمانی تکرار کنید که پارچه دیگر رنگی به خود جذب نکند.

دومین مرحله برای تمیز کردن لکه فرش

در مرحله بعد از یک لکه‌بر فرش استفاده کنید. با توجه به دستورالعمل‌هایی که بر روی لکه‌بر فرش آورده شده‌است، از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید فرش را با محلول سرکه تمیز کنید. برای پاک کردن لکه فرش خانگی، یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی ملایم را در یک لیتر آب گرم بریزید، ¼ قاشق چای‌خوری سرکه سفید را به آن اضافه کنید و روی لکه فرش بمالید. مهم نیست که از کدام پاک‌کننده فرش استفاده می‌کنید، مراقب باشید که لکه را بیش از حد خیس نکنید، که می‌تواند به بافت فرش آسیب برساند. در نهایت بگذارید محلول به مدت ده دقیقه بر روی لکه بماند.

همیشه قبل از استفاده از لکه‌بر فرش، ثبات رنگ را در نقطه‌ای نامشخص تست کنید.

سومین مرحله برای از بین بردن لکه‌های فرش

پاک کردن لکه فرش |‌ خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

با استفاده از یک پارچه تمیز، سفید و با قدرت جذب‌کنندگی بالا از بیرون به سمت داخل لکه حرکت کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که لکه دیگر به پارچه منتقل نشود. با آب سرد لکه را تمیز کنید و سپس آن را خشک کنید.

برای خشک کردن کامل، این ترفند را امتحان کنید: ناحیه مرطوب را با یک لایه پارچه‌ای یا حوله کاغذی به ضخامت یک سانتی‌متر بپوشانید. یک جسم سنگین بر روی آن قرار دهید تا رطوبت باقی مانده را به خود جذب کند و در صورتی که کماکان مرطوب بود، این کار را تکرار کنید.

چطور لکه خون را از روی فرش پاک کنیم؟

چطور لکه خون را از روی فرش پاک کنیم؟ | اکتیو کلینرز

باید به خاطر داشته باشید که به هیچ‌وجه از آب گرم برای پاک کردن لکه‌های خون از روی فرش، نباید استفاده کرد. آب گرم حتی به چسبیدن لکه به مواد کمک می‌کند. آب سرد را بر روی لکه بریزید و سپس با یک پارچه تمیز‌ آن را پاک کنید. این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید.

لکه موم شمع و نحوه تمیز کردن آن از روی فرش

لکه موم شمع و نحوه تمیز کردن آن از روی فرش | اکتیو کلینرز

برای پاک کردن موم شمع روی فرش، کیسه یخ را روی موم بمالید تا سفت شود. به آرامی موم را بشکنید. سپس قطعات را با جاروبرقی جمع کنید. برای از بین بردن لکه‌ای که موم شمع ایجاد کرده‌است نیز باید به سراغ الکل بروید. پارچه‌ سفیدی که به الکل آغشته شده‌است را بر روی لکه بمالید تا از بین برود.

چطور لکه شکلات را از روی فرش پاک کنیم؟

پاک کردن لکه فرش

برای لکه‌های شکلات روی فرش، از یک چاقوی بی‌رنگ استفاده کنید و تا حد امکان شکلات را بتراشید. اگر شکلات ذوب شده‌است، یک کیسه پلاستیکی پر از تکه‌های یخ را روی لکه قرار دهید تا شکلات باقی مانده قبل از خراشیدن سفت شود. محل را جاروبرقی بکشید تا تکه‌ها را بردارید.

یک چهارم قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و از یک پارچه تمیز برای استفاده از محلول روی لکه استفاده کنید و از بیرون به سمت مرکز حرکت کنید. اجازه دهید محلول حداقل به مدت پنج دقیقه روی لکه بماند، سپس آب‌کشی را انجام دهید.

چطور لکه چای و قهوه را از روی فرش پاک کنیم؟

پاک کردن لکه چای  قهوه از روی فرش | اکتیو کلینرز

برای از بین بردن لکه‌های قهوه یا چای از فرش، دو قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس محلول را بر روی محل لکه بمالید. قبل از اینکه با انگشتان خود به دقت روی محلول کار کنید، بگذارید چند ثانیه بماند. پس از شستشو، محلول را از روی لکه پاک کنید و در صورتی که کماکان آثاری از لکه باقی مانده بود، مراحل را دوباره تکرار کنید.

چگونه لکه خاک و گل را از روی فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه خاک و گل را از روی فرش پاک کنیم؟ |  اکتیو کلینرز

قبل از آنکه شروع به شستشو کنید، اجازه دهید تا لکه‌های گل کاملا خشک شوند. تا جایی که ممکن است لکه‌های گل را خراش دهید، سپس با جاروبرقی آن‌ها را جمع کنید. یک محلول شوینده (مانند مایع ظرفشویی ملایم، آب گرم و محلول سرکه سفید که در بالا ذکر شد) استفاده کنید. اجازه دهید محلول به مدت 10 دقیقه روی لکه بماند قبل از اینکه با یک پارچه سفید تمیز یا حوله کاغذی آن را پاک کنید.

پاک کردن لکه‌های چربی از روی فرش

پاک کردن لکه‌های چربی از روی فرش | اکتیو کلینرز

از جوش شیرین به عنوان پاک‌کننده فرش از لکه‌های چربی استفاده کنید. روی لکه را جوش شیرین بپاشید. بگذارید شش ساعت بماند. جارو برقی بزنید و سپس با پارچه‌ای که با الکل مرطوب شده است، آن را پاک کنید.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *