1

پاک کردن لکه خون و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید!

پاک کردن لکه خون را شاید کمی سخت و نشدنی تصور کنید. اما واقعیت آن است که شما به راحتی و فقط با چند حرکت ساده می‌توانید به سرعت از شر لکه خون بر روی پارچه لباس، مبل، روتختی و هر وسیله دیگری خلاص شوید. بدون شک برای همه ما پیش آمده که لباس، روتختی، فرش و مبلمانمان بواسطه خونریزی بینی یا بریدن دست و پا، خون حاصل از پریودی و… خونی و لکه شده باشد. این اتفاق مرسوم و معمول است. پس نگران نباشید و دست و پای خود را گم نکنید. ما اینجا هستیم تا تمام راز و رمز این کار را برای شما شرح دهیم.

پاک کردن لکه خون تنها با دو حرکت

پاک کردن لکه خون از روی پارچه یا هر سطحی اگر برای شما تبدیل به یک ترفند شود، راحت بوده و دغدغه‌ای ندارد. البته اگر راه و رسم پاک کردن تمام لکه‌ها را بدانید همیشه یک قدم از بقیه جلوتر خواهید بود. هر لکه‌ای بدون شک به یک پاک کننده خاص نیاز دارد و لکه خون هم از این ماجرا مستثنی نیست. در اولین گام پیشنهاد ما این است که حتما این لکه را به خشکشویی بسپارید. بدون شک خشکشویی‌ها می‌توانند به سرعت شما را از شر این لکه خلاص کنند.

اما اگر تصمیم گرفتید خودتون از شر این لکه خلاص شوید، ما در کنار شما هستیم و مطمئن باشید راز شما را حفظ خواهیم کرد. این شما و این روش‌های پاک کردن لکه خون از روی سطح پارچه!

خشکشویی، دوست صمیمی شما

پاک کردن لکه خون خشک شده روی لباس |‌اکتیو کلینرز

اولین پیشنهاد ما برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم استفاده از خشکشویی است. خشکشویی‌ها به راحتی می‌توانند شما را از شر این لکه سمج و ترسناک خلاص کنند. ضمن اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه می‌توانید لباس، پرده یا ملحفه آلوده به خون خود را مانند روز اول از آنها تحویل بگیرید.

همچنین برخی از خشکشویی‌ها بعد از راهنمایی کردن شما برای چگونه تمیز کردن لکه‌ها، لباس شما را لکه‌بری و اتو کرده و مانند روز اول به شما تحویل خواهند داد. نکته مهمی که در تحویل دادن لباس به خشکشویی‌ها وجود دارد این است که کارشناسان حاضر در خشکشویی به بهترین نحو ممکن لکه بری لباس شما را انجام می‌دهند و شما دیگر نیازی به انجام آزمون و خطا در منزل نخواهید داشت.

پاک کردن لکه خون در خانه یا محل کار

حالا اگر به هر دلیلی تمایل ندارید پارچه لکه شده خود را به خشکشویی تحویل دهید، هیچ اشکالی ندارد. به‌هرحال شما باید روش پاک کردن لکه‌ها را به شخصه بلد باشید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

پاک کردن لکه خون با همکاری نمک

اولین پیشنهاد ما استفاده از نمک است. پاک کردن لکه خون با نمک، ساده، سریع و بدون زحمت خواهد بود. بدون شک در منزل تمام افراد نمک حضوری پررنگ یا شاید کمرنگ دارد. ولی در هر حال به هر میزانی، کم یا زیاد یافت می‌شود. حتی اگر خارج از منزل بودید هم به سرعت می‌توانید نمک تهیه کنید. برای این کار کافیست که شما مقداری از نمک را بر روی لکه خون تازه ایجاد شده لباس خود ریخته و تنها چند دقیقه به او مهلت بدهید. لکه و نمک جذب یکدیگر شده و بعد از آن لکه لباس به راحتی پاک می‌شود. این روش لکه‌بری برای زمانی است که شما خارج از منزل هستید.

حالا اگر درون منزل حضور داشتید کافیست که کمی نمک را با مقدار کمی آب ترکیب کرده و یک خمیر نمک تهیه کنید. حالا این خمیر را با استفاده از یک مسواک قدیمی، پارچه یا فرچه بر روی لکه خون کشیده و چند دقیقه اجازه دهید که استراحت کند. سپس با استفاده کردن از یک دستمال نم‌دار یا مرطوب، نمک را پاک کنید. در انتها مشاهده خواهید کرد که لکه خون از لباس شما به کلی تمیز شده است.

آب اکسیژنه معحزه می‌کند

پاک کردن لکه های خون از روی لباس | اکتیو کلینرز

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید یک سفیدکننده قوی است که به صورت مداوم می‌توانیم از آن برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنیم. محصولی کاملاً بدون رنگ و بدون بو که مانند ترکیب آب و اسید عمل کرده و از آب اکسیژنه خالص نیز رقیق‌تر است. البته ممکن است افراد زیادی با این محلول آشنا نبوده و عملکرد آن را ندانند. اما جالب است که بدانید یکی از پرکاربردترین محصولات در خشکشویی‌ها همین هیدروژن پراکساید یا آب اکسیژنه است.

همچنین نکته مهمی که در این بین باید به آن اشاره کنیم این است که اولین ماده در دنیای مواد شوینده که برای پاک کردن لکه خون از آن استفاده می‌کردند آب اکسیژنه بوده است. این پاک کننده علاوه بر لکه خون می‌تواند لکه‌های مواد دیگری مانند لکه قهوه و چای و نوشیدنی‌های قرمز را نیز به کلی ار لباس و پارچه شما پاک کند.

نشاسته ذرت و عملکرد پاک کنندگی لکه خون

پاک کردن لکه خون از روی لباس سفید | اکتیو کلینرز خشکشویی آنلاین

یکی دیگر از لکه‌برهای قوی که برای پاک کردن لکه خون می‌توانید از آن استفاده کنید، نشاسته ذرت است. این محلول و ماده حتی می‌تواند لکه خون بر روی فرش و مبل را هم به خوبی پاک کند. فقط کافیست که با نشاسته ذرت و آب، خمیر تهیه کرده و آن را بر روی لکه خون بمالید. حالا سطح آغشته شده به خمیر نشاسته ذرت را در مقابل خورشید قرار دهید و اجازه دهید تا نور خورشید آن را کاملاً خشک کند.

حالا بعد از اینکه خمیر نشاسته ذرت شما کاملاً خشک شد، آن را با استفاده از یک مسواک تمیز و مرطوب یا یک حوله مرطوب پاک کنید. اگر همچنان جای لکه بر روی سطح پارچه شما مشاهده می‌شد، این کار را چند بار دیگر تکرار کنید. نکته‌ای که در مورد استفاده از نشاسته ذرت باید به آن اشاره کنیم این است که خمیر تهیه شده از نشاسته ذرت و آب حتی برای لکه‌های خشک شده خون هم کاربردی بوده و قابل استفاده است.

سرکه و پایان حضور لکه خون

لکه خون را با سرکه از روی لباس پاک کنید |‌اکتیو کلینرز

در مسیر معرفی یک لکه‌بر قوی برای لکه خون به سرکه می‌رسیم. سرکه به جای استفاده از تمام محصولات شیمیایی می‌تواند بدون هیچ مشکلی برای پارچه و متریال شما، به سرعت لکه را برطرف کرده و نقش آن را از بین ببرد. بسیاری از محصولات شیمیایی حین پاک کردن لکه‌ها می‌توانند رنگ لباس شما را هم از بین ببرند. اما سرکه بدون کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها، لکه‌ها را از بین برده و لباس شما را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی تحویل می‌دهد. البته نکته‌ای که در این بین باید به آن اشاره کنیم این است که اگر لکه‌ها را سریع‌تر و قبل از خشک شدن پاک کنید، به سرعت از شر آن‌ها خلاص خواهید شد.

اما اگر لکه خون خشک شده و زمانی بیشتر از ۲۴ ساعت از آن بگذرد، پاک کردن آن سخت خواهد شد. در این بین سرکه سفید یکی از محلول‌های بسیار کاربردی به حساب می‌آید که شما می‌توانید با آن به راحتی لکه خون را پاک کنید. برای این کار کافیست که کمی سرکه سفید را بر روی لکه خون ریخته و ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان بدهید. حالا صبر کنید و با استفاده کردن از یک دستمال نخی مرطوب و تمیز لکه را پاک کنید. اگر لکه پاک نشده بود، مجدداً چند بار این مرحله را تکرار کنید. در نهایت بعد از پاک شدن، لکه لباس را با آب سرد و همان روش همیشگی که انجام می‌دادید، آبکشی و شستشو دهید.

جوش شیرین و شیرینی پاک کردن لکه خون!

پاک کردن لکه خون با جوش شیرین از روی لباس | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

در نهایت آخرین ماده لکه‌بری که قرار است آن را برای پاک کردن لکه خون بررسی کنیم، جوش شیرین خواهد بود. جوش شیرین هم مانند سایر موادی که معرفی کردیم قدرت فراوانی در پاک کردن لکه‌ها خصوصاً لکه خون دارد. بدون اینکه اثری بر روی بافت و رنگ پارچه برجا گذاشته و آن را از بین ببرد. بدون شک جوش شیرین هم مانند نمک و سرکه در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شود. پس می‌توان به عنوان یک لکه‌بر قوی و همه فن حریف همیشه روی آن حساب کرد.

حالا برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه خود فقط کافیست که جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کرده و یک خمیر تهیه کنید. سپس خمیر را بر روی لکه خون کشیده و ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا استراحت کند. بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده حالا با استفاده از یک دستمال مرطوب نخی یا حوله پنبه‌ای مرطوب، جوش شیرین را از روی لکه خون پاک کنید. اگر لکه همچنان پابرجا بود مجدداً این روش را تکرار کنید. البته پاک کردن لکه خون با استفاده از جوش شیرین ممکن است کمی طولانی‌تر از سایر مواد باشد. اما مطمئن باشید که یکی از بهترین و موثرترین پاک‌کننده‌ها برای لکه خون خصوصاً لکه خون خشک، جوش شیرین است.

خداحافظی همیشگی با لکه خون

این مطلب  را به پاک کردن لکه خون اختصاص دادیم. همانطور که اشاره کردیم بهتر است لکه‌ها خصوصاً لکه خون را تا زمانی که تازه است و خشک نشده، پاک کنید. البته اگر لکه لباس شما خشک شده بود باز هم جای هیچ نگرانی نیست. توصیه می‌کنیم که حتماً لباس خود را به خشکشویی‌ها تحویل داده تا آن‌ها به راحتی و بدون هیچ مشکلی لکه لباس شما را پاک کنند. برای مثال مجموعه اکتیو کلینرز با بهره‌گیری از کارشناسان ماهر و مجرب و شوینده‌های مناسب، بدون آسیب رساندن به رنگ و بافت پارچه شما می‌تواند لکه‌ها را پاک کند، البته در کوتاه‌ترین زمان ممکن. مجموعه ما دشمن سرسخت لکه خون یا هر لکه دیگری است که بر روی بافت پارچه لباس شما است. ضمن اینکه آن را بدون برجای گذاشتن اثری از مواد شیمیایی به سرعت تمیز کرده و شما را از شر آن خلاص می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *