0

نکاتی در خصوص شستشوی شال و روسری که باید بدانید

شستشوی شال و روسری و نکات آن | اکتیو کلینرز

شال و روسری‌ها در اندازه‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها، طرح‌ها و مهمتر از همه پارچه‌ها در کمد شما جا خوش کرده‌اند. پارچه‌های مختلف به روش‌های متفاوتی برای تمیز ماندن نیاز دارند. علاوه بر این، روسری‌ها معمولاً چیزی هستند که هنگام شستن لباس فراموش می‌شوند، اما باید مرتباً تمیز شوند.

اگر روسری‌های شما تقریباً همیشه برای مدت طولانی در مجاورت پوست شما هستند و شال‌های شما نیز در زمستان به خصوص زمانی که بیمار هستید، دهان و یا بینی شما را می‌پوشانند، به خاطر داشته باشید که باید آن‌ها را تمیز نگه دارید.

در این مقاله سعی داریم تا در یازده مرحله، بهترین روش شستشوی شال و روسری به صورت دستی و ماشینی را با شما به اشتراک گذاریم.

نحوه شستشوی روسری و شال‌هایی از جنس ابریشم، پشم و ترمه

در وهله اول سینک یا وان را با آب خنک پر کنید. روسری و شال‌هایی از جنس پشم، ترمه و ابریشم را نباید در ماشین لباسشویی شست. حرکات دستگاه آنقدر ملایم نیست که آن‌ها را بدون آسیب رساندن بشوید. در عوض، سینک، وان یا حتی کاسه‌ای پیدا کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا روسری شما به طور کامل در آب فرو رود. آن سینک، وان یا کاسه را با آب تمیز و خنک پر کنید.

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای چرخه‌هایی هستند که به طور خاص برای شستشوی ملایم پشم طراحی شده‌اند. اگر ماشین لباسشویی شما چنین تنظیماتی دارد، روسری‌های پشمی خود را با استفاده از این تنظیمات در ماشین لباسشویی بیاندازید. برای تنظیم ماشین لباسشویی خود به سراغ دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بروید.

به خاطر داشته باشید که از استفاده از آب گرم یا داغ خودداری کنید، زیرا ممکن است به پارچه‌های ظریف آسیب برساند.

مواد شوینده را به آب اضافه کنید

شوینده شال و روسری | اکتیو کلینرز

مواد شوینده ملایم لباسشویی را به آب داخل سینک و یا هر ظرفی که در نظر گرفته‌اید، اضافه کنید. هنگامی که سینک، وان یا کاسه با آب خنک پر شد، یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) مایع لباسشویی ملایم را به آن اضافه کنید. مواد شوینده را با قاشق یا دست در آب هم بزنید. اگر از پودر شوینده استفاده کرده‌اید، محلول را هم بزنید تا تمام پودر حل شود.

توصیه می‌شود از مواد شوینده مخصوصی استفاده کنید که به طور خاص برای شستشوی دستی ساخته شده‌است.

روسری و شال را 10 دقیقه در آب خیس کنید

بهترین روش شستن شال و روسری | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

روسری و یا شال پشمی، ترمه یا ابریشمی خود را به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید. آن را کاملا زیر آب فرو ببرید. در حالی که زیر آب است فشار دهید تا مطمئن شوید که تا حد ممکن آب جذب می‌کند. آن‌ها را چندین بار در آب بچرخانید. اجازه دهید روسری و شال شما حداقل 10 دقیقه دیگر در آب خیس بخورد. به خاطر داشته‌ باشید که روسری و شال را نباید بر روی یکدیگر بمالید. این کار ممکن است به پارچه آسیب برساند.

نوبت به آبکشی رسید

چگونه شال و روسری را بشوییم؟ | خشکشویی اکتیو کلینرز

برای آبکشی روسری خود را در آب خنک و تمیز خیس کنید تا تمام مواد شوینده آن پاک شود. در صورت تمایل می‌توانید روسری خود را به جای خیساندن آن در آب تمیز، زیر شیر آب قرار دهید. هنگام آبکشی روسری را مالش ندهید و یا چروک نکنید. وقتی دیگر حباب صابون در آب وجود نداشته باشد، می‌دانید که آبکشی کامل شده‌است.

اگر تصمیم دارید روسری خود را زیر شیر آب بشویید، از فشار ملایم آب استفاده کنید. شما می‌توانید روسری را در حین آبکشی فشار دهید، درست مانند زمانی که آن را در آب فرو کردید.

نکات شستشوی روسری و شال ابریشمی

نکاتی درباره شستشوی شال و روسری | خشکشوبی اکتیو

گاهی روسری‌ و یا شال‌های ابریشمی پس از شستشو، نرمی خود را از دست می‌دهند. یکی از راه‌های عالی برای احیای روسری‌ و یا شال‌های ابریشمی این است که آن‌ها را در مخلوطی از سرکه و آب خیس کنید. می‌توانید این کار را فورا انجام دهید یا می‌توانید صبر کنید تا روسری ابریشمی شما خشک شود و پارچه را بررسی کنید. در هر صورت، یک چهارم فنجان (59 میلی لیتر) سرکه سفید را به یک گالن (3.8 لیتر) آب ولرم اضافه کنید و روسری خود را به مدت 30 دقیقه در آب فرو کنید.

برای از بین بردن بوی سرکه از روسری ابریشمی خود، قبل از خشک شدن آن را در آب خنک و تمیز بشویید. می‌توانید روسری ابریشمی خود را زیر یک شیر آب (با فشار ملایم) بشویید تا زمانی که دیگر بوی سرکه را حس نکنید.

می‌توانید شستشو با استفاده از سرکه را چندین بار تکرار کنید تا روسری و یا شال ابریشمی شما کاملا احیاء شود.

شال و روسری خود را بین دو حوله قرار دهید

پس از به اتمام رسیدن فرایند شستشوی شال‌ و روسری، آن را بین دو حوله تمیز قرار دهید و با دستان خود روی حوله را فشار دهید تا آب اضافی تا حد امکان خارج شود.

از مالش یا فشار دادن روسری خودداری کنید.

نوبت به خشک کردن می‌رسد

قبل از اینکه روسری‌ و شال‌ها را کنار بگذارید یا آن‌ها را بپوشید، اجازه دهید در هوا خشک شوند. برای روسری‌ و یا شال‌های پشمی و ترمه، آن‌ها را روی یک حوله تمیز و خشک قرار دهید و بگذارید تا در هوا خشک شوند. برای روسری و یا شال‌های ابریشمی، آنها را روی چوب لباسی پلاستیکی آویزان کنید تا در هوا خشک شوند. می‌توانید آن‌ها را بیرون و در هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند، اما از قرار دادن آن‌ها در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا روسری شما خشک شود بسته به نوع ماده (پشم بیشتر از ابریشم طول می‌کشد) و مکانی که روسری را در آن قرار داده‌اید تا در هوا خشک شود متفاوت است.

برای خشک کردن روسری ابریشمی از چوب لباسی استفاده نکنید. فلز و چوب ممکن است به پارچه آسیب برساند.

نکاتی برای خشک کردن روسری و شال‌های ابریشمی

نحوه خشک کردن شال و روسری

روسری و شال ابریشمی خود را در حالی که هنوز مرطوب است اتو کنید. روسری و یا شال‌های ابریشمی باید اتو شوند تا چین و چروک‌هایی که ممکن است در فرآیند تمیز کردن ایجاد شده‌اند از بین بروند. با این حال، روسری و شال‌های ابریشمی را باید در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند اتو کرد، نه زمانی که کاملا خشک شده‌اند.

از یک تکه پارچه سفید تمیز بین اتو و روسری و یا شال ابریشمی خود برای محافظت از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه شستشوی ماشینی روسری و شال

شستشوی ماشینی شال و روسری | خشکشویی اکتیو کلینرز

برای شال و یا روسری‌های نخی یا پلی‌استر از تنظیمات ملایم یا ظریف روی ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. قبل از قرار دادن روسری در ماشین لباسشویی، برچسب آن را بررسی کنید تا از جنس آن مطمئن شوید. برچسب مراقبت همچنین شامل دستورالعمل‌هایی در نحوه شستشو است. اگر روسری و یا شال شما پلی‌استر یا نخی است، می‌توان آن را با چرخه ملایم یا ظریف روی ماشین لباسشویی، در آب سرد و با مواد شوینده ملایم شست.

شوینده ملایم هر نوع شوینده‌ای است که به طور خاص برای وسایلی که با دست شسته می‌شوند طراحی شده است. بهتر است روسری و شال‌های پلی‌استر یا نخی خود را قبل از قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی در یک کیسه مشبک قرار دهید.

نحوه خشک کردن روسری و شال‌های پلی‌استر و نخی

روسری و یا شال‌های نخی یا پلی استر خود را به بند رخت آویزان کنید تا در هوا خشک شوند. روسری و یا شال‌های نخی و پلی استر را نباید در خشک کن قرار دهید، زیرا خشک‌کن ممکن است به پارچه آسیب برساند. در عوض، آن‌ها را آویزان کنید تا در هوا خشک شوند. اگر جایی برای آویزان کردن آن‌ها ندارید، می‌توانید آن‌ها را روی حوله تمیزی بگذارید تا خشک شوند.

بهتر است هنگام آویزان کردن، آن‌ها را پشت و رو آویزان کنید تا خشک شوند.

برچسب روی روسری خود را دوباره بررسی کنید تا مشخص شود که آیا می‌توانید روسری خود را در خشک کن با دمای کم قرار دهید یا خیر. برخی از روسری‌ و یا شال‌ها ممکن است ترکیبی از الیاف باشند که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را در خشک کن قرار دهید.

نحوه خشک‌کردن روسری و یا شال‌های پشمی

نحوه شستن شال و روسری پشمی

روسری و یا شال پشمی خود را در خشک‌کن روی حرارت کم قرار دهید. پشم مصنوعی پلی استر است اما ممکن است به روش‌های کمی متفاوت برای شستشو و خشک کردن نیاز داشته باشد. روسری پشمی می‌تواند پس از تمیز کردن در ماشین لباس‌شویی به داخل خشک‌کن برود، اما برای جلوگیری از آسیب، خشک‌کن را روی یک چرخه ملایم قرار دهید.

همیشه ایده خوبی است که قبل از قرار دادن شال در خشک کن دستورالعمل تمیز کردن روسری و یا شال خود را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که روسری پشمی خود را اتو نکنید.

می‌توانید در صورتی که شال و روسری شما حساس است، از خدمات شستشوی سال و روسری خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز استفاده کنید.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *