0

نحوه شستن کوسن و بالش به روش حرفه‌ای

نحوه شستن کوسن و بالش | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

نحوه شستن کوسن و بالش اهمیت زیادی دارد چون شستن این دو آیتم تاثیر بسیار زیادی در سلامت ما خواهد داشت. همه‌ی ما می‌دانیم که بالش‌ها و کوسن‌ها به دلیل قرار گرفتن در نزدیک‌ترین حالت به بدن انسان و تماس مستقیم با پوست و مو، تاثیر بسیار زیادی در سلامتی دارند. بر همین اساس اطلاع از نحوه صحیح شستشوی آن‌ها با ماشین لباسشویی یا با دست اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه بد نیست بدانید شستشوی دستی بهتر می‌تواند بالش‌ها و کوسن‌ها را تمیز کند یا استفاده از ماشین لباسشویی و سپردن آن‌ها به خشکشویی‌ها نسبت به روش دستی ارجحیت دارد؟

نحوه شستن کوسن و بالش و بهترین زمان برای شستشو

نحوه شستن کوسن و بالش اهمیت زیادی دارد اما پیش از آن بهتر است که بهترین زمان برای انجام دادن این کار را بدانید. ضمن اینکه در کنار شستشوی بالش، لازم است به شستشوی تشک، خشکشویی ملحفه و شستشوی روتختی نیز توجه داشته باشید.

بهترین زمان شستن بالش‌ها

بهترین زمان شستشوی کوسن و بالش | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

برای شستن بالش لزومی ندارد که زودتر از ۶ ماه عمل کنید. اما ملحفه‌ها و روبالشی‌ها را هر هفته باید تعویض کرده و به خوبی شستشو دهید. پژوهشگران بر این باورند که شستن بالش‌ها ۴ بار در طول سال مناسب است اما بهتر است که روبالشی‌ها در فاصله‌های زمانی کوتاه تعویض و حتماً شسته و ضدعفونی شوند. البته اگر برای شما سخت است که بالش‌ها را سالی ۴ بار بشویید، توصیه می‌کنیم که دیگر حداقل سالی یک بار آن‌ها را شستشو دهید. چون درهرحال بالش‌ها به عرق و چربی سر و صورت آغشته می‌شوند و یا آلوده به ذرات غبار هستند که همه همگی موجب به خطر افتادن سلامتی ما خواهند بود.

بهترین زمان شستن کوسن‌ها

برای شستشو دادن کوسن‌ها نیز بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید. اول اینکه کوسن شما یک کوسن معمولی است یا به عنوان یک کوسن تزیینی مورد استفاده قرار گرفته. بر همین اساس شستشوی کوسن‌های ساده و معمولی در منزل راحت است. اما کوسن‌های تزیینی باید با رعایت نکاتی خاص شستشو شوند.

به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که آن‌ها را به خشکشویی تحویل دهید. بر همین اساس توصیه می‌شود که حداقل در طول یک ماه یک بار کوسن‌ها را بشویید. البته اگر ملحفه و کاور آن‌ها قابل جدا شدن است می‌توانید فقط کاور کوسن‌ها را بشویید. اما درهرحال توصیه می‌کنیم که از شستن‌ آن‌ها غافل نشوید. دقت کنید که آلودگی ایجاد شده بر روی کوسن‌ها می‌تواند باعث بروز آلرژی در شما شود. به همین دلیل باز هم تاکید می‌کنیم که حداقل ماهی یک بار کوسن‌های خود را بشویید.

بهترین روش و نحوه شستن کوسن و بالش

بهترین روش شستشوی بالش و کوسن | اکتیو کلینرز

البته شما می‌توانید به عنوان بهترین نحوه شستن کوسن و بالش آن‌ها را در منزل شستشو دهید. اما توصیه می‌کنیم که برای حفظ ظاهر و شستشوی دقیق و استاندارد کوسن‌ها و بالش‌ها حتماً آن‌ها را به خشکشویی تحویل دهید. نکته مهمی که در فرایند شستشوی بالش‌ها و خصوصا کوسن‌ها باید به آن دقت شود این است که برخی از کوسن‌ها را می‌توانید در ماشین لباسشویی قرار دهید. اما برخی از آن‌ها صرفا باید با دست شسته شوند.

بر همین اساس در گام اول از شستشوی کوسن و بالش توصیه می‌کنیم که حتماً لیبل محصولات خود را مطالعه کنید و با توجه به اطلاعات ارائه شده آن‌ها را بشویید. اگر کوسن یا بالش شما لیبل یا اطلاعات خاصی نداشت جنس پارچه را لحاظ کرده و به آن دقت کنید. پارچه‌هایی که ابریشم و پشم هستند قاعدتا بافت حساس و لطیفی دارند. بر همین اساس توصیه می‌شود که این کوسن‌ها را حتماً به خشکشویی تحویل دهید تا پارچه‌ی آن‌ها هیچ آسیبی نبیند.

نکاتی کلیدی برای شستن کوسن و بالش

در زمان شستن کوسن‌ها و بالش‌ها شما باید به نکات مهمی دقت کنید تا محصول شما آسیب ندیده و البته بهتر و سریع‌تر شستشو شود. در همین قسمت ما قصد داریم تا نکات اصلی در مورد نحوه شستن کوسن و بالش را با شما در میان بگذاریم تا با کمترین آسیب، محصولات خود را مانند روز اول شستشو داده و استفاده کنید.

از پارچه‌های مشابه استفاده کنید

گاهی اوقات به کار بردن برخی از مواد شیمیایی و شستشودهنده برای تمیزی کوسن‌ها و بالش‌ها باعث می‌شود تا بافت پارچه‌ی محصول شما تغییر رنگ دهد، بپوسد یا آب برود. به همین دلیل قبل از هر کاری به شما توصیه می‌کنیم که حتماً مواد شوینده مورد نظر خود را بر روی پارچه‌های مشابه بالش و کوسن امتحان کنید تا محصول شما با مشکلی روبرو نشود.

برای این منظور فقط کافیست یک حوله را به ماده شوینده آغشته کرده و بر روی پارچه مشابه قرار داده و فشار دهید. حالا ۳۰ ثانیه نگه دارید و سپس پارچه و حوله را از یکدیگر جدا کنید. سپس مجدداً به پارچه استراحت بدهید تا عکس العمل آن در مقابل مواد شوینده را مشاهده کنید. در این بین دقت کنید که آیا حوله شما در تماس با مواد شوینده به پارچه رنگ داده است یا خیر. در انتها اگر پارچه شما به هر دلیلی تغییر رنگ داد یا آسیب دید، بهتر است که مواد شوینده را عوض کنید.

علائم و نکات روی لیبل را فراموش نکنید

بهترین روش شستن بالش و کوسن | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم برای شستشوی بهتر کوسن‌ها و بالش‌ها به برچسب شستشوی محصول خود دقت کنید. بر روی این لیبل درجه حرارت مجاز آب، قابل شستشو بودن یا نبودن محصول شما در ماشین لباسشویی و حتی مواد مجاز شیمیایی برای شستشوی محصول نیز قید شده‌اند. نکته‌ای که در این قسمت باید به آن دقت کنید این است که تداوم طول عمر کوسن و بالش شما صرفاً با توجه به نکاتی که بر روی لیبل درج شده است،  امکان‌پذیر خواهد بود.

لکه‌گیری را فراموش نکنید

فراموش نکنید که قبل از شستن کوسن‌ها و بالش‌ها، اگر سطح آن‌ها دچار لکه خاصی شده اول از همه لکه‌بری را انجام دهید. گاهی اوقات دیده شده که افراد بدون در نظر گرفتن لکه پارچه کوسن و بالش شروع به شستن و تمیز کردن آن کرده‌اند. شاید ندانید که همین موضوع ساده سبب شده تا لکه بر نواحی دیگر ظاهر شده و تمام سطح کوسن و بالش را درگیر کند.

لکه‌گیری کوسن و بالشت |‌ اکتیو کلینرز

بر همین اساس و با درنظر گرفتن متریال کوسن یا بالشت و با لحاظ کردن نوع لکه و نحوه پاک کردن آن، در گام اول بهتر است لکه‌زدایی را انجام داده و سپس با خیال راحت محصول خود را به خشکشویی بسپارید. البته در برخی از خشکشویی‌ها همین فرآیند لکه‌بری هم توسط مجموعه انجام خواهد شد. فقط کافی است در زمان تحویل دادن محصول خود، موضوع ایجاد لکه بر روی سطح پارچه را اطلاع دهید.

نکاتی در رابطه با نو و تمیز نگه داشتن بالش و کوسن

قسمت قبل اشاره کردیم که چطور می‌توانید کوسن و بالش خود را به بهترین شکل ممکن شستشو دهید.  بر همین اساس در این قسمت به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید قبل از اطلاع از نحوه شستن کوسن و بالش، این دو محصول را تمیز نگه دارید تا نیاز کمتری به شستشو داشته باشند.

نکاتی برای نو و تمیز نگه داشتن کوسن و بالش | اکتیو کلنینرز
  • نکته اول اینکه حتماً بر روی کوسن و بالش خود از کاور و ملحفه‌های مخصوص این محصولات استفاده کنید. این کاورها در طرح‌ها، رنگ‌ها و متریال‌های مختلف موجود هستند و شما به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن مبلمان و دکوراسیون اتاق خواب، نشیمن یا پذیرایی خود از آن‌ها استفاده کنید. این کاورها کمک می‌کنند تا حتی بالش‌ها و کوسن‌های شما لکه نشده و به گرد و غبار و چربی و عرق مو و صورت نیز آغشته نشوند.
  • فاکتور دوم این است که حتما کوسن‌ها را با استفاده از جاروبرقی هم تمیز کنید. به عبارتی وقتی در حال گردگیری و تمیز کردن منزل هستید، با استفاده از جاروبرقی بر روی سطح کوسن‌ها کشیده و آن‌ها را به خوبی تمیز کنید.
  • همچنین برای شستشوی بهتر کوسن و بالش خصوصاً برای کاور کوسن‌ها از رنگ‌های چرک تاب استفاده شود. رنگ‌هایی مانند سبز زیتونی، سبز ماشی، خاکستری، سورمه‌ای و مشکی از جمله رنگ‌هایی هستند که در صورت آلوده شدن کمتر جلب توجه می‌کنند. البته این نکته نباید باعث شود که شما در شستشوی این محصولات کوتاهی کنید. اما گاهی اوقات اگر بازه شستن این محصولات کوتاه شد، استفاده از کاورها و پوشش‌هایی با رنگ چرک تاب هم می‌تواند کمک کننده باشد.
  • فراموش نکنید که قبل از شستن کوسن‌ها و بالش‌ها، اگر سطح آن‌ها دچار لکه خاصی شده اول از همه لکه‌بری را انجام دهید گاهی اوقات دیده شده که افراد بدون در نظر گرفتن لکه پارچه کوسن و بالش اقدام به شستن و تمیز کردن آن کرده‌اند و همین موضوع سبب شده تا لکه بر نواحی دیگر ظاهر شده و تمام سطح کوسن و بالش را درگیر کند.
  • در آخر بد نیست بدانید که شستشوی بالش‌ها نیز با در نظر گرفتن ماده‌ای که در آن‌ها استفاده شده، انجام می‌شود. اینکه بالش شما حاوی پر، مموری فوم، ابر، پشم شیشه و مواد دیگر باشد می‌تواند تاثیر فراوانی در نحوه شستشوی آن‌ها داشته باشد.

 کوسن‌ها و بالش‌ها را همیشه تمیز نگه دارید

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم نحوه شستن کوسن و بالش اصلاً سخت نیست. اما بد نیست بدانید که در فضای آپارتمانی شستن این محصولات می‌تواند شما را دچار مشکل کند. همچنین قرار دادن بالش‌ها و کوسن‌ها درون لباسشویی می‌تواند ماشین لباسشویی شما را با خطری جدی مواجه کند. بر همین اساس ما به شما توصیه می‌کنیم که بالش‌ها و کوسن‌ها را حتماً به خشکشویی تحویل دهید. مطمئن باشید که مجموعه‌های منظم و متخصصی مانند اکتیو کلینرز با نهایت دقت، ظرافت و رعایت تمام نکات مهم و ضروری، بالش‌ها و کوسن‌های شما را به خوبی تمیز کرده و مانند روز اول به شما تحویل می‌دهند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *