0

راهنمای جامع شستشوی کوله‌پشتی

شستشوی کوله پشتی | اکتیو کلینرز

شستشوی کوله‌پشتی باید با رعایت چند نکته انجام شود تا کوله‌پشتی شما آسیب نبیند و درست مانند روزی باشد که آن را خریده‌اید. کوله پشتی شما در هر حال در مقابل رطوبت، گرد و خاک، نور آفتاب و آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. حتی ممکن است موادی را در درون کوله پشتی خود قرار دهید که نشت کرده و کوله پشتی شما را آلوده کنند. تمام این موارد در کنار یکدیگر سبب می‌شوند که کوله پشتی شما آلوده شده و نیاز به شستشو داشته باشد. همچنین در زمان خرید کوله‌پشتی می‌توانید از فروشنده بپرسید کوله‌پشتی شما قابل شستشو هست یا خیر؟ البته تمام کوله‌پشتی‌ها قابل شستشو هستند. اما در هر حال شستن این کیف هم اصول و قواعد خود را دارد که اگر آن را رعایت کنید به راحتی می‌توانید تا سال‌ها از کوله‌پشتی خود استفاده کرده و از آن خوب نگهداری کنید.

شستشوی کوله‌پشتی و راه و روش آن

روش‌های شستن کوله‌پشتی | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

کوله‌پشتی برای تمام افراد کاربردی و پرطرفدار است. دانشجو باشید یا دانش آموز، قصد سفر داشته باشید یا شغل شما خارج از خانه باشد، در هر حال داشتن یک کوله پشتی لازم و ضروری است. البته کوله پشتی‌ها با گذشت زمان فرم خود را از دست داده و فرسوده می‌شوند. آلودگی‌های مکرر و موادی که درون کوله‌پشتی قرار می‌گیرند می‌توانند آن‌ها را دچار فرسایش کنند. به همین دلیل بهتر است که حتما کوله‌پشتی خود را بعد از مدت زمانی استفاده کردن، شستشو دهید. مواد و محصولات تمیزکننده‌ای که در بازار برای کوله‌پشتی‌ها وجود دارد متفاوت است و شما با در نظر گرفتن متریال کوله‌پشتی خود به راحتی می‌توانید شوینده مناسب برای شستشوی آن را پیدا کنید. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور مرحله به مرحله کوله‌پشتی خود را تمیز کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید.

شستشوی مرحله به مرحله کوله‌پشتی

چگونه باید کوله پشتی را بشوییم؟

در این قسمت با ما همراه باشید تا مراحل شستشوی کوله‌پشتی را برای شما شرح دهیم. بدون شک این مراحل اگر اصولی و درست انجام شوند برای شما کاربردی خواهند بود.

تکان دادن کوله‌پشتی

در مرحله اول توصیه می‌کنیم که برای شروع شستن کوله پشتی خود کوله‌پشتی خود را به بیرون از منزل برده و آن را روی یک زیرانداز قرار دهید. حالا تمام زیپ‌های آن را باز کرده، کیف را سر و ته کنید. قسمت انتهای آن را بگیرید و محکم تکان دهید. اینکه تمام زیپ‌ها حتی از کوچکترین تا بزرگترین زیپ باز باشد نکته مهمی است. قرار است کوله‌پشتی شما را به طور کامل خالی کنیم. پس حتی زیپ‌های مخفی را هم باز کرده و درون آن‌ها را با دقت جستجو کنید. ذرات بیسکویتی که قبل آن‌ها را خورده باشید یا دستمال کاغذی‌هایی که در جیب مخفی شما قرار گرفته‌اند در کنار خرده نان‌های ساندویچی یا میوه باید از کوله‌پشتی شما خارج شوند تا کوله‌پشتی بدون ماده خارجی شستشو شود.

اطمینان از خالی بودن کوله‌پشتی

نحوه شستشوی کوله‌پشتی | خشکشویی اکتیوکلینرز

در گام بعدی مطمئن شوید که تمام ذرات آن خارج شده و هیچ ماده خارجی دیگری در آن وجود ندارد. حالا کیف را به داخل خانه برده و برای مراحل بعدی شستشو آماده کنید.

ماشین لباسشویی و کوله‌پشتی

اگر تصمیم گرفتید کوله‌پشتی خود را با ماشین لباسشویی تمیز کنید دقت کنید که ماشین لباسشویی شما از کدام نوع است. اگر از مدل‌هایی است که درب آن از بالا باز می‌شود، بهتر است که کیف کوله‌پشتی خود را در یک کیسه مخصوص شستشو یا یک روبالشی قرار دهید و بعد آن را درون ماشین بگذارید. این کار باعث می‌شود که کوله‌پشتی شما و همینطور ماشین لباسشویی شما آسیب نبینند. اما اگر درب ماشین لباسشویی شما از روبرو باز شده و ماشین لباسشویی شما معمولی است نیازی به انجام دادن این کار نیست و شما به راحتی می‌توانید کوله پشتی خود را مستقیماً درون لباسشویی بگذارید.

لکه‌گیری ماشین لباسشویی 

در این مرحله قبل از شستن کوله‌پشتی درب ماشین لباسشویی را چک کرده آن را بررسی کنید. اگر ماشین لباسشویی شما یا قسمت‌هایی از آن لکه دارد سعی کنید که لکه‌ها را با شوینده‌های مناسب تمیز کرده و ماشین لباسشویی خود را کامل لکه‌گیری کنید. این کار کمک می‌کند تا کیف شما دچار لک و آلودگی جدیدی نشده و به خوبی شستشو شود.

برنامه مناسب لباسشویی برای شستشو

توصیه می‌کنیم که برای شستن کوله‌پشتی خود هرگز و تحت هیچ شرایطی از آب گرم استفاده نکنید. شستشوی کوله‌پشتی شما بهتر است که با آب ملایم انجام شود. آب ملایم رو به سرد بهترین انتخاب است تا کیف دوشی شما بدون کمترین آسیبی تمیز شده و تمام درز و گوشه‌های آن بدون ایجاد پارگی یا مشکلی تمیز شود. حالا که کوله را در لباسشویی قرار داده‌اید فقط کافی است که منتظر بمانید تا به خوبی کوله‌پشتی شما شسته شده، آب آن گرفته شود و به شما تحویل داده گردد.

خشک کردن کیف کوله‌پشتی

خشک کردن کوله‌پشتی | اکتیو کلینرز

حالا که با هم مرحله به مرحله شستشوی کوله‌پشتی را انجام دادیم در ادامه به شما نحوه خشک کردن آن را هم خواهیم گفت. برای خشک کردن کیف کوله‌پشتی خود هرگز آن را در خشک‌کن لباسشویی قرار ندهید. حرارت بالایی که در خشک‌کن وجود دارد بدون شک به کوله‌پشتی شما آسیب زیادی خواهد زد و پارچه آن به شدت آسیب می‎بیند. برای همین منظور توصیه می‌کنیم که کوله‌پشتی خود را در فضای باز آویزان کنید. بهتر است کوله‌پشتی در معرض هوای آزاد و نور آفتاب قرار بگیرد تا کاملا خشک شده و و آسیبی به آن نرسد.

اگر امکان استفاده از نور خورشید و هوای آزاد را ندارید از فضای خانه خود  استفاده کنید و اجازه بدهید که قسمت‌های مختلف کیف کوله‌پشتی شما از قسمت سطح تا عمیق‌ترین نقطه آن کاملا خشک شود. هیچ رطوبتی نباید در کیف کوله‌پشتی شما بماند. توصیه می‌کنیم که تمام جیب‌ها و زیپ‌ها را باز کنید تا کوله‌پشتی به صورت عمقی و کامل خشک شود.

شستشو و تمیز کردن راحت کوله‌پشتی

شستشوی کوله‌پشتی را مرحله به مرحله با هم مرور کردیم. توصیه می‌کنیم که اگر امکان شستشوی کیف خود در منزل را ندارید، آن را به خشکشویی‌های باتجربه‌ای مانند اکتیو کلینرز بسپارید که با مهارت کامل کیف شما را مانند روز اول به شما تحویل خواهند داد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *