0

راهنمای تمیز کردن ماشین لباسشویی

نحوه‌ی شستشوی ماشین لباسشویی | اکتیو کلینرز

تمیز کردن ماشین لباسشویی اصلا سخت نیست. شاید باورش سخت باشد که لباسشویی با وجود مواد شوینده متعدد که برای شستشوی لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد، احتیاج به تمیز کردن داشته باشد. شاید باور نکنید اما لباسشویی مکانی مناسب برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها و ویروس‌هاست و اگر تصمیم دارید تا لباس‌های شما همیشه تمیز و بدون کوچک‌ترین آلودگی باشند، باید حتما ماشین لباسشویی خود را ضدعفونی کنید. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور نظافت، جرم‌گیری کردن و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی خود را انجام دهید تا ماشین لباسشویی شما همیشه مانند روز اول تمیز و بدون آلودگی باشد.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

تمیز کردن ماشین لباسشویی | خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز

چند راه آسان برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

اگر ماشین شما برنامه اتوماتیک برای پاکسازی فضای داخلی خود داشته باشد، تمیز کردن ماشین لباسشویی راحت است. اما اگر ماشین لباسشویی چنین تنظیماتی را نداشت، باز هم می‌توانید به راحتی فضای داخلی آن را تمیز کنید. تمیز کردن بدنه و داخل ماشین لباسشویی راحت است اما برای رفع کردن بوی بد و همینطور تمیز کردن لاستیک این ماشین شما باید وقت و زمان بیشتری را اختصاص دهید. شاید برای شما سوال پیش آید که علت ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی و لزوم انجام این کار چیست؟!

همانطور که گفتیم گاهاً بیشتر افراد تصور می‌کنند که فضای ماشین لباسشویی مملو از مواد شوینده بوده و بدون شک آلودگی ندارد. اما بد نیست بدانید که رطوبت موجود در داخل ماشین لباسشویی فضایی مناسب برای رشد ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها است. ضمن اینکه مراحل شستشو و تمیز کردن ماشین لباسشویی با آب ولرم رو به سرد صورت می‌گیرد. این دما در بیشتر اوقات برای نابود کردن میکروب‌ها کافی و مناسب نیست. ضمن اینکه باکتری‌ها و میکروب‌هایی که در لباس‌های کثیف وجود دارند در حین شستشو در میان شکاف‌ها و درز‌ها فرو رفته و زمینه‌ای برای رشد کردن قارچ‌ها و کپک‌ها هستند. همچنین شوینده‌ای که به همراه املاح در ماشین لباسشویی باقی می‌ماند شروعی برای رسوب گذاری ماشین لباسشویی خواهد بود. به همین دلیل برای اینکه لباس‌هایی واقعاً تمیز و بدون آلودگی داشته باشید و بوی نامطبوع لباسشویی خود را از بین ببرید باید حتماً آن را ضدعفونی کنید.

بهترین زمان برای تمیز کردن لباسشویی

راهنمای تمیز کردن ماشین رخت‌شویی

در ادامه با درج جزئیات به شما خواهیم گفت که چه زمانی بهتر است ماشین لباسشویی خود را ضدعفونی کرده و شستشو دهید.

بوی نامطبوع لباسشویی

اگر مدتی از ماشین لباسشویی خود استفاده نکنیم بعد از مدت زمان کوتاهی متوجه بوی نامطبوع آن خواهیم شد. این بوی نامطبوع به دلیل وجود باکتری‌ها در درون دیگ لباسشویی شما است. این باکتری‌ها در زمان شستشو به سرعت به لباس‌های شما منتقل خواهند شد. پس اگر ماشین لباسشویی شما بوی نامطبوعی داشت توصیه می‌کنیم که حتماً آن را ضدعفونی کنید. به عبارتی بوی نامطبوع اولین نشانه برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی شما خواهد بود.

کپک زدن ماشین لباسشویی

چگونه ماشین لباسشویی را بشوییم؟ | اکتیو کلینرز

فاکتور بعدی که نشان دهنده زمان شستشو و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی شما است، کپک زدن آن خواهد بود. بهتر است هر از چند وقت ماشین لباسشویی را به لحاظ ظاهر کنترل کنید. خصوصاً در قسمت درب لباسشویی دقت کرده و آن را با ریز بینی و در نظر گرفتن جزئیات بررسی کنید. شاید ندانید که واشر لاستیکی در قسمت درب لباسشویی مکانی مطمئن برای وجود و پرورش کپک‌ها است.

آب کثیفی هم که در حین شستن در این قسمت از لباسشویی جمع خواهد شد بهتر است که بعد از پایان و اتمام شستشوی لباس‌ها با یک پارچه تمیز و جمع شده و خشک شود تا واشر لباسشویی شما کپک نزند. اگر این قسمت از ماشین لباسشویی خود را باز کردید و با نقطه‌های سیاه و کپک‌ها روبرو شدید توصیه می‌کنیم که سریعا این قسمت را ضدعفونی کنید. این کپک‌ها به راحتی می‌توانند به لباس‌ها منتقل شده و موجب بروز ناراحتی‌های متعدد پوستی شوند.

بررسی کردن لباس‌ها بعد از انجام شستشو

فاکتور مهم بعدی که تاکید بر تمیز کردن ماشین لباسشویی شما دارد این است که ممکن است بعد از شستن لباس با لکه‌های سیاه زیادی بر روی آن روبرو شوید. این یعنی زمان شستن و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی فرارسیده. این لکه‌های سیاه قطعاً به دلیل وجود آهک هستند. آهک به سرعت می‌تواند درون لوله‌های ماشین لباسشویی شما نفوذ کرده و تاثیرات وحشتناک و مخربی بر روی آن بگذارد. پس توصیه می‌کنیم که قبل از اینکه به ناچار مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین باشید این فاکتورها را در نظر گرفته و لباسشویی خود را ضدعفونی کنید. 

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی | اکتیو کلینرز

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی 

برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی اول از همه باید محفظه را شستشو دهید. این محفظه بعد از مدت زمانی جرم گرفته و موادی شبیه جلبک در آن شروع به رشد کردن می‌کنند. محفظه را خارج کرده، مسواکی را به شامپو یا پودر لباسشویی آغشته کنید و محفظه را کامل با آن تمیز کنید.

بعد از آن فیلتر پایین ماشین لباسشویی را که پر از مو و پرز است تمیز کنید. این فیلتر با در نظر گرفتن دفترچه راهنما به راحتی قابل تمیز شدن است.

در گام بعدی به سراغ لاستیک دور دهنه لباسشویی رفته و لایه سبز رنگ سیاهی که بر روی آن تشکیل شده را تمیز کنید. این لایه به واسطه باقی ماندن آب کثیف در بین نوار پلاستیکی ممکن است که کپک زده باشد. پس اول روی آن کمی سرکه بریزید و اجازه هید که دو الی سه ساعت باقی بماند. بعد با یک برس نرم یا مسواک لایه لاستیکی را تمیز کنید.

در آخر هم درب شیشه‌ای ماشین لباسشویی را با اسپری سرکه از آلودگی‌ها پاک کنید. حتی می‌توانید ۵۰ درصد مایع سفید کننده و ۵۰ درصد آب را با هم ترکیب کرده و درب شیشه‌ای را نیز با این مواد تمیز کنید.

هرگز تمیز کردن ماشین لباسشویی را فراموش نکنید!

تمیز کردن ماشین لباسشویی باید همیشه در اولویت شما قرار داشته باشد. اینکه ماشین لباسشویی آلوده شود به راحتی می‌تواند لباس‌های شما را آلوده کرده و مشکلات پوستی فراوانی برایتان ایجاد کند. نکته‌ای که باید در آخر به آن اشاره کنیم این است که اگر لباس‌های خود را به خشکشویی‌ها دادید، اکیداً توصیه می‌کنیم که از خشکشویی‌های معتبر مانند اکتیو کلینرز استفاده کنید. مجموعه‌ای که با رعایت اصول بهداشتی در لباسشویی‌های بزرگ و صنعتی خود آن‌ها را تمیز کرده و از بروز آلودگی بر روی لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *