0

بهترین روش برای اتو کردن شلوار

بهترین روش اتو کردن شلوار

اتو کردن شلوار یکی از ساده‌ترین کارهای دنیاست. اگر شلوار شما خط اتو داشته باشد به راحتی می‌توانید آن را اتو کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. اگر هم خط اتو نداشته باشد با سرعت بیشتری می‌توانید آن را اتو کرده و در نتیجه یک شلوار صاف و مرتب داشته باشید. شلوار پوششی است که برای نیم تنه پایین ما استفاده می‌شود و تاثیر فراوانی در ظاهر ما دارد. یک شلوار چروک و نامرتب به کلی ظاهر ما را تخریب خواهد کرد.

نکات اصلی برای اتو کردن شلوار

قبل از اینکه راجع به اصل قضیه صحبت کرده و به شما بگوییم که چطور می‌توانید شلوار خود را به سرعت و به راحتی اتو کنید، اجازه دهید چند نکته را به شما گوشزد کنیم. نکاتی که کمک می‌کنند تا پروسه اتو کردن شلوار مردانه برای شما به راحتی و به سرعت پیش برود. همانطور که اشاره کردیم اتو کردن و مرتب بودن لباس‌ها تاثیر بسیار زیادی در ظاهر ما دارد. این مرتب بودن به طور کلی می‌تواند همه چیز را به نفع ما تغییر داده و ورق را برگرداند. فقط کافیست یک دقیقه وقت گذاشته و این نکات را مرور کنید تا در ادامه با هم به پروسه اتو کردن شلوار برسیم.

  • حتماً برای اتو کردن از میز اتو استفاده کنید. چون هم ایمن‌تر بوده هم کار شما سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.
  • ابتدا اتو را روشن کنید و بعد از اینکه درجه آن را مشخص کردید، منتظر روشن شدن چراغ یا سنسور آن بمانید.
  • قبل از استفاده کردن از اتو حتماً مطمئن شوید که سطح اتو تمیز و بدون لکه و آلودگی است. برای این کار هم فقط باید با استفاده از یک پارچه نم‌دار، سطح اتوی خود را تمیز کنید. اگر اتو سطح کثیفی داشته باشد به راحتی لباس شما را دچار لک و آلودگی خواهد کرد و این لکه به راحتی از روی پارچه لباس شما پاک نخواهد شد.
  • برای تمیز کردن سطح اتو می‌توانید از نمک هم استفاده کنید. مقداری نمک را بر روی پارچه‌ای نمدار ریخته و زمانی که اتوی شما خوب داغ شد پارچه نمکی را بر روی سطح اتو بکشید. سپس سطح آن را خوب تمیز کنید. 
  • دقت کنید که لباس شما هم قبل از اتو کشیدن تمیز باشد. اگر لباس لکه داشته باشد و شما آن را اتو کنید این کار باعث تثبیت لکه بر روی پارچه خواهد شد.
  • فراموش نکنید که حتماً محفظه آب اتوی خود را تا خط نشان پر کنید. استفاده از اتو همراه با کمی بخار کمک می‌کند تا کیفیت کار شما افزایش یابد.
  • اتوهای امروزه هیچ شباهتی به اتوهای گذشته ندارند و همگی پیشرفته هستند. برای مثال بر روی دسته یا بدنه اتو قسمتی برای تنظیم کردن درجه حرارت قرار داده شده که شما با در نظر گرفتن جنس پارچه خود می‌توانید حرارت مناسب را در نظر بگیرید. در همین راستا اگر لباس شما کتان یا نخی بود می‌توانید کمی درجه اتو را بالا ببرید تا راحت‌تر لباس شما را اتو کند.

اما اگر لباس شما الیاف مصنوعی بود توصیه می‌کنیم که با درجه حرارت کم لباس را اتو کنید. همچنین برای لباس‌های پشمی درجه حرارت متوسط بهترین انتخاب به حساب می‌آید. در نهایت دقت کنید که بیشتر لباس‌ها لیبل یا برچسبی دارند که نحوه شستشو و درجه حرارت مناسب اتوی لباس بر روی آن‌ها مشخص شده است. شما با در نظر گرفتن این اطلاعات خیلی بهتر و راحت‌تر می‌توانید لباس‌های خود را شسته و در نهایت اتو کنید.

  •  اگر لباس شما لیبل یا برچسبی نداشت که جنس لباس را مشخص کرده و اطلاعات کافی برای اتو کردن و شستشو پارچه در دسترس شما نبود، توصیه می‌کنیم که حتماً از حرارت پایین برای اتو کشیدن لباس استفاده کنید.

اتو کردن شلوار زنانه یا مردانه

حالا که اطلاعات کافی برای اتو کردن لباس و نکات و ریزه کاری‌های قبل از اتو را با هم مرور کردیم، به مرحله اتو کردن شلوار می‌رسیم. در ادامه ما هم قصد داریم به همراه شما تمام مراحل اتو کردن شلوار را گام به گام طی کنیم.

  • در قدم اول با در نظر گرفتن اطلاعات شلوار و جنس و متریال پارچه آن، درجه حرارت اتو را مشخص کنید.
  • بعد از آن شلوار را وارونه کرده و بعد از گرم شدن اتو، اول درون آستر را اتو کنید. اگر آستر چروک باشد شلوار شما به خوبی اتو نخواهد شد.
  • بعد از آن به مهم‌ترین قسمت اتو کردن شلوار می‌رسیم. جیب عقب و اطراف زیپ شلوار از سخت‌ترین قسمت‌های شلوار برای اتو کردن به حساب می‌آیند. این دو قسمت بعد از هر بار نشستن و بلند شدن به شدت چروک و نامرتب می‌شوند. به همین دلیل شما برای اتو کردن این دو بخش باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید.
  • حالا قسمت بالایی شلوار خود را بر روی میز اتو بگذارید و آن را کاملاً صاف و یک دست اتو کنید. بهتر است که چند ثانیه اتو را در این قسمت قرار داده و کمی با دست خود فشار دهید. نیازی نیست که حتماً اتو بر روی شلوار در این قسمت حرکت کند. فقط کافیست که شما اتو را بردارید و بر روی قسمت بعدی فشار دهید. این روش اتو کردن کمک می‌کند که دور تا دور کمر شلوار شما به راحتی اتو شده و فرم بگیرد.

همچنین اگر اطراف کمر شلوار شما پلیسه، ساسون، تکه دوزی پارچه، طرح‌ یا چین داشت مواظب باشید که خط‌‌ها در این قسمت آسیب ندیده و خراب نشوند. برای همین بهتر است که دقیقاً بر روی خطی که از قبل تعیین شده اتو را قرار دهید.

  • حالا به مهم‌ترین قسمت ماجرا می‌رسیم. اگر شلوار شما خط اتو داشت بهتر است که دقیقاً تمام درزهای شلوار را بر روی یکدیگر قرار داده و چند بار چک کنید که همه آن‌ها درست روی هم باشند. اینکار کمک می‌کند خط اتوی شما دوتایی نشود. بعد از آن به آرامی خط اتو را اتو کنید.
  • در گام آخر هم دقیقاً بعد از اتو کشیدن خط اتو، به قسمت میانی شلوار می‌رسیم. برای اتو کردن قسمت میانی شلوار هم که بدون شک چروک‌های زیادی دارد فقط کافیست که اتو را روی چروک‌ها قرار داده و کمی فشار دهید.

نکات حین اتو کردن شلوار

حالا که با هم مراحل اتو کردن شلوار را طی کردیم، اجازه دهید چند نکته مهم و ضروری در حین اتو کردن شلوار را نیز برای شما شرح دهیم.

  • نکته اول و مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای شما توضیح دهیم این است که سعی کنید اتو را مستقیماً بر روی پارچه شلوار نکشید. چون باعث براق شدن آن خواهد شد. فقط کافیست که اتو را به صورت متمرکز و نقطه‌ای بر روی قسمت‌های چروک پارچه گذاشته، کمی فشار دهید تا چروک آن نقطه برطرف شود. این کار را پرس کردن می‌گویند.
  • البته توصیه می‌کنیم که حتماً یک پارچه سفید نخی را کمی مرطوب کرده و بر روی قسمتی که می‌خواهید اتو کنید قرار دهید. این کار باعث می‌شود که شلوار یا لباس شما برق نیفتاده و پروسه اتو کردن شما سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.
  • برخی از افراد هم در زمان پرس کردن از بخار استفاده می‌کنند. این کار باعث سریع‌تر باز شدن چروک‌ها شده و شما مدت زمان کمتری را به اتو کشیدن شلوار اختصاص خواهید داد.
  • در نهایت فراموش نکنید که بعد از اتو کردن شلوار به سرعت آن را بر روی چوب لباسی قرار داده تا خط اتوی آن خراب نشده و شلوار مجدداً چروک نشود. 
  • و فراموش نکنید که اگر شلوار یا لباس شما کمی مرطوب باشد، اتو کشیدن آن راحت‌تر انجام می‌شود.

روش‌های ایجاد خط اتو بر روی پارچه

از جمله نکاتی که در زمان اتو کردن شلوار به شدت باید به آن دقت کرد ایجاد خط اتو بر روی آن است. اتو نقش بسیار مهمی در زیبایی و ایستایی شلوار دارد. خصوصاً اگر شلوار شما پارچه‌ای باشد. بدون شک شما هم متوجه شده‌اید که وقتی شلوار خط اتوی یک دست و مرتبی دارد تا چه میزان می‌تواند در تیپ و استایل شما موثر باشد. اگر شما بر روی شلوار خود از ابتدای خریدن آن، خط اتو داشتید در پروسه اتو کردن با مشکل و سختی زیادی روبرو نیستید.

فقط کافیست که خطوط و درز‌ها را همانگونه که از قبل مشخص شده‌اند، بر روی یکدیگر قرار داده و اتو کنید. ضمن اینکه باید جنس شلوار را هم در نظر بگیرید تا حرارت مورد نیاز را به وسیله اتو ایجاد کرده و پروسه اتوکشی را به سرعت و راحتی انجام دهید. دقت کنید که بر روی شلوار شما یا خط دوخت کنار شلوار بیشتر از یک خط ایجاد نشود. همچنین اگر متریال و پارچه شلوار شما لطیف و ظریف است توصیه می‌کنیم که آن را در زمان اتو کشیدن وارونه کنید. حتی می‌توانید با استفاده از یک پارچه سفید نخی و تمیز، اتو را انجام دهید تا اشکالی بر روی پارچه ایجاد نشود.

چرا خط اتوی شلوار کج می‌شود؟

گاهی اوقات ممکن است خط اتوی شلوار شما کج شود. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اولین دلیل آن این است که درز‌های شلوار شما دقیقاً بر روی هم نیستند. همین موضوع باعث می‌شود که یک خط اضاف در کنار خط شلوار شما ایجاد شود که ظاهری نامناسب به آن می‌دهد.

دلیل دوم این است که شما اتو را بیش از حد بر روی لباس خود کشیده‌اید یا اتو را به صورت کاملاً صاف بر روی لباس قرار نداده و لباس را درست و مرتب اتوکشی نکرده‌اید. البته ناگفته نماند که اتو کشیدن شلوار بسیار سخت است و در حالت کلی شما هیچگاه نباید اتو را مستقیم بر روی شلوار بکشید. بر همین اساس بهتر است که به روش پرس کردن اتوکشی را انجام دهید. ضمن اینکه دقت کنید اتوی شما دقیقاً درست در مکان قبلی خود قرار بگیرد.

اتو کردن شلوار و یک شلوار صاف و مرتب

ما در این مطلب سعی کردیم تا اتو کردن شلوار را به ساده‌ترین و راحت‌ترین روش ممکن برای شما شرح دهیم. در هر حال اتوکشی لباس از هر نوعی که باشد اصول و مقررات خود را دارد. اگر می‌خواهید در نهایت لباس شما مانند روز اول اتو کشیده و مرتب باشد، باید تمام نکات را رعایت کرده و اصولی پیش بروید. بر همین اساس ما توصیه می‌کنیم که زمان خود را صرف اتو کشیدن لباس و شلوار خود نکنید و از خشکشویی‌ها استفاده کنید. مجموعه‌هایی حرفه‌ای و تخصصی مانند اکتیو کلینرز که به سرعت و با دقت تمام، خشکشویی و اتوکشی لباس‌های شما را انجام می‌دهند. در این مجموعه افراد ماهر و با تجربه‌ای حضور دارند که پروسه انجام کار را سریعتر و ماهرانه انجام داده و لباس شما را در انتها بدون هیچ عیب و نقصی به شما تحویل خواهند داد.    

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *